Nowy za +/- 60 tys. pod LPG

11 Mar 2017, 11:40

Witam :) proszę o pomoc
chce kupić nowy samochód w kwocie około 60 tysięcy, jak będzie kilka tysiecy mniej to super, jak będzie kilka więcej też nic się nie stanie :)

samochód po pierwszym przeglądzie gwarancyjnym będzie przerobiony na gaz, zrezygnuję z gwarancji, poczekam tylko do pierwszego przeglądu żeby się upewnić że nie ma żadnej wady fabrycznej.
Samochodem chce jeździć 10 lat i zrobić w tym czasie około 170-200 tysięcy
diesel odpada, do pracy mam 20km.

W tej chwili mam seata ibize 2002 rok 1.4 8v 60km + sekwencja
jeżdżę nią 6 lat i zrobiłem około 100 tysiecy, na razie bez problemu ale...
zero dynamiki, wyprzedzam tylko traktory ;) na trasie w wakacje katuję
ją 150-160km/h pod czerwone obroty, ogólnie na trasie masakra jest, potrzebuję silnik który będzie radził sobie na trasie z szybkościami 170 przynajmniej.

w pracy mamy focusa 1.6 125km, i to jest chyba takie rozsądne minimum dla mnie, szału nie ma :) ale już da się tym jechać. i czegoś w tych okolicach szukam.
wiem że odpadają wszystkie silniki TSI, i te z bezpośrednim wtryskiem i diesle.
zatem wiele tego nie zostaje, pomocy co radzicie ?

wstępnie orientowałem się i najbardziej odpowiednie wydają się:

1. Hyundai i30 - ten w nowej budzie 2017 jest przepiękny ! dobrał bym na niego kredyt nawet ! podoba mi się tak samo jak Mazda 3, ale najmocniejszy silnik dla tej nowej budy, z pośrednim wtryskiem pod lpg to: 1.4 100km :( katastrofa
2. Opel Astra jaki silnik pod lpg ?
3. Ford focus 1.6 125km silnik taki jaki szukam i chyba pod lgp dobry ?
ale ta najnowsza buda taka sobie, dupy nie urywa, w mondeo inaczej to wygląda ;)
4. Kia Ceed, tutaj odpadają silniki GDI ? zatem zostaje znowu 1.4 100km :( masakra


Mazda 3 i volvo v40 bardzo mi się podobają :)
ale za drogie, zatem odpadają, szukanie rocznego samochodu
z cofniętym licznikiem i odwijanego z drzewa odpada
ryzykować używkę to 5 latka może się opłaca, no bo kto sprzedaje
roczny czy dwu letni samochód bezwypadkowy, z niskim prawdziwym
przebiegiem w idealnym stanie ?


toyota Auris ? słyszałem że kiepskie wykonanie wnętrza i silniki, do tego nie podoba mi się
Honda Civic ? chyba dobra technicznie, jeszcze myślę o tej w najnowszej budzie ale ogólnie civic nie podoba mi się, chyba odpadnie
Renault Megane ? nic o nim nie wiem
citroen ? nie podoba mi się


rezgnuje z: peugeota 308, leona, a3, oktawi/fabi, golf bo
każdy z tych kompaktów ma awaryjny silnik, o silniku benzynowym peugeota
naczytałem się na forach peugeota, wygląda to źle..., w gazie nie pociągnie 200 tys na pewno
Marko42
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 15 06 2004
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Seat Ibiza
Silnik: 1.4 60km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

11 Mar 2017, 13:26

A tipo z fabrycznym gazem i silnikiem 1,4T :?:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Nie wiem, czy rezygnacja z gwarancji to dobry pomysł :shock:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3675
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

11 Mar 2017, 14:44

silnik tipo wydaje się oki i z zewnątrz też nawet ładne, ale środek jest
nieakceptowalny :) zobacz jak wygląda w środku i30, ceed albo focus to zupełnie inna półka wykonania.

najbardziej skłaniam się do ceed, i30, focus
za dwoma pierwszymi przemawia wygląd za facusem lepszy silnik
nie widziałem jeszcze na żywo Astry i Megany i nie wiem jak gaz u nich chodzi
Marko42
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 15 06 2004
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Seat Ibiza
Silnik: 1.4 60km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

11 Mar 2017, 16:31

A co powiesz na to:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Silnik bdb do LPG

Do GDi założysz LPG ale kosztuje z 6k. Wg mnie nie warto jak dużo nie jeździsz (16tys. rocznie to mało)

P.S.
Użytkownik Invi ma do sprzedania Mazdę 3 z 2016 roku. LPG wg mnie nie warto zakładać, bo i tak mało pali.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

11 Mar 2017, 19:05

kto sprzedaje roczny czy dwu letni samochód bezwypadkowy, z niskim prawdziwym przebiegiem w idealnym stanie ?


Ja :mrgreen: Mam nadzieję, że "sprzedaję" ją tylko do jutra.
A tak na serio to jeśli znalazłbyś taką trójkę, z tym samym silnikiem to możesz brać w ciemno. Kupisz 2 letnie auto, które będzie fajnie wyposażone, dobrze wykonane a przy okazji fajnie się prezentuje. Spalanie w granicach 6-7/100. Silnik z bezpośrednim wtryskiem, jakaś polecana instalacja prinsa ok 6,5k cebulionów.
Pewne ogłoszenia (w 90%) "prawie nowych" aut - sieć dealerska i firmy leasingowe.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

14 Mar 2017, 08:23

podsumowując :) zdecydowałem się ostatecznie na nowy samochód.
Zostawmy sprawę gwarancji, samochód będzie miał zakładany gaz po roku, gaz na pewno mi się opłaci i zwróci 10-krotnie, bo chce jeździć 10 lub więcej lat i zrobić 200 tys km.

tutaj dwa pewniaki co do których nie mam pytań :)
Hyundai Elantra VI 1.6 MPI 128KM
Ford Focus III FL 1.6 TI-VCT 125KM

ale mam pytanie o
Opel Astra K 1.4 Turbo 140km lub 125km
jak te silniki mają się na gazie ? tam jest turbo i aż 140 kucy na pojemności 1.4
jak to się sprawuje na dłużej ? chce pojeździć 200 tysiecy tym
czy warto ? help

i drugie pytanie o
Hyundai i30 III 1.4 T-GDI 140KM (bezpośredni wtrysk)
czy po założeniu do tego silnika drogiej instalacji która wtryskuje ciekły gaz
silnik pojeździ 200k km ? czy takie połączenie będzie równie trwałe co
zwykła sekwencja z silnikiem na pośrednim wtrysku ?



Bardzo ślicznie proszę o odpowiedź na 2 powyższe pytania :)
dwa pierwsze modele to pewniaki, ale dwa kolejne są na turbo... zatem
przyjemniejsza jazda i mam dylemat, czy to pochodzi tyle kilometrów
Marko42
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 15 06 2004
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Seat Ibiza
Silnik: 1.4 60km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

14 Mar 2017, 09:30

Wiem że temat gwarancji chciałeś odpuścić, ale tak tylko dopowiem że nawet jeśli zamontujesz LPG to NIE TRACISZ GWARANCJI. To bajeczka serwisów ASO by się wykpić z napraw.

Jedynie co może się stać to mogą odmówić Ci naprawy elementów które zostały uszkodzone w ramach takich ingerencji O ILE UDOWODNIĄ że modyfikacje zostały nienależycie wykonane i doprowadziły do usterki. I tak np jak padnie Ci w aucie głowica, to ASO może się czepiać że Ci nie naprawi. Tylko wtedy zaczyna się walka na noże, bo Ty musisz udowodnić że założyłeś LPG zgodnie z normami unijnymi i fachowo. A oni muszą udowodnić że coś spartaczono (i będą tak zakładać i się tym zasłaniać). Nie ma mowy o utracie gwarancji na auto, jedynie mogą się czepiać i robić problemy z takimi elementami jak głowica/blok silnika.

ASO przyzwyczaiło ludzi że co powiedzą to święte, i ludzie przestali bronić swoich praw. Dlatego teraz mamy gównianą sytuację prawną gdzie 5 rzeczoznawców się powołuje, aż dostaniesz taką opinię jak chcesz i potem do sądu. Koniec końców taki VW mówi że nie da odszkodowań bo wszystko jest ok, a w USA płaci pokornie.

A co do Twoich pytań:
To nikt Ci za bardzo nie powie jak to wygląda z trwałością, bo te silniki są zupełnie nowe. To jak wróżenie z fusów. Oczywiście mogą się znaleźć spece którzy to "potrafią", no ale to tak samo jak wierzyć w to ze VW TSI już naprawiono, a diesle VW spełniają normy i osiągi deklarowane w reklamach.
kalam
Nowicjusz
 
Posty: 36
Prawo jazdy: 16 06 1995
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: brak

14 Mar 2017, 10:08

Marko42 napisał(a):ale mam pytanie o
Opel Astra K 1.4 Turbo 140km lub 125km
jak te silniki mają się na gazie ? tam jest turbo i aż 140 kucy na pojemności 1.4
jak to się sprawuje na dłużej ? chce pojeździć 200 tysiecy tym
czy warto ? help

i drugie pytanie o
Hyundai i30 III 1.4 T-GDI 140KM (bezpośredni wtrysk)
czy po założeniu do tego silnika drogiej instalacji która wtryskuje ciekły gaz
silnik pojeździ 200k km ? czy takie połączenie będzie równie trwałe co
zwykła sekwencja z silnikiem na pośrednim wtrysku ?


są dwa podstawowe problemy obydwu tych silników:
- są to nowe jednostki, więc nie da się opisać ich trwałości
- obydwie mają wtrysk bezpośredni (Astra ma inny silnik niż ten w poprzedniej generacji)
-
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

14 Mar 2017, 10:12

zaraz poszperam po necie na temat Astry 1.4 140km + fabryczny lpg i napiszę co się dowiedziałem, może komuś się przyda.


Ostatecznie zawężam listę do 3 pozycji od najciekawszej dla mnie:

1. Opel Astra 1.4 Turbo 140KM (można kupić z fabryczną LPG! - o losie okrutny tylko w sedanie)
2. Hyundai Elantra VI 1.6 MPI 128KM
3. Ford Focus III FL 1.6 TI-VCT 125KM
Marko42
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 15 06 2004
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Seat Ibiza
Silnik: 1.4 60km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

14 Mar 2017, 10:30

Marko42 napisał(a):zaraz poszperam po necie na temat Astry 1.4 140km + fabryczny lpg i napiszę co się dowiedziałem, może komuś się przyda.

znajdziesz tylko info o Astrze J z innym silnikiem, a nie K
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

14 Mar 2017, 11:58

już wszystko jasne, fabryczny gaz jest tylko w sedanie poprzedniej generacji czyli J, a w najnowszej generacji nie będzie fabrycznego gazu ponieważ jest za mało miejsca na zbiornik...

zatem opel wchodzi w grę w wersji K 1.4 turbo 125km ( ten sam silnik co 150km ponoć wystarczy zmienić oprogramowanie i jest 150 :)
i teraz szukanie czy to silnik na bezpośrednim wtrysku
kurcze ta astra najbardziej mi się podoba i ma najlepsze osiągi, ale jak to bezpośredni wtrysk to trzeba przekalkulować instalację za 7k pewnie


ostatecznie kupię Astrę 1.4 125km albo elentrę 128km
Marko42
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 15 06 2004
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Seat Ibiza
Silnik: 1.4 60km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

14 Mar 2017, 12:06

Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

14 Mar 2017, 13:15

czyli w tej Astrze jest nowy silnik nie sprawdzony na bezpośrednim wtrysku,
zatem w grę wchodzi tylko gaz VI generacji za 6 do 8 tysięcy i to bez pewności
że po 50 albo 100 tysiacach psio krew go nie weźmie :)


a ten z Elantry 1.6 MPI 128km pójdzie na zwykłej sekwencji IV generacji ?
czy też wymaga cudowania i mieszania gazu z paliwem w instalacji V generacji ?

zaczynam poważnie zastanawiać się nad dieslem :P
do pracy mam dokładnie 25.5km w jedną stronę plus wyjazdy weekendowe od 150 do 250km plus jeden lub dwa wyjazdy wakacyjne 1000 do 2000 km

ale diesel to szukanie samochodu praktycznie od nowa.. chce kupić za 2-3 miesiące więc chyba przerobię teraz diesle

tak na szybko możecie polecić jakieś diesle w samochodach

Astra
I30/Elantra
?
Marko42
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 15 06 2004
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Seat Ibiza
Silnik: 1.4 60km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

14 Mar 2017, 14:43

Marko42 napisał(a):już wszystko jasne, fabryczny gaz jest tylko w sedanie poprzedniej generacji czyli J, a w najnowszej generacji nie będzie fabrycznego gazu ponieważ jest za mało miejsca na zbiornik...

zatem opel wchodzi w grę w wersji K 1.4 turbo 125km ( ten sam silnik co 150km ponoć wystarczy zmienić oprogramowanie i jest 150 :)
i teraz szukanie czy to silnik na bezpośrednim wtrysku

czytałeś moje posty powyżej wogóle? 2x napisałem, że wtrysk bezpośredni...

Marko42 napisał(a):a ten z Elantry 1.6 MPI 128km pójdzie na zwykłej sekwencji IV generacji ?

zwykła sekwencja podejdzie, bo to wtrysk pośredni

Przy 18tys. rocznie diesel nigdy Ci się nie zwróci patrząc ile pali diesel, a ile nowoczesna benzyna (ok. 2l różnicy na 100km)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

14 Mar 2017, 15:18

Mimo wszystko przy takich przebiegach (nowy) diesel się nie opłaca. Np. najtańszy Focus z sensownym silnikiem to:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Nowy diesel opłaca się, jeśli robisz 30-50 tys. km na rok, przejeżdżasz gwarancję i zanim zaczną się kosztowne naprawy sprzedajesz. Problemem jest utrata wartości, ale większość takich aut jest brana przez firmy na leasing. Reasumując: lepiej wziąć oszczędną benzynę i się nie martwić.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002