Opel Astra II 1,7DTI sprowadzone czy z Polski ?

Opel Astra II 1,7DTI sprowadzone czy z Polski ?

26 Cze 2011, 20:04

Witam, tak jak w temacie. Czy bardziej sie oplaca auto sprowdzic z Niemiec czy kupic w Polsce ?
regorek1
Nowicjusz
 
Posty: 5
Rejestracja: 26 Cze 2011, 19:37

Re: Opel Astra II 1,7DTI sprowadzone czy z Polski ?

26 Cze 2011, 20:47

jeżeli chodzi ci o cenę to sprowadzone ,jeżeli o dobre to już jest problem bo trzeba długo szukać ,oglądać itd..jak szukać w kraju to lepiej z PL salonu jak z Niemiec to różnie ale dobre auto będzie droższe niż to sprowadzone i wystawione na Allegro
Inspekcje przed zakupem auta. Pomoc przy sprawdzeniu, zakupie auta w: Polsce, Litwie, Niemczech.
czeslaw555
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 619
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 11 Lip 2010, 15:20
Miejscowość: GKA- pomorskie
Prawo jazdy od: 08 08 1977
Przebieg/rok: 47tys. km
Auto: allure
Silnik: 2.0 HDi 163km.
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

Re: Opel Astra II 1,7DTI sprowadzone czy z Polski ?

26 Cze 2011, 21:28

pieniadze to 15000, i w tym cena przerejestrowania. Z niemiec bedzie mial na pewno lepsze zawieszenie
regorek1
Nowicjusz
 
Posty: 5
Rejestracja: 26 Cze 2011, 19:37

Re: Opel Astra II 1,7DTI sprowadzone czy z Polski ?

26 Cze 2011, 21:48

Jak z Polski to tylko z polskiego salonu.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 32432
Rejestracja: 13 Sty 2009, 15:18
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: jest kilka ;)
Paliwo: Benzyna

Re: Opel Astra II 1,7DTI sprowadzone czy z Polski ?

26 Cze 2011, 22:33

bardziej chodzi mi o uzywany;) z 2001 roku
regorek1
Nowicjusz
 
Posty: 5
Rejestracja: 26 Cze 2011, 19:37

Re: Opel Astra II 1,7DTI sprowadzone czy z Polski ?

27 Cze 2011, 05:19

z tą kasą to raczej mało realny zakup w Niemczech ,bo koszty sprowadzenia i rejestracji auta zabiorą ci trochę kasy. Liczyłeś ile to wyjdzie ?
Inspekcje przed zakupem auta. Pomoc przy sprawdzeniu, zakupie auta w: Polsce, Litwie, Niemczech.
czeslaw555
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 619
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 11 Lip 2010, 15:20
Miejscowość: GKA- pomorskie
Prawo jazdy od: 08 08 1977
Przebieg/rok: 47tys. km
Auto: allure
Silnik: 2.0 HDi 163km.
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nie daj się przekręcić Nie daj się przekręcić
    Czy wiesz o tym, że kupując samochód sprowadzany z zagranicy, możesz żądać od sprzedawcy certyfikatu z ostatniej kontroli pojazdu wykonanej w kraju pochodzenia samochodu z informacją o jego przebiegu.
    NIGHT POWER 2015 – Edycja limitowana – JET CAR SHOW! / relacja NIGHT POWER 2015 – Edycja limitowana – JET CAR SHOW! / relacja
    Wyścigi, wyścigi i już po wyścigach Sobota na lotnisku w Dajtkach pod Olsztynem była naprawdę niesamowita. Mogliśmy zobaczyć przejazdy odrzutowego samochodu Dragstera JET CAR o nazwie "Predator". Dragster ten osiąga moc około ...

  • Re: Opel Astra II 1,7DTI sprowadzone czy z Polski ?

    27 Cze 2011, 05:28

    12000 kupno auta, reszta na oplaty rejestracyjne. No a jezeli w Polsce to na co mam zwracac uwage aby nie kupić kota w worku ? Przyanam ze słabo się znam na ukrytych usterkach. Jak poznac czy klepany czy ma cos ze skretem itp ?
    regorek1
    Nowicjusz
     
    Posty: 5
    Rejestracja: 26 Cze 2011, 19:37

    Re: Opel Astra II 1,7DTI sprowadzone czy z Polski ?

    27 Cze 2011, 05:35

    nie wiem czy wystarczy ci 3000zł ale może.....

    1 Nadwozie

    1.1 Dokładnie należy sprawdzić spasowanie poszczególnych części, zwłaszcza szczeliny miedzy błotnikami a pokrywą silnika oraz między tylnymi słupkami a pokrywą bagażnika; analogicznie zderzaki, przedni pas, drzwi boczne, reflektory i kierunkowskazy – wszelkie nierówności szczelin, nacieki lakieru, mogą świadczyć o naprawach blacharskich
    1.2 Drobne zarysowania, zwłaszcza na krawędziach zderzaków czy pod klamkami, świadczą raczej na korzyść auta – że właściciel nie „odpicował” go na sprzedaż
    1.3 Wszystkie drzwi powinny się lekko otwierać i zamykać
    1.4 Kod na szybach zawiera informację o dacie produkcji ( mała cyferka oznacza rok produkcji a umieszczone poniżej kropki oznaczają miesiąc ) – powinna być zgodna z tym, co w dowodzie oraz na wszystkich szybach, choć ew. wymiana szyby mogła być spowodowana np. włamaniem do auta (szyba może być starsza niż rocznik auta, ale nie młodsza np. auto z 2005r., szyba może być z 2004 r., ale już nie z 2006, bo była wymieniana)
    1.5 W komorze silnika trzeba dobrze obejrzeć przedni pas i końcówki podłużnic (lub wózka) – spawy, nacieki, śruby pomalowane w kolorze nadwozia (choć to nie dotyczy wszystkich aut), mogą świadczyć o naprawach blacharskich
    1.6 W bagażniku należy obejrzeć podłogę pod wykładziną – po uderzeniu w tył, podłogi nie da się wyprostować idealnie, zawsze zostaną jakieś klepane załamania
    1.7 Nadkola, progi, dolne części drzwi i klap mogą być ogniskami korozji – trzeba te miejsca dokładnie obejrzeć
    1.8 Hak jest przydatnym elementem wyposażenia, ale jego posiadanie może świadczyć o nadwyrężaniu podwozia i silnika ciężkimi przyczepami – trzeba dokładnie obejrzeć, czy był używany. To widać po głowicy.

    2 Podwozie

    2.1 Nie powinno być jakichkolwiek wycieków – jedynie w upalne dni, przy włączonej klimatyzacji może z auta kapać woda (skropliny z parownika)
    2.2 Tłumik nie powinien być skorodowany i przyczepiony do podwozia drutami
    2.3 Ślady korozji na elementach podwozia i układu wydechowego mogą świadczyć o długim postoju samochodu, co źle wróży na przyszłość
    2.4 Każdy narożnik auta po silnym dociśnięciu powinien się ugiąć i wrócić natychmiast do poprzedniej wysokości, bez dodatkowego bujnięcia
    2.5 Opony – ich zużycie, zwłaszcza niesymetryczne, świadczą o długotrwałej jeździe z uszkodzonym zawieszeniem (luzy, zużyte amortyzatory)
    2.6 Dobre, drogie opony mogą świadczyć o dużej dbałości właściciela o samochód

    3 Silnik

    3.1 Test silnika benzynowego

    3.1.1 Przy każdej temperaturze, zimny i rozgrzany, powinien zapalić po kilku obrotach wału, nie więcej niż po ok. 5 sek. kręcenia rozrusznikiem
    3.1.2 Silnik musi na obroty wkręcać się płynnie, bez szarpnięć
    3.1.3 Nie powinien kopcić na niebiesko ani na postoju, ani przy ostrym zwiększaniu obrotów, ani w czasie jazdy – niebieski dym świadczy o zużyciu bądź uszczelniaczy zaworowych, bądź co gorsza pierścieni tłoków i gładzi cylindrów

    3.2 Test silnika wysokoprężnego

    3.2.1 Przy każdej temperaturze, zimny i rozgrzany, powinien zapalać po pierwszym zagrzaniu świec (kontrolka na desce)
    3.2.2 Nie powinien kopcić na czarno ani na postoju, ani przy ostrym zwiększaniu obrotów, ani w czasie jazdy
    3.2.3 Praca turbiny (jeżeli silnik jest doładowany) powinna być prawie niesłyszalna – świsty i gwizdy świadczą o nieszczelności kolektora ssącego lub o zużyciu łożyskowania turbiny
    3.2.4 Dobrze jest umówić się w jakimś warsztacie na sprawdzenie kompresji
    3.3 Ogólny wygląd – czy są jakieś wycieki oleju
    3.4 Komora silnika – czysta może wskazywać na niedawne mycie, co może mieć na celu chęć ukrycia wycieków
    3.5 Komora silnika – wszelkie nieoryginalne kable, złączki, króćce z opaskami łączące rury układu chłodzenia, mogą świadczyć o kiepskim serwisowaniu i źle zwiastować na przyszłość
    3.6 Uwaga – w komorze silnika może być gdzieś naklejka (lub karteczka przyczepiona do jakiegoś kabla czy rurki opaską) informująca o ostatniej wymianie oleju – warto porównać wpisany tam przebieg z przebiegiem aktualnym…
    3.7 Poziomy: oleju, płynu chłodzącego, oleju hamulcowego, oleju układu wspomagania powinny być w normie
    3.8 Olej – powinien być czysty i klarowny (w dieslu może być czarny), bez zapachu paliwa, po roztarciu między palcami nie powinien się zerwać film olejowy (opuszki palców nie powinny się zetknąć „na sucho”
    3.9 Uruchamianie – czy zapala łatwo, czy z trudem po długim kręceniu, czy rozrusznik pracuje głośno, czy cicho
    3.10 Praca - cicho, czy głośno, czy słychać jakieś niepokojące dźwięki, szum łożyska, stuki
    3.11 Po rozgrzaniu do włączenia wentylatora w zbiorniku wyrównawczym nie mogą pojawiać się pęcherzyki powietrza – podczas dodawania gazu przewód do chłodnicy nie może twardnieć. Takie objawy świadczą o wypaleniu uszczelki pod głowicą lub o mikropęknięciach głowicy i/lub bloku silnika
    3.12 Przy pracującym silniku trzeba skręcić maksymalnie koła w prawo i w lewo – głośna praca pompy wspomagania przy skrajnych położeniach kół świadczy o jej zużyciu

    4 Wnętrze

    4.1 Wewnątrz auta należy sprawdzić stan koła kierownicy (zbyt nowe przy dużym przebiegu może świadczyć o kombinacji właściciela, podobnie jak stare i zniszczone koło i mieszek lewarka skrzyni biegów przy autach o podejrzanie niskim przebiegu)
    4.2 Jakość i stan tapicerki, zwłaszcza wykładziny w okolicach pedałów, jest trudnym do odmłodzenia świadkiem przebiegu auta
    4.3 Nie polecam kupowania auta po palaczu – smród jest w zasadzie niemożliwy do usunięcia – trzeba sprawdzić popielniczkę
    4.4 Po przekręceniu kluczyka należy sprawdzić kontrolki – czy gaśnie kontrolka airbagów, ABS, silnika (o ile występują). Np. brak kontrolki ABS w aucie, które ABS posiada, może świadczyć o niesprawnym ww. układzie i chęci zatajenia tego faktu przez właściciela poprzez odłączenie kontrolki
    4.5 Kontrola ładowania powinna się zapalić po przekręceniu kluczyka i zgasnąć po uruchomieniu silnika – inny stan może świadczyć o uszkodzeniu alternatora
    4.6 Wytarta, brudna i pozadzierana tapicerka bagażnika (lub/i podsufitka) mogą świadczyć o przeciążaniu auta
    4.7 Trzeba sprawdzić wszystkie przyciski, urządzenia, oświetlenie
    4.8 Klimatyzacja – sprawna, po włączeniu przyciskiem, powinna podnieść lekko obroty silnika. Można też spojrzeć na sprężarkę – przy włączonej klimatyzacji obraca się także zewnętrzna tarcza na jej kole pasowym.

    5 Dokumenty

    5.1 Dowód rejestracyjny:
    5.1.1 Zgodność numerów, zwłaszcza nr nadwozia
    5.1.2 Termin ubezpieczenia
    5.1.3 Termin badań
    5.1.4 Ew. współwłaściciele, zastawy bankowe
    5.2 Książka serwisowa
    5.3 Książka pojazdu (czerwona; dot. aut rejestrowanych po raz pierwszy w Polsce po 01.05.2000)
    5.4 Trzeba sprawdzić czy w polisie AC są adnotacje o wypłaconych odszkodowaniach
    5.5 Dokumenty celne oraz oryginalne dokumenty – dot. aut sprowadzonych
    5.6 Nr ORGA i jego zgodność z rokiem produkcji/pierwszej rejestracji
    5.7 Ew. faktury za naprawy, części – co i kiedy było zrobione, przy jakim przebiegu.

    6 Jazda próbna

    6.1 Przed rozpoczęciem jazdy można sprawdzić, czy auto na luzie i z wyłączonym hamulcem postojowym, toczy się lekko, czy z oporami – blokujące hamulce mogą wpływać na przyspieszone zużycie łożysk piast i przegubów napędowych
    6.2 Przy pracującym silniku, przy wciśnięciu i puszczeniu sprzęgła nie powinno być różnicy w dźwiękach dochodzących z układu napędowego – jeżeli jest duża różnica, może być zużyty docisk sprzęgła lub/i łożyska
    6.3 Podczas ruszania nie powinno nic stukać – stuki zwiastują problem z półosiami (przegubami wewnętrznymi) lub ze skrzynią biegów (dyferencjałem)
    6.4 Głośne stuki podczas ruszania ze skręconymi kołami świadczą o zużyciu przegubów napędowych zewnętrznych
    6.5 Trzeba spróbować ruszyć z włączonym hamulcem postojowym – to prosty test jego sprawności
    6.6 Silnik powinien na każdym biegu osiągać obroty maksymalne – równomiernie i bez szarpnięć
    6.7 Podczas przyspieszania na wprost, po równej drodze, bez trzymania kierownicy, auto nie może zmieniać kierunku jazdy
    6.8 Podczas ostrego przyspieszania z niskich obrotów, wzrost obrotów bez wzrostu prędkości świadczy o ślizganiu się sprzęgła
    6.9 Stuki przedniego zawieszenia na krótkich nierównościach świadczą o wybiciu sworzni, łączników stabilizatora, tulei wahaczy lub poduszek kolumn zawieszenia
    6.10 „Pływanie” auta po drodze z koleinami świadczy o zużyciu tulei wahaczy
    6.11 Stuki tylnego zawieszenia to zwykle poduszki tylnej belki lub np. łożyskowanie wahaczy
    6.12 Szum narastający wraz ze wzrostem prędkości świadczy o zużyciu łożyska/łożysk piast lub podporowego półosi
    6.13 Krzywo stojące tylne koła to efekt uszkodzonego łożyskowania tylnych wahaczy wleczonych
    6.14 Głośny szum opon świadczy bądź o ich zużyciu (lub kiepskiej jakości), bądź o wyząbkowaniu spowodowanym długotrwałą jazdą na zużytych amortyzatorach
    6.15 Podczas gwałtownego hamowania na wprost, na równej drodze, należy puścić kierownicę – auto nie może zmienić kierunku jazdy


    WAŻNE:


    Na koniec chciałbym dodać, że nie wszystkie punkty muszą koniecznie dyskwalifikować auto. Równie dobrze wykryte usterki mogą nam pomóc w wynegocjowaniu niższej ceny, ale decyzja o "wadze" usterek i koszcie potencjalnej naprawy należy już oczywiście do Was - kupujących. Powodzenia w zakupie nowego autka.
    Zapożyczone informacje z : Klub Cytrynki
    Inspekcje przed zakupem auta. Pomoc przy sprawdzeniu, zakupie auta w: Polsce, Litwie, Niemczech.
    czeslaw555
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 619
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 11 Lip 2010, 15:20
    Miejscowość: GKA- pomorskie
    Prawo jazdy od: 08 08 1977
    Przebieg/rok: 47tys. km
    Auto: allure
    Silnik: 2.0 HDi 163km.
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2011

    Re: Opel Astra II 1,7DTI sprowadzone czy z Polski ?

    27 Cze 2011, 18:39

    dzieki wielkie ;)
    regorek1
    Nowicjusz
     
    Posty: 5
    Rejestracja: 26 Cze 2011, 19:37
     
    • Warto przeczytać
    • Master Truck
      Zarysowana felga i ubytki w oponie
      Porównanie opon klasy A i G - droga hamowania
      36
      Autosalon Genewa 2006