artur73 napisał(a):Uszkodzona jest poduszka pod silnikiem.
Naprawa prosta i tania w każdym warsztacie.
Może tak być ale może też tak nie być, jeszcze się wstrzymajmy z tą diagnozą... Nie był bym tak do końca przekonany
.
Qendi napisał(a):Witam ponownie,
Kupiłem ostatnio Opla Astrę II 1,6 16 V + (taka akurat mi si trafia w niezłym stanie).
Silnik w moim nabytku pracuje generalnie bardzo ładnie.
Jedna rzecz mnie jednak niepokoi - podczas ruszania (szczególnie na wstecznym i na pierwszym biegu) - odczuwalne jest lekkie szarpanie i tak jakby "drżenie silnika" - dalej pięknie.
Spotkał się ktoś z czymś takim? Diagnosta na stacji powiedział mi żeby się nie przejmować "może ten silnik po prostu tak ma" ale jakoś nie chce mi się w to wierzyć.
Co o tym sądzicie?
Po primo:
Czy temperatura silnika robi tu jakąkolwiek różnicę (przykładowo na zimnym drga, a na rozgrzanym już nie)???
Po duo:
Czy te drgania są typowo... Tak jakby... Mechaniczne czy wynikają z nieprawidłowej pracy silnika w danym momencie (można to sprawdzić po prostu na obrotomierzu, czy skacze jak wariat z częstotliwością tych drgań czy nie, oczywiście patrzymy na obrotomierz wtedy gdy drgania występują)???------------------------Rozpędź się do około 50 km/h, wrzuć wtedy 5 bieg i wciśnij gaz do końca (silnik przy tym teście powinien mieć między 1, a 2 tysiące obrotów, oczywiście 1500 byłoby najlepsze). Napisz czy zauważysz coś dziwnego, przy okazji zwróć uwagę na obrotomierz czy nie skacze w górę i w dół jak wariat (gdyby drgania wystąpiły to zdecydowanie zwróć uwagę na obrotomierz).
Na zimnym silniku, otwórz maskę, złap za silnik i spróbuj nim po prostu pomachać w różne strony, zobaczysz czy nie śmiga za luźno.
Czy drgania dość mocno czuć na drążku zmiany biegów???Czy nie masz wrażenia że gdy gasisz silnik to coś telepie samochodem???Winne może być zawieszenie układu napędowego jak słusznie zauważył
Artur73 np. właśnie poducha silnika lub winę za drgania może ponosić coś z gamy EGR, brudnej przepustnicy itp. itd. Sprzęgło raczej odpada (a konkretnie docisk bo tarcza to, to na pewno nie jest).
A drgania są szybkie i delikatne czy to raczej lekkie szarpnięcia co około 0,5 sekundy??? Jak szarpnięcia to wina równie dobrze może stać po stronie dawki paliwa np. kończąca się pompa paliwa itp. itd.
Wymieniać przyczyny można na razie w nieskończoność bo jeszcze za mało wiemy ale zawieszenie ukł. napędowego jest pierwszym podejrzanym... DOBRY diagnosta powinien prześwietlić jego stan (zawieszenia układu napędowego -> wszystkich poduszek generalnie
) w 15 minut.
Muszę jeszcze sprawdzić jak tam jest z luzem zaworowym ale raczej hydraulika, więc nie będzie tematu...
Czy diagnosta podłączał się do kompa, coś tam wylukał???
Rzuć jeszcze okiem czy filtr paliwa nie ma na sobie większych śladów oleju... Robiłeś już pakiet startowy typu filtry bla bla bla?
Pozdrawiam
.