Opel Zafira 1.9 120KM 2007 (B) - problem z rozruchem

Opel Zafira 1.9 120KM 2007 (B) - problem z rozruchem

30 Wrz 2014, 14:38

Witam

Posiadam zafirę 1.9 CDTI 120KM 2007 rocznik. Auto ma problem z pierwszym rozruchem. Wcześniej wydaje mi się że problem był mniej odczuwalny (w lecie). W pierwszej kolejności myślałem, że robi się zimno na dworze dlatego też auto gorzej pali - nigdy wcześniej nie miałem opla. Jednak dzisiejszego ranka (temperatura 16 stopni o godzinie 5:00 rano) autko miało olbrzymi problem z zapaleniem kręciło chwilkę za nim zapaliło. Wydaje mi się że podgrzewanie świec pomaga - dzisiaj odpaliłem za pierwszym razem - pośpiech.

Zazwyczaj odpalam na 2-3 raz i są mniejsze problemy. Jednak temperatura nie jest aż tak niska aby były problemy z świecami - chyba że się mylę>?

Dodam jeszcze, że mam to auto od 4 miesięcy i na samym początku wyskakiwał błąd świec żarowych, który wracał jednak w pewnym momencie znikł na dobre i do dzisiaj nie ma żadnego błędu w komputerze.

Tylko pierwszy rozruch jest problemem gdy auto stoi kilka godzin nie używane (niezależnie od temperatury 0-20 stopni) później pali idealnie.
lukas2921
Nowicjusz
 
Posty: 30
Rejestracja: 15 Mar 2014, 16:33
Auto: Golf IV

Re: Opel Zafira 1.9 120KM 2007 (B) - problem z rozruchem

03 Paź 2014, 11:50

Pewnie świece żarowe do wymiany, ale to trzeba sprawdzić. Ogólnie może być też problem z czujnikiem temperatury. Ja bym zrobił porządną diagnostykę na komputerze, bo Diesel może z wielu powodów źle odpalać.
cosmopll
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 120
Rejestracja: 11 Wrz 2014, 17:06
Auto: Honda

Re: Opel Zafira 1.9 120KM 2007 (B) - problem z rozruchem

03 Paź 2014, 11:58

Pod komputerem nic nie wychodzi - czyściutki rejestr błędów.
A czy to możliwe, że to może być również wina akumulatora?

Dodam, że jak poczekam aż wszystkie kontrolki zgasną, oraz zniknie dźwięk tłoczenia paliwa przez pompę to odpalanie jest przyjemniejsze.

Świece też obstawiałem - bo kiedyś te błędy się pojawiały - ale czy świece porz 16-20 stopniach odgrywają znaczącą rolę?
lukas2921
Nowicjusz
 
Posty: 30
Rejestracja: 15 Mar 2014, 16:33
Auto: Golf IV

Re: Opel Zafira 1.9 120KM 2007 (B) - problem z rozruchem

03 Paź 2014, 12:07

Nie, pewnie praktycznie żadnej, ale nie jestem pewny akurat co do tego modelu, ale standard to 5oC. Można spróbować je odłączyć (bezpiecznik) i zobaczyć czy odpali. Ja to zasugerowałem, bo było już 5oC z rana, więc pomyślałem, że to może być problem ;). Ogólnie może też być zatkany filtr paliwa, jeżeli dawno nie był zmieniany albo zapowietrzony układ i po chwili lżej pali. Trzeba sprawdzić, czy nie ma bąbelków powietrza w przewodach. Prewencyjnie, przed zimą warto zmienić filtr paliwa, jak nie masz informacji, kiedy było to robione. Jeżeli mieszanka jest nieprawidłowa, to też taki objaw może być. Diagnostyka, to nie tylko błędy, ale również sprawdzenie czujników i parametrów nastawnych. Auto na noc się zostawia i mechanik z rana wsiada na zimnym silniku z komputerem i patrzy, czy parametry do uruchomienia są prawidłowe.
cosmopll
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 120
Rejestracja: 11 Wrz 2014, 17:06
Auto: Honda

Re: Opel Zafira 1.9 120KM 2007 (B) - problem z rozruchem

03 Paź 2014, 12:14

Filtr paliwa wymieniałem przy wymianie olei 2-3 miesiące temu.
Właśnie jedyny problem jest taki, że obecnie jestem w Niemczech i niestety nie mogą zostawić samochodu u mechanika bo codziennie służy mi do dojazdu do pracy.

Zastanawiałem się w pierwszej kolejności nad akumulatorem, ale nie wiem czy to dobra droga myślenia :)
lukas2921
Nowicjusz
 
Posty: 30
Rejestracja: 15 Mar 2014, 16:33
Auto: Golf IV

Re: Opel Zafira 1.9 120KM 2007 (B) - problem z rozruchem

03 Paź 2014, 12:31

No może to być droga, ale jeżeli kręci, to powinien odpalać. W dieslu iskry nie ma, musi być prędkość wału odpowiednia. Może być problemem zapowietrzony układ. Jeżeli są bąbelki. Sprawdź przewody. Niech ktoś kręci, a ty zobacz czy nie idą bąbelki w przewodach. Nie wiem jak to jest w Zafirze, ale na filtrze też jest odpowietrznik, jeżeli ktoś go nie dokręcił, to to może być problem. Jeżeli układ paliwowy jest ok (paliwo nie cofa się) i pompa jest na pewno sprawna, to szukałbym w systemach tworzenia mieszanki.

Akumulator łatwo zdiagnozować - trzeba zobaczyć jakie ma napięcie z rana i jakie jest ładowanie tak przy 2k obr/min. Jeżeli ma ponad 5 lat, to może być do wymiany, ale nie musi to być powodem.
cosmopll
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 120
Rejestracja: 11 Wrz 2014, 17:06
Auto: Honda
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Po zimie warto sprawdzić stan techniczny swojego auta Po zimie warto sprawdzić stan techniczny swojego auta
    Po zimie warto sprawdzić stan techniczny swojego auta i przygotować je do cieplejszych warunków. Chociaż w tym roku zima była łagodna, to jednak nasz samochód przez kilka miesięcy był narażony na działanie mrozu oraz substancji ...
    Mazda CX-5, nowa generacja modelu Mazda CX-5, nowa generacja modelu
    W środę czyli w przeddzień salonu w Los Angeles, Mazda zaprezentowała zupełnie nową generację modelu CX-5. Ten kompaktowy SUV w 2012 roku dał początek nowej, wielokrotnie nagradzanej gamie modelowej marki, wykorzystującej ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Master Truck
      Zarysowana felga i ubytki w oponie
      Porównanie opon klasy A i G - droga hamowania
      36
      Autosalon Genewa 2006