OPEL VECTRA B 99r Stag300 Gdy raptownie zahamję czuć gazem

18 Kwi 2009, 10:46

Jest to mój pierwszy samochód i jestem lakiem w sprawach motoryzacji więc proszę o wyrozumiałość jeżeli opiszę coś w głupi sposób.

POJAZD:
Samochód posiadam niecały miesiąc.
Poj. Skokowa 1998cm3
Marka OPEL VECTRA SKD (B)
Model roku 1999

GAZ:
Gaz założony około 1,5 roku temu (08.2007r)
System sekwencyjny Stag300 (taki wczytałem z homologacji)

PROBLEM:
Podczas jazdy (jeżeli mam obroty powyżej 4tys ) i zahamuje auto to czuć gazem wewnątrz auta.
Wydaje mi się że dużo bardziej śmierdzi gazem jeżeli hamuje z wyższych obrotów 5, 6tys.
Jeżeli jadę na wysokich obrotach (4-6tys) i puszczę pedał gazu (samochód mi sam zwalnia silnikiem) też czuć gazem w aucie.
Jeżeli jadę np. na trasie i przycisnę mu duże obroty do 6tys i zmienię na wyższy bieg to tez czuć lekko gazem wewnątrz auta.
Natomiast jeżeli jadę i mam duże obroty np 6tys i sam pomału zwolnię pedałem gazu to nie czuć gazem wewnątrz pojazdu.
Jest to bardzo uciążliwe, za każdym razem jak zbieram się do wyprzedzenia na trasie i musze przyhamować to wali gazem. Po mieście to nie jest tak uciążliwe (gdyż zmieniam biegi przy ok. 3tys obrotów).

CO BYŁO ROBIONE PRZY GAZIE:
Przegląd przy 1000km (przebieg 58 600km)Poprzedniemu właścicielowi powiedzieli ze kolejny można zrobić przy 50 000km bo nic wcześniej nie powinno się dziać. Mój poprzednik nabijał średnio w ciągu 3 miesięcy 10 000km; w okresie gdy auto miało 104 000km dostał samochód służbowy i podobno Opel przeleżał w garażu kilka miesięcy (koło pół roku) po tym okresie auto zakupiłem. Zrobiłem przegląd u gazownika (w innym zakładzie niż był zakładany gaz) przy 50 000km (przebieg 105 000km). Założono mi 2 nowe filtry (wcześniej był jeden) i ustawiony na komputerze(gazownik na początku nie wiedział jaki mam komputer ale później uznał ze taki sam jak u brata,{{ brat ma OPLA VECTRE B 97r.}} Teraz zerknąłem do brata do Homlologacji i u niego pisze SEC-LECHO a u mnie stag300 czy to może mieć znaczenie czy to ten sam rodzaj komputera. Wcześnej przed wyregulowaniem tez czułem gaz.

PROSZĘ O POMOC, Z GÓRY DZIĘKUJĘ
[/b]
WWok
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: Lublin

18 Kwi 2009, 13:39

Po pierwsze:
Przeglady instalacji stag 300 robimy co 10 000 km, a wymiany filtrów co drugi przegląd czyli co 20 000 km.
Smierdzenie gazem w ten sposób to prawdopodobnie nieszczelność na przewodach gumowych lub niesprawny reduktor. To pierwsze jest bardzo prawdopodobne i należy pojechać do gazownika by sprawdził szczelność na wszystkich cybantach począwszy od czujnika ciśnienia, gdzie wielu gazowników cybantu z jakiegoś niezrozumiałego dla mnie powodu nie zakłada, a przy puszczeniu pedału gazu, kiedy zamykaja się wtryskiwacze gazowe rośnie znacznie ciśnienie.
Gdyby okazało się wszystko szczelne należy pojechac z gazownikiem na drogę i on wróci uwagę na to jak zachowuje sie temperatura i ciśnienie reduktora w czasie jazdy.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jazda na pamięć i kierowca jak na autopilocie
    Mówi się, że praktyka czyni mistrza. W przypadku codziennej jazdy tymi samymi drogami to powiedzenie nie zawsze się sprawdza. Jazda jak na autopilocie, dekoncentracja, zmniejszona świadomość, a nawet niedostrzeganie ...