Opel Signum 3.0 z dynamicznym motorem

Opel Signum 3.0 z dynamicznym motorem

18 Lip 2012, 20:16

Witam. Planuję kupno niedużego autka z dynamicznym motorem. Ostatnio wpadł mi w oko Opel Signum 3.0 w dieslu. Wiecie coś o tym aucie ? Wady, zalety ? Interesuje mnie też koszt rejestracji takiego pojazdu w przypadku sprowadzenia oraz wysokość ubezpieczenia. Aktualnie posiadam auto z silnikiem 1.8 i chciałbym wiedzieć, czy ubezpieczenie będzie dużo droższe. Proszę o opinie :D
Kaczko
Początkujący
 
Posty: 53
Rejestracja: 30 Lip 2010, 20:32
Miejscowość: M-cz
Auto: Volvo V40

Re: Opel Signum 3.0 z dynamicznym motorem

19 Lip 2012, 15:12

Kaczko napisał(a):Ostatnio wpadł mi w oko Opel Signum 3.0 w dieslu. Wiecie coś o tym aucie ? Wady, zalety ?

Wady - diesel ..
Zalety - miodzio ..
Kaczko napisał(a):koszt rejestracji takiego pojazdu w przypadku sprowadzenia oraz wysokość ubezpieczenia.

Wszystkie kwoty są ujęte w rozporządzeniu dotyczącym opłat rejestracyjnych... Bardzo łatwo jest to znaleźć, czy ktoś ma to zrobić za Ciebie ??
Koszt ubezpieczenia sprawdź sobie na dowolnym kalkulatorze składek - każdy ubezpieczyciel ma taki na stronie .. Nie wiemy jakie masz zniżki/zwyżki - niemożliwe jest odpowiedzieć ..
silvo44
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 2831
Rejestracja: 09 Lis 2008, 12:28
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy od: 01 09 1983
Auto: OPEL VECTRA C
Silnik: Z18XER
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

Re: Opel Signum 3.0 z dynamicznym motorem

19 Lip 2012, 18:59

Wadą tego auta jest źle zaprojektowany wadliwy silnik:
http://autokult.pl/2011/08/16/tych-siln ... 2-poradnik
"Z powodu zbyt płaskiej miski olejowej często dochodzi tu do wypalania się tłoków i ich pierścieni, co powoduje całkowite unieruchomienie silnika. To jednak nie wszystko, bo konstrukcja ta została wyposażona w wadliwie zaprojektowany układ chłodniczy, który również w wielu przypadkach przyczynia się do zatarcia jednostki napędowej.

Jak to się dzieje? Na początku dochodzi do opuszczania się tulei cylindrów. W wyniku opuszczenia się tulei między głowicą a blokiem silnika powstaje szczelina. Przez tak powstały otwór wydostaje się ciśnienie, które przechodzi do układu chłodzenia i wypycha płyn chłodniczy. Co gorsza problemu tego nie rozwiązuje dolewanie płynu chłodniczego."
"Zdecydowanie się na auto z 3,0-litrowym dieslem z trzema różnymi symbolami TiD, CDTI oraz dCi stosowanymi w zależności od marki będzie niekończącym się pasmem wydatków i problemów przy odsprzedaży. Naprawy tych silników podejmą się wyspecjalizowane w danej marce warsztaty, jednak często nawet one na swoją usługę nie dają żadnych gwarancji. Jeżeli poważnie rozważamy zakup jednego z wyżej wymienionych samochodów to powinniśmy wybrać inne bardziej trwałe jednostki napędowe. "
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Rejestracja: 20 Lut 2010, 20:30
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: Opel Signum 3.0 z dynamicznym motorem

20 Lip 2012, 15:29

Jasiek90 napisał(a):powinniśmy wybrać inne bardziej trwałe jednostki napędowe.


Choćby widlaste 3,2 litra ? ?
silvo44
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 2831
Rejestracja: 09 Lis 2008, 12:28
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy od: 01 09 1983
Auto: OPEL VECTRA C
Silnik: Z18XER
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

Re: Opel Signum 3.0 z dynamicznym motorem

20 Lip 2012, 20:29

Jeśli chcesz diesla szukaj 1.9 CDTI. Ew. 3.0 V6 ( diesel ) montowany w wersji poliftowej.
A i koniecznie ze skrzynią manualną.
JimiEx
Początkujący
 
Posty: 73
Rejestracja: 20 Sie 2008, 13:43
Miejscowość: Lublin
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Koncepcyjne modele Lexusa Koncepcyjne modele Lexusa
    Prezentowane na wystawach motoryzacyjnych koncepty Lexusa, zapowiadają kierunki rozwoju stylistyki i technologii samochodów seryjnych. Wielokrotnie zdarzało się jednak, że trafiający na rynek nowy model był niemal ...
    Drift kontrolowany z najwyższą prędkością Drift kontrolowany z najwyższą prędkością
    Nissan ustanowił rekord świata Guinnessa w kategorii driftu z najwyższą prędkością. Specjalnie przygotowany NISSAN GT R NISMO z roku modelowego 2016 wszedł w poślizg kontrolowany przy prędkości 304,96 km/h. Masato Kawabata, ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • VW Sharan, wnętrze
      VW TOURAN CZARNY MAT
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Ford Focus II, Bestia
      Wyścigi na motorach na 1-8 mili