Opel vectra b - akumulator

15 Lut 2009, 14:27

witam wszystkich serdecznie . jestem początkującym kierowcą - prawo jazdy i samochód od jakiegoś miesiąca :-) - i już chyba coś narozrabiałem. tydzień temu podczas mrozu -10 samochód nie był odpalany przez 3 dni i rozładował mi się akumulator. podczas wyciągania go z komory silnika nie zastosowałem się do zasady żeby najpierw odłączyć - a później + tylko zrobiłem to na odwrót . przy podłączaniu tak samo - po prostu o tym nie wiedziałem. od tego czasu mam problem z akumulatorem - rano jak próbuję odpalić samochód to przygasają lampki kontrolne i ledwo , ledwo odpala. podłączam aku do prostownika i po 1 godzinie pokazuje mi że akumulator jest naładowany . podłączam go znowu i to samo - ledwo odpala. czy możliwe jest że akumulator się ładuje do końca ale nie ma tej mocy rozruchowej i dlatego tak się męczy? dodam jeszcze że akumulator na pewno nie należy do najnowszych , ale jak kupiłem auto to odpalał bez problemów przy -18. czy można go jakoś przywrócić do akcji czy trzeba kupić nowy?
lkotor
Nowicjusz
 
Posty: 3

15 Lut 2009, 14:56

Podładuj akumulator na prostowniku i to jak najszybciej bo ci go trafi szlag!Natomiast jesli pytasz o kolejnosć podłaczania klem to sa jakies zasady kolejności tylko juz nie pamietam i najlepiej tak czynić jak radzą.Ja podłaczałem od lat jak chciałem i nic mi sie nie stało dlatego nie denerwuj sie,tylko podładuj akumulator bo juz nastepuje proces jago destrukcji! :shock: Jesli nie masz prostownika to kup jak najszybciej bo bez niego ani rusz,kupisz raz na całe zycie!Wydasz od 70-120 zł.Objawy w twoim samochodzie?To mały prąd rozruchowy,to jest normalne przy rozładowanym akumulatorze!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8465
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

15 Lut 2009, 18:46

Ikotor jesli akumulator podładujesz i okaze sie,że nie trzyma pradu to kup nowy,to jest najlepsze co możesz zrobić,akumulator gdy już siada to nic nie można z nim zrobić.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8465