Opel Vectra C - Kwiczenie, pukanie przy skręcaniu

30 Kwi 2017, 11:46

Dzień dobry,
odkąd zostały wymienione opony letnie na zimowe podczas jazdy przy większej prędkości trzęsie kierownica, tak około od 3 miesięcy, od około miesiąca podczas skrętów kierownica tylko podczas jazdy coś jakby przy kołach kwiczy, puka, trze. Dodam jeszcze, że dzieje się tak kiedy auto jest już rozgrzane, kiedy rano ruszam nic takiego się nie dzieje, ale po dłuższej chwili już tak. Kręcąc kierownicą w miejscu nic takiego nie słychać. Bardzo proszę o poradę co to może być. Pozdrawiam serdecznie.
Marta9116318
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 15 05 2014
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Volvo c30
Silnik: 1.6
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

30 Kwi 2017, 12:19

Marta9116318 napisał(a):odkąd zostały wymienione opony letnie na zimowe podczas jazdy przy większej prędkości trzęsie kierownica, tak około od 3 miesięcy,
ani to rozsądne ani komfortowe jeździć tyle czasu z takim problemem może to być spowodowane krzywą felgą, źle wyważonymi oponami lub np jakimś guzem w oponie co jest bardzo niebezpieczne gdyż może w każdej chwili wystrzelić opona. Wniosek udać się do wulkanizacji w celu sprawdzenia kół
Marta9116318 napisał(a):od około miesiąca podczas skrętów kierownica tylko podczas jazdy coś jakby przy kołach kwiczy, puka, trze.
może to być przegub, łożysko lub elementy zawieszenia. Części te mogły zużyć się przez uszkodzone koła (trzęsienie)
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

01 Maj 2017, 22:02

Marta9116318 napisał(a):Dodam jeszcze, że dzieje się tak kiedy auto jest już rozgrzane, kiedy rano ruszam nic takiego się nie dzieje, ale po dłuższej chwili już tak. Kręcąc kierownicą w miejscu nic takiego nie słychać.
Miałem kiedyś podobny problem (brzęczało przy skręcie, potrafiło lekko pukać) i była to osłona termiczna tłumika (taka aluminiowa) w jednym miejscu zaczepy puściły i dźwięki pojawiały się tylko przy mocniejszym skręcie podczas jazdy.

Wracając do trzęsącej się kierownicy to trzeba sprawdzić to co pisał [email widoczny po zalogowaniu]
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

02 Maj 2017, 16:35

Dziś zawiozłam auto do mechanika i już odebrałam, okazało się że jedna przednia OPONA była krzywa, przełożyli opony przednie na tył i odwrotnie , kierownica już nie trzęsie, za to lekko drga tył. Mogę jeździć na tych oponach, ale ogólnie to przy zmianie mam się ich pozbyć.
Marta9116318
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 15 05 2014
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Volvo c30
Silnik: 1.6
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

02 Maj 2017, 17:33

Marta9116318 napisał(a):Mogę jeździć na tych oponach, ale ogólnie to przy zmianie mam się ich pozbyć.
swietnego masz mechanika jak tak rozwiazuje problemy i jeszcze twierdzi ze mozna z tym jak jezdzic. Takie opony sa do wymiany z marszu a nie jakies przekladanki.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

02 Maj 2017, 21:31

Kao napisał(a): Takie opony sa do wymiany z marszu a nie jakies przekladanki.
Dokładnie :!: Wyobraź sobie że opona ta pęka przy 80-100km/h i co się wtedy dzieje? W najlepszym przypadku wpadasz do rowu w którym nie ma drzew i wychodzisz z tego cało w najgorszym czołowe zderzenie z innym pojazdem. Nie muszę chyba tłumaczyć że zagrożenie sprawiasz nie tylko dla siebie ale i dla innych użytkowników na drodze i poza nią.

Marta9116318 napisał(a):kierownica już nie trzęsie, za to lekko drga tył. Mogę jeździć na tych oponach, ale ogólnie to przy zmianie mam się ich pozbyć.
Druga sprawa to jak tył tak się zachowuje i pojeździsz trochę z taką oponą to zaraz padną łożyska i inne elementy zawieszenia i koszty będą rosły. Tak więc kup komplet dwóch opon i załóż je czym prędzej jak użytkujesz to auto dla własnego bezpieczeństwa i innych.

...a i zmień mechanika który twierdzi że można tak jeździć.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

08 Maj 2017, 06:07

Czy mechanik w ogóle przejrzał zawieszenie i sprawdził te podstawowe elementy jak tuleje, wahacze czy sworznie? Pytam bo jeżeli są one na wykończeniu, to też często są właśnie przyczyną drgań. Co do opon- zainwestuj w nowe na tylną oś, nie ryzykuj jazdy bo to stwarza zagrożenie.
Salko
Aktywny
 
Posty: 278
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2001

12 Maj 2017, 12:42

Znelezienie dobrego mechanika nie jest łatwe. Dlatego ja zapoznałam się z blogiem tam jest wszystko dokładnie napisane jak znaleźć dobrego mechanika. Z pewnością i Wam sie przyda ten artykuł i na przyszłość będziemy wiedzieć jak szukać.
Tomi78
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 14 04 1993
Auto: Audi A4

17 Maj 2017, 08:52

Też jestem zdania, że w tym przypadku warto zainwestować w nowe opony na całą oś aby zwiększyć bezpieczeństwo zamiast przekładać tył-przód co w praktyce kompletnie nie ma sensu. Warto też sprawdzić pozostałe elementy zawieszenia.
Dabtuner
Aktywny
 
Posty: 295