Opinie na temat ford mondeo mk2 rok 2000

30 Kwi 2011, 08:55

Witam ,

jak w temacie .. chciałbym zapytać użytkowników Forda Mondeo MK2 1,8 TD 90 PS jak się sprawuj silnik - plusy i minusy samochodu generalnie wszystko co z tym samochodem jest związane - na co trzeba uważać etc.... czy rozrząd w tym silniku jest kolizyjny ? czy jest na pasku czy na łańcuchu ?

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae
adam-and1
Aktywny
 
Posty: 479
Miejscowość: Katowice
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: szukam igły ;-)
Paliwo: Benzyna

30 Kwi 2011, 09:22

Rozrząd jest na pasku, kolizyjny, wymiana zalecana przez producenta to 100 tyś km - po 97r. Wymiana rozrządu kompletnego bez pompy wody zamyka się w 600 zł - części średnia półka. Sama pompa wody nie musi być wymieniana, osobiście pompę zmieniałem raz na dwie wymiany rozrządu. Rozrząd na łańcuszku jest dopiero w 2.0 TDDI.
Polecam szukać samochodu z lat 98< bo w tym czasie wiele zmieniono, poprawiono problem właśnie z rozrządem, osprzętem silnika.
Plusy:
- Spalanie w granicach 6-7 max po mieście
- przyspieszenie dość dobre jak na ten silnik, ma lekką przewagę nad 1.9 TDI 90 KM w passacie,
- bardzo bogate wyposażenie i ładnie wyglądające wnętrze, które nie jest podatne za bardzo na zużycie, a to wszystko w rozsądnych pieniądzach,
- części tanie, a sama konstrukcja silnika jest banalnie prosta, wszystko jest na wierzchu,
- bardzo dobre prowadzenie i trzymanie na zakrętach
Minusy:
- dość szybko zużywają się gumy na stabilizatorze ( ok 30 tyś km po nie najlepszych drogach), koszty wymiany to niecałe 100 zł za komplet,
- łożyska tylnych kół najlepiej wymienić od razu po zakupie i to na jakieś solidniejsze
- uważać musisz na to czy silnik nie był przegrzany, modele przed liftem (tj przed 98r) miały problemy z ginącą kompresją która spowodowana byłą mikropęknięciami głowicy, kompresja uciekała w układ chłodzenia (gdy dokręciło się mocno zbiorniczek wyrównawczy puchły węże i wywalało uszczelkę pod głowicą), ale to do 97r i skrajnie zaniedbane przypadki.
- trzeba pilnować świec żarowych - bez kompletu sprawnych w zimie nie ma mowy o odpaleniu
- jeśli samochód jest powypadkowy i w dodatku niechlujnie naprawiony to będą oznaki korozji.
- fabryczne żarówki podobno nie są najlepsze do jazdy w nocy, osobiście miałem założone Philipsy jakieś i były naprawdę bardzo dobre. Kwestia 50 zł

To chyba tyle. Generalnie polecam.
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

30 Kwi 2011, 11:13

Dokładnie, to prawda, bardzo przestronne auto, super się jeździ, przyspiesza tylko trochę gorzej od 1.9 td 116 KM z Volva v40. Ale kup zadbane bo ja kupiłem zaniedbane po okazyjnej cenie i wszystko sie psuje, aż chce się powiedzieć " ford g...o wort ", ale to pewnie dlatego, że poprzednik nie dbał. Ale polecam ten samochód.
havoc
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 352
Miejscowość: Rzeszów
Auto: Porsche 911 Carrera 4 GTS
Silnik: 3.8 408 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota 222D – sekretna broń Toyoty w WRC
    W 1984 roku Toyota wygrała Rajd Safari Celicą Twincam Turbo. Po zachęcających wynikach fabrycznego zespołu w kilku ostatnich sezonach, Toyota zainwestowała ogromne nakłady czasu, pieniędzy i wysiłku, aby pokazać się z jak ...
    Adaptacyjne światła LED (2014)
    Dwa lata po wprowadzeniu systemu AHS w reflektorach ksenonowych, firma Lexus zastosowała zmodyfikowane rozwiązanie dla reflektorów opartych na diodach LED. W 2014 roku zaprezentowano system, w którym zamiast ...