Opel Astra G 1.7 DTI uszkodzony sterownik pompy wtryskowej

Opel Astra G 1.7 DTI uszkodzony sterownik pompy wtryskowej

03 Sty 2013, 13:38

witam ,jestem posiadaczem Opla Astry 1.7 DTI i mam od jakiegoś czasu z autem problem...
Problem polega na tym że kilka razy auto nie chciało odpalić (kręciło jak by na sucho),potem gosło na luzie, a w tej chwili nie chce wogóle odpalić...
Po przeczytaniu kilu podobnych tematów w internecie, doszedłem do wniosku że to może być uszkodzony sterownik pompy wtryskowej...
Być może się mylę...
Bardzo proszę o pomoc...
Jestem z BYDGOSZCZY a więc szukam dobrego elektronika który by naprawił ten sterownik "najlepiej z Bydgoszczy"
Być może znacie takiego fachowca???
michald211
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 03 Sty 2013, 13:33
Prawo jazdy od: 0- 0-1990
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.7 DTI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

Re: Opel Astra G 1.7 DTI uszkodzony sterownik pompy wtryskow

05 Sty 2013, 15:27

Nie wykluczone, że to sterownik. Ale może warto zacząć od rzeczy najprostszych? Np. wymienić filtr paliwa, a właściwie jego wkład.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13687
Zdjęcia: 1110
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: Opel Astra G 1.7 DTI uszkodzony sterownik pompy wtryskow

05 Sty 2013, 19:16

Jeśli jest to silnik Isuzu to niestety takie objawy mogą być spowodowane uszkodzeniem sterownika pompy wtryskowej . Jeśli powstały w nim tzw. zimne luty , to powinien sobie poradzić z tym każdy kto ma pojęcie o lutowaniu. Gorzej jak uległy uszkodzeniu jego elementy. Myślę jednak że jak w pierwszym i drugim przypadku najlepszym wyjściem z sytuacji będzie konsultacja i oddanie sterownika do wyspecjalizowanego zakładu. Naprawiałem takie coś domowym sposobem, przy identycznych objawach i będę szczery - poprawiałem dwa razy . Niżej fotka jak to wygląda..

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 2233
Rejestracja: 10 Sty 2007, 19:58
Prawo jazdy od: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Opel Astra G 1.7 DTI uszkodzony sterownik pompy wtryskow

06 Sty 2013, 20:11

problem rozwiązany....
okazało się jednak że to sterownik pompy wtryskowej...
dzięki za pomoc...
michald211
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 03 Sty 2013, 13:33
Prawo jazdy od: 0- 0-1990
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.7 DTI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

Re: Opel Astra G 1.7 DTI uszkodzony sterownik pompy wtryskowej

05 Lut 2013, 09:22

A można wiedzieć jak poradziłeś sobie z problemem. Bo wygląda na to że mam podobny. Komputer wyrzuca ciągle błąd sterownika pompy. Na jałowym biegu chodzi, chociaż czasem gaśnie, czasem nawet ruszy ale za jakiś czas gaśnie.
Czy duże poniosłeś koszty naprawy?
Z góry dzięki za odpowiedź!
Karlolo
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 05 Lut 2013, 09:20
Auto: Opel Astra II
Silnik: 1.7 DTI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Rok produkcji: 2000

Re: Opel Astra G 1.7 DTI uszkodzony sterownik pompy wtryskowej

05 Lut 2013, 11:01

u mnie uszkodzony był sterownik pompy wtryskowej
w sterowniku znajomy elektronik naprawił mi ścieżki na płytce sterownika ,nawet chyba wlutował jakiś drucik zamiast ścieżki która była za mocno uszkodzona...
zapłaciłem 100zł. bo to znajomy...
jest firma która naprawia sterowniki,reklamuje się na Allegro, wysyła się do nich sterownik, naprawiają i odsyłają koszt od 300 do 400zł.
michald211
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 03 Sty 2013, 13:33
Prawo jazdy od: 0- 0-1990
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.7 DTI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy luksusowe SUV-y mogą być ekologiczne? Czy luksusowe SUV-y mogą być ekologiczne?
    Jeszcze dekadę temu aspekt ekologii w segmencie samochodów klasy premium nie był brany przez producentów pod uwagę tak mocno, jak w chwili obecnej. Co więcej, samochody luksusowe produkowane dzisiaj mogą poszczycić ...
    Jak jeżdżąc skracamy sobie drogę - jazda na skróty Jak jeżdżąc skracamy sobie drogę - jazda na skróty
    Jazda wyznaczonym torem wydaje się kierowcom jedną z oczywistych zasad ruchu drogowego. Tymczasem wielokrotnie można zaobserwować niebezpieczne zjeżdżanie samochodów na sąsiedni pas ruchu, zwłaszcza na zakrętach.

  • Re: Opel Astra G 1.7 DTI uszkodzony sterownik pompy wtryskowej

    19 Sty 2016, 09:31

    Objawy opisane w temacie wskazują na uszkodzenie sterownika pompy wtryskowej. Wysoka temperatura pracy, drgania, kiepskie materiały wykorzystane do połączeń lutowniczych... i przepis na usterkę gotowy.
    Większość sterowników można jednak naprawić i trwale wzmocnić ich konstrukcję. - Udało mi się naprawić takich już setki.
    Wysłanie sterownika do specjalisty to tańsze i pewniejsze rozwiązanie niż podmianka, bo kupując używkę prędzej, czy później usterka pojawi się ponownie.
    elektrobip
    Obserwowany
     
    Posty: 1
    Rejestracja: 19 Sty 2016, 08:57
    Miejscowość: Reda
    Prawo jazdy od: 19 03 1924
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Opel Astra Zafira Vectra Corsa
    Silnik: 1.6 1.8 1.9 2.0 2.2
    Paliwo: Inne
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1912
     
    • Warto przeczytać
    • VW Sharan, wnętrze
      VW TOURAN CZARNY MAT
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Ford Focus II, Bestia
      Wyścigi na motorach na 1-8 mili