Opel Monterey - prośba o pomoc w zakupie

19 Kwi 2010, 20:17

Witam wszystkich bardzo serdecznie!!!

Takiego posta już napisałem na innym forum lecz nie było zbyt dużego odzewu. :roll:


Zdecydowałem się na kupno Opla Monterey, ale niestety nie mam żadnego doświadczenia jeśli chodzi o samochody terenowe. Dużo czytałem na różnych forach o tym modelu i wybrałem wersję RS z silnikiem 3,1 TD.

Samochód napewno nie będzie wykorzystywany do ciężkiego terenu, raczej tylko polne drogi, błoto, śnieg i oczywiście miasto (60 procent). Liczę na pomoc w zakupie ponieważ w swojej okolicy (Trójmiasto) nie znalazłem żadnego samochodu, który mógłbym obejrzeć i wypróbować. Jeśli ktoś zna jakiś egzemplarz godny polecenia proszę o informację. Przeglądałem również ogłoszenia i wybrałem takie samochody:
1. [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
2. [link do oferty na Allegro wygasł]
3. [link do oferty na Allegro wygasł]
4. [link do oferty na Allegro wygasł]

Proszę o pomoc w ocenie.
majek10
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Gdańsk

19 Kwi 2010, 20:26

Powiem tak wszystkie wyglądają na zadbane lesz żaden nie mam zdjęcia ze spodu gdzie widać ramę a ona w terenówce jest najważniejsza
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

19 Kwi 2010, 20:35

Właśnie dlatego mam nadzieję, że ktoś mieszkający w okolicy, mając troszkę wolnego czasu mógłby ocenić swoim fachowym okiem te samochody, ponieważ tak jak wcześniej napisałem mało wiem o samochodach 4x4 i mam daleko do podanych w linkach miejscowości.
majek10
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Gdańsk

19 Kwi 2010, 20:41

przyjdzie @croochy i powie na co zwrócić uwagę w montku. póki co, zapoznaj się z przyklejonym tematem "na co zwracać uwagę przy zakupie terenówki" :wink:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

19 Kwi 2010, 20:44

1. Ten zielony możliwe że miał jakąś przygodę, prawy przedni błotnik wychodzi za bardzo za zderzak, nie zgrywa się z linią maski przy kierunku, ramka pod lkierunkiem będąca częścią błotnika też odstaje, do tego te rysy na zderzaku i miejsce po halogenach załatane siatką
2. Dziwne że większość terenówek ma 190000 km, lub kawałek przed 200000. Auto widziałem jakiś czas temu na otomoto, zdjęcia robione zimą więc ktoś chciał go wcześniej sprzedać ale się nie udało ciekawe czemu, może coś ukryte?
3. Właściciel pisze że wymieniał olej w moście, jeśli ma LSD to ciekawe czy wlany został prawidłowy olej?
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

19 Kwi 2010, 20:52

Przeczytałem wszystkie przyklejone dotyczące mojego tematu ponieważ szanuje Wasz i swój czas. Dlatego właśnie proszę o pomoc bo może ktoś z Was zna lub widział któreś z tych aut i może coś więcej o nich powiedzieć. Dzwoniłem już do właścicieli i wszystkie według nich są w stanie bardzo dobrym :roll: ale jestem prawie pewien, że po weryfikacji organoleptycznej (trudne słowo :smile: ) nie byłoby tak różowo jak przez telefon.

Jest jeszcze jeden:
[link do oferty na Allegro wygasł]
majek10
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Gdańsk
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowe Audi S3 Sportback - oszczędne, szybkie i komfortowe
    Moc 221 kW (300 KM) i moment obrotowy 380 Nm, sprint od zera do 100 km/h w pięć sekund – nowe Audi S3 Sportback oferuje najlepsze osiągi w swojej klasie. Charakteryzuje się też wzorcową efektywnością: silnik 2.0 TFSI ...
    Najwyższy czas na zmianę opon z letnich na zimowe
    Dla kierowców, którzy korzystają z opon sezonowych, najwyższy czas na zmianę ogumienia z letniego na zimowe. Kierujący w Polsce mają obowiązek dbania o stan techniczny pojazdu, a jego istotnym elementem jest ...

19 Kwi 2010, 21:08

monterey z silniczkiem 3,1 to dość rzadko spotykana rzecz na naszych drogach, silnik bardzo fajny, mało zajebliwy choć czapkę wybuchnąc można jak w każdym dieslu :mrgreen:
co do tych konkretnych autek się nie wypowiem nie widziałem, ale jedno moge ci poradzić, weź dobry młotek, jak rama zdrowa, silnik kompresje trzyma równo na wszystkich garach, nie słychać zbyt wielkiego wycia z zespołu napędowego, to można kupić blachę najłatwiej się naprawia ;) co do zawiasu i jego stanu, to zależy czy chcesz zostać przy oryginalnym (wchodzą max 32x11,5 oponki) czy też podnosić delikatnie auto ( i tak nie zaszalejesz za bardzo), ale nic nie powinno walić, zgrzytać ani myszkować na drodze, w zasadzie przy szybkiej jeździe po dziurach może się tłuc bo to drążkowahadłowiec :mrgreen:
i chyba tyle litani....
aa jedna rzecz, olej diesla kup 3.0 V6 :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

19 Kwi 2010, 21:10

pocieszny napisał(a):aa jedna rzecz, olej diesla kup 3.0 V6 :mrgreen:


dlaczego? jeśli już to w grę wchodzi 3,2 do 1998r
majek10
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Gdańsk

19 Kwi 2010, 21:13

jeździłeś kiedyś dużo litrażową benzyną w Vce??
podejrzewam że nie jeśli pytasz o takie rzeczy, otóż moment obrotowy jak w dieslu a kucyków tak z 50 więcej :mrgreen: no i w kręca się na obroty z 3 razy szybciej :mrgreen:
jedyna wada to spalanie :wink: no chyba że ci LPG nie przeszkadza :cool:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

19 Kwi 2010, 21:38

Jeździłem V6 i V8 a w podpisie jak zgłębisz temat mam R6 więc wiem o co Ci chodzi ale właśnie chodzi o to LPG.
majek10
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Gdańsk

19 Kwi 2010, 21:40

ten ostatni z cieszyna jakiś strasznie klapnienty 32" to ja tam nie widzę, poza tym RS jest fabrycznie jakieś 2 cm wyższy niż LTD

rama lubi mieć powierzchowną rdze, jednak jest dość gruba i solidna. Jak będziesz kupował to odkręć osłonę pod silnikiem i zobacz przednią belkę ramy pod chłodnicą, często są tam dziury i to dość spore.

jak zobaczysz auto opryskane barankiem to licz się z tym że po 3 miesiącach będzie ruda

tylny zderzak lubi obwisać i odpadać, ja już u siebie poprawiłem fabrykę

wejdź pod auto, zobacz czy nie wiszą jakieś kable, czy po włączeniu napędów zapalają się kontrolki , auto przed zakupem na piaszczystą górkę i podjeżdżać, jak automaty nie strzelają to git

Jak trafisz wersje z pneumatycznymi zabierakami to posprawdzaj czy wężyki siedzą na swoich miejscach, a potem piaszczysta górka

silnik 3.1 TDi to jest traktor, dosłownie, głośny strasznie, i muł. Przy 100 km/h nie słyszysz radia. Mój 3.2 V6 na MT jest dużo cichszy. Podjazdy gdzie ja wjeżdżam bez pierdnięcia kumpel dieslem zapina reduktor a i tak ma problem

Skrzynia biegów podobno nie cieszy się dobrą opinią jednak nie sprawia problemów. Chociaż w 3 montkach z dieslami strasznie lata lewarek w porównaniu do mojego (można na tym próbować zbijać cenę)

Reduktor to raczej nie ma co pisać, sprawdzić czy nie wyje i czy nie wyskakuje wajcha

Mosty napędowe to czy nie ciekną to oczywistość. Jak dobrze poszukasz to trafisz na most z LSD

Buda
Nadwozie w montereyach jest w ocynku, więc jakikolwiek pęcherz rudej wskazuje na to że auto miało robione coś z blacharką

Niektóre montki miały dwa akumulatory wiec się nie zdziw widokiem jednego, albo dwóch bo były rożne wersje, ale nikt nie wiem po czym to poznać :mrgreen:

Co to Twojego wyboru może nie powinienem komentować bo to nie moja sprawa

RS - spoko zwinny dla 2 osób przyjemne auto, fajne na miasto, a i w terenie sobie radzi
jednak co do diesla to wg mnie nie jest specjalnie dobry wybór, silnik głośny, mułowaty, przekroczenie 100 km potrafi sprawić mu problem
Moment obrotowy ma identyczny jak 3.2. Jednak V6 wkręca się jak głupia, jak nie lubisz kręcić silnika to do jazdy po mieście nie trzeba przekraczać 2 tyś obr do dynamicznej jazdy. No i gdy zamani Ci się mały sprint z pod świateł ze stojącym obok bmw, to uwierz mi że 177 km potrafi nieźle galopować :cool:

No :mrgreen:

[ Dodano: Pon Kwi 19, 2010 22:48 ]
co do Twojego pierwszego posta

1. Przebieg wygląda na w miare realny, patrząc po kierownicy, moj przy 270 tyś ma troche bardziej wytartą. Przedni zderzak coś za mocno wisi

2. ten zderzak prawą stroną wisi jeszcze bardziej, poza tym ze zdjec to sie raczej nie ma czego czepić

3.na pierwszy rzut oka nie ma się czego czepić

4. patrz wyżej


zapomniałbym
sprawdz czy mają odboje tylnego mostu, nówki w ASO opla 280/szt zamiennika brak, no chyba że Agroma
Niech moc i moment obrotowy będą z Wami
croochy
Początkujący
 
Posty: 223
Miejscowość: Lublin/Cyców

19 Kwi 2010, 21:56

croochy napisał(a):Co to Twojego wyboru może nie powinienem komentować bo to nie moja sprawa



czy chodzi tylko o wybór silnika? nie odrzucam V6 ale do tego musi być LPG i to raczej w sekwencji bo zwykła zwężka to już małe problemy

[ Dodano: Pon Kwi 19, 2010 23:03 ]
croochy napisał(a):to zobacz czy nie wiszą jakieś kable, jak automaty nie strzelają to git

Jak trafisz wersje z pneumatycznymi zabierakami to posprawdzaj czy wężyki siedzą na swoich miejscach,

to trafisz na most z LSD





:?: :?: :?: możesz rozwinąć

[ Dodano: Pon Kwi 19, 2010 23:15 ]
jeszcze jedno: Czy po 96r różnica jest tylko w desce rozdzielczej czy było coś jeszcze :?:
majek10
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Gdańsk

19 Kwi 2010, 22:16

automatyczne sprzęgiełka jak kończą swój żywot to pod obciążeniem "strzelają" wydają charakterystyczny dźwięk. Oznacza to że rozpinają się na chwile i przestają ciągnąć. Mocne strzelanie zwiastuje rychła wymianę sprzęgiełek

W montkach były też (nie pamiętam od którego rocznika) pneumatyczne zabieraki. Zapinając 4h układ ciśnieniowy blokował zabieraki na półosiach i w ten sposób realizowany był napęd 4x4. Jednak przewody ciśnieniowe do owej blokady sa słabo zabezpieczone przed uszkodzeniami, lubią spadać z mocowań. Zerwanie przewodu, czy też jego spadnięcie prowadzi to tego że nie masz napędu na przedniej osi


Tylny most z LSD. Nie wszystkie montki miały LSD, są tez wersje bez.
Jest to most z blokadą lepkościową. W przypadku dużej różnicy prędkości obrotowej pomiędzy tylnym lewym a tylnym prawym kołem, na wskutek wydzielającego się ciepła "zlepia" sie mechanizm LSD w tylnym moście powodując wyrównanie prędkości obrotowej kół. Jeżeli LSD działa to przydaje się w terenie.
Niech moc i moment obrotowy będą z Wami
croochy
Początkujący
 
Posty: 223
Miejscowość: Lublin/Cyców

20 Kwi 2010, 07:08

croochy napisał(a):automatyczne sprzęgiełka jak kończą swój żywot to pod obciążeniem "strzelają" wydają charakterystyczny dźwięk. Oznacza to że rozpinają się na chwile i przestają ciągnąć. Mocne strzelanie zwiastuje rychła wymianę sprzęgiełek




Tylny most z LSD.


automatyczne są chyba po lifcie w 98r a to drugie to "szpera" jeśli tak to mam coś takiego w bmw
majek10
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Gdańsk

20 Kwi 2010, 07:47

nie do końca szpera :mrgreen:

szpera to raczej blokada mechaniczna, np krzywkowa, czy też stała blokada mechanizmu różnicowego
Niech moc i moment obrotowy będą z Wami
croochy
Początkujący
 
Posty: 223
Miejscowość: Lublin/Cyców