Opel Vectra 1,7TD

29 Maj 2011, 17:09

Witam przeglądając własnie allegro natrafiłem na pewnien egzemplarz opla który mi się spodobał chciałbym abyśćie ocenili
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
qpa15
Nowicjusz
 
Posty: 38
Miejscowość: łodz

29 Maj 2011, 17:12

Wygląda nieżle nawet.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38404
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

29 Maj 2011, 17:29

no zależy mi na waszej opinii ponieważ auto jest blisko mojego miasta a chciałem uzyskać waszą opinie..i jeszcze chciałbym się spytać czy jeśli auto jest sprowadzone i przygotowane do rejestracji to jakie będą koszty zarejestrowania auta
qpa15
Nowicjusz
 
Posty: 38
Miejscowość: łodz

29 Maj 2011, 21:07

Koszt rejestracji ok.250zł.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38404
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

29 Maj 2011, 22:39

Tylko zwróć uwagę, ze poza korzystną można powiedzieć ceną, na moc tego auta i jego nie mały już przebieg. Wiesz ile waży Vectra w sedanie a tutaj jest silnik 1.7 TD o mocy 82KM więc będzie to dość "spokojne" autko :) Poza tym wyposażenie jest takie średnie. Może lepiej rozejrzyj się w dalszych stronach też za autem, czasem lepiej dołożyć trochę na drogę i dojechać dalej a mieć większy wybór ;) Jeśli natomiast bardzo blisko Ciebie znajduje się to auto, możesz jechać, obejrzeć i się nim przejechać i nikt Ci nie będzie kazał od razu kupić tego auta.
RB10
Nowicjusz
 
Posty: 23
Miejscowość: kuj-pom
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 626 2.0 115KM

29 Maj 2011, 23:30

Koszt rejestracji jak powyżej ale nie zapominaj o OC. Silnik 82KM czyli isuzu bardzo oszczędny i trwały i cieszący się opinią niezawodności, a i z osiągami nie jest tak źle 15 sekund do setki. Zobacz tylko dokładnie czy nie ma korozji na tylnych błotnikach.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Przeziębienie lub grypa, a czas reakcji kierowcy
    Mocne przeziębienie lub grypa mogą opóźnić czas reakcji kierowcy nawet o 10%. Dodatkowo na szybkość działania w sytuacji awaryjnej mogą także negatywnie wpływać zażywane leki. "Kierowca musi zachowywać się odpowiedzialnie. ...
    Wolniej! - nie zawsze znaczy bezpieczniej
    Nadmierna prędkość należy do najczęstszych przyczyn wypadków drogowych. Czy jednak oznacza to, że im wolniej jedzie kierowca, tym lepiej? W wielu sytuacjach taka zasada się nie sprawdzi. Znaki określające ograniczenie ...

29 Maj 2011, 23:39

82 konie to zamało , dodatkowo diesel ... w trase do 110 ujdzie , da sie jezdzić .

jak dobrze pamietam turbina sterowana mechanicznie , zwiększysz doładowanie i będzie smigać jak trza :) z tego silnika wykrzesasz około 100 koni bez problemu max 110
x50sr
Początkujący
 
Posty: 244
Miejscowość: małopolska

30 Maj 2011, 06:43

o moc silnika się nie martwię nie potrzebuje demona prędkośći więć te 82 konie mi chyba w zupełnośći wystarczą
qpa15
Nowicjusz
 
Posty: 38
Miejscowość: łodz

30 Maj 2011, 07:38

Samochód i silnik są bardzo dobre, silnik jest bardzo trwały, tylko jest jedno ale: w tych silnikach przy około 250-280 k km pada turbina, regeneracja około 1200 zł.
tomek.k
Początkujący
 
Posty: 93
Miejscowość: radomsko

30 Maj 2011, 07:55

tomek.k napisał(a):w tych silnikach przy około 250-280 k km pada turbina,

Nie jest to chyba reguła. bo mam taki silnik w oplu prawie 200tkm i turbo bez luzów i wycieków. Znajomy ma vectrę A grubo ponad 400tkm i turbo dmucha jak trzeba, fakt trochę oleju już puszcze ale w porównaniu z garrettami z grupy VW i tak sądzę że są bardziej wytrzymałe.
Ihi w regeneracji tania nie jest, ale w rodzinie jest dostawczak ( mitsubishi) ponad 500tkm i turbo dalej śmiga :lol: Także w Vecterce silnik nie jest wyżyłowany i dlatego niezawodny i długotrwały. Przy szanowaniu i turbo będzie długo chodzić.
qpa15 Cena trochę wysoka nawet jak po opłatach, ale za to może nadrabia stanem technicznym.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

30 Maj 2011, 16:29

czyli waszym zdaniem opel warty uwagi
qpa15
Nowicjusz
 
Posty: 38
Miejscowość: łodz

30 Maj 2011, 18:16

pod warunkiem ze moc Ci odpowiada a blacha jest ok
x50sr
Początkujący
 
Posty: 244
Miejscowość: małopolska

31 Maj 2011, 06:40

a jeszcze spytam o jedno bo ciągle nurtuje mnie to ponieważ zastanawiam się nad kosztami późniejszych opłat takie jak rejestracja itp.napisane jest że auto sprowadzone ale przygotowane do rejestracji znaczy się że nie trzeba będzie dużo płacić juz za samo zarejestrowanie bo znalazłem cały cennik i się troche przeraziłem prosze zobaczyć
1. Niemcy
1. Kompletujemy wymagane dokumenty:
* Dwujęzyczną umowę kupna pojazdu - musi ona zawierać wyszczególnioną cenę w EUR oraz adresy sprzedawcy i nabywcy, przy czym adres nabywcy powinien być w Polsce - jeśli go nie będzie, powstaje problem przy rejestrowaniu w polskim wydziale komunikacji;
* Kartę pojazdu (Fahrzeugbrief) - znaną w Polsce jako brief - musi być dostarczona przez sprzedającego razem z pojazdem. Sprzedający powinien przekazać dwa dokumenty - tzw. duży brief - odpowiednik karty pojazdu i mały brief - odpowiednik dowodu rejestracyjnego.
* Zaświadczenie o wymeldowaniu pojazdu (Abmeldebescheinigung) - będzie razem z pojazdem lub do otrzymania juz w urzędzie komunikacji, jeśli pojazd nie został wymeldowany wcześniej. Niektóre Landy nie stosują już wymeldowania, dając tylko odpowiednią pieczątkę w Briefie.
2. Udajemy się do niemieckiego wydziału komunikacji (Strassenverkehrsamt), gdzie składamy wyżej wymienione dokumenty i wykupujemy tablice eksportowe (z żółtym paskiem) oraz ubezpieczenie. Przed otrzymaniem tablic dokonywany jest "mały" przegląd przez rzeczoznawcę z urzędu komunikacji - światła, opony, klakson itd.
Koszty:
* 5-dniowe ubezpieczenie OC (Haftpflicht) + Tablice eksportowe (z żółtym paskiem) - ok.75 EUR
* Nowy brief - 56 EUR
3. Ruszamy w drogę do kraju. Na granicy mogą pytać o brief i/lub ubezpieczenie/wymeldowanie.
2. Polska
1. Na każdym etapie rejestracji sprowadzonego pojazdu wymagane jest badanie techniczne, więc sugerujemy najpierw udać się do najbliższej uprawnionej Stacji Kontroli Pojazdów i przeprowadzić wymaganą diagnostykę. Po poprawnym przejściu badań otrzymujemy "zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu".
Koszty:
* Pierwsze badanie techniczne na terytorium Polski - 169 zł
2. Następnie udajemy się do Urzędu Celnego. W urzędzie celnym nie wymagają tłumaczeń - składa się tam ksero briefu, wymeldowania, przeglądu technicznego, 2 wypełnione formularze oraz dowód wpłaty wyliczonej przez Urząd Celny akcyzy. Trzeba mieć ze sobą wszystkie dokumenty w oryginale do wglądu. W Urzędzie Celnym otrzymujemy potwierdzenie przyjęcia akcyzy.
Koszty:
* Akcyza - jeśli samochód ma pojemność do 2000 cm3 - 3,1% ceny pojazdu (przeliczonej z EUR na PLN po kursie NBP z danego dnia);
* Akcyza - jeśli samochód ma pojemność ponad 2000 cm3 - 18,6% ceny pojazdu (przeliczonej z EUR na PLN po kursie NBP z danego dnia);
* Opłata skarbowa za akcyzę - 17 zł
3. Z potwierdzeniem przyjęcia akcyzy udajemy się do Urzędu Skarbowego. Tu będzie potrzebny wypełniony wniosek o zwolnienie z podatku VAT (formularz VAT-24). W US trzeba przedstawić kserokopie dokumentów, razem z ich tłumaczeniami, koniecznie opatrzonymi pieczęcią tłumacza przysięgłego. Otrzymujemy zaświadczenie o zwolnieniu z podatku VAT (formularz VAT-25).
Koszty:
* Tłumaczenie dokumentów - ok. 200 zł
* Koszty wydania zaświadczenia - 160 zł
4. Ostatnim etapem jest wizyta w Wydziale Komunikacji. Składamy tam wszystkie zebrane dokumenty, oraz wypełniony wniosek o rejestrację pojazdu. Zdajemy tam oryginalny Brief, tablice i zaświadczenie o wymeldowaniu. Otrzymujemy tymczasowy dowód rejestracyjny, tablice i naklejkę na szybę.
Koszty:
* Pozwolenie czasowe - 12 zł
* Tablice rejestracyjne - 80 zł
* Komplet nalepek legalizacyjnych na tablice - 11 zł
* Nalepka kontrolna na szybę pojazdu - 17 zł
* Karta pojazdu - 75 zł
* Opłaty ewidencyjne - 5 zł
* Opłata ekologiczna - 500 zł - wpłacamy ją na konto NFOŚiGW w BGK III Oddział Warszawa Nr 65 1130 1062 0000 0109 9520 0014, a do WK przynosimy tylko dowód wpłaty.
5. Cieszymy się nowo sprowadzonym autem :)
qpa15
Nowicjusz
 
Posty: 38
Miejscowość: łodz