30 Kwi 2011, 09:22
Rozrząd jest na pasku, kolizyjny, wymiana zalecana przez producenta to 100 tyś km - po 97r. Wymiana rozrządu kompletnego bez pompy wody zamyka się w 600 zł - części średnia półka. Sama pompa wody nie musi być wymieniana, osobiście pompę zmieniałem raz na dwie wymiany rozrządu. Rozrząd na łańcuszku jest dopiero w 2.0 TDDI.
Polecam szukać samochodu z lat 98< bo w tym czasie wiele zmieniono, poprawiono problem właśnie z rozrządem, osprzętem silnika.
Plusy:
- Spalanie w granicach 6-7 max po mieście
- przyspieszenie dość dobre jak na ten silnik, ma lekką przewagę nad 1.9 TDI 90 KM w passacie,
- bardzo bogate wyposażenie i ładnie wyglądające wnętrze, które nie jest podatne za bardzo na zużycie, a to wszystko w rozsądnych pieniądzach,
- części tanie, a sama konstrukcja silnika jest banalnie prosta, wszystko jest na wierzchu,
- bardzo dobre prowadzenie i trzymanie na zakrętach
Minusy:
- dość szybko zużywają się gumy na stabilizatorze ( ok 30 tyś km po nie najlepszych drogach), koszty wymiany to niecałe 100 zł za komplet,
- łożyska tylnych kół najlepiej wymienić od razu po zakupie i to na jakieś solidniejsze
- uważać musisz na to czy silnik nie był przegrzany, modele przed liftem (tj przed 98r) miały problemy z ginącą kompresją która spowodowana byłą mikropęknięciami głowicy, kompresja uciekała w układ chłodzenia (gdy dokręciło się mocno zbiorniczek wyrównawczy puchły węże i wywalało uszczelkę pod głowicą), ale to do 97r i skrajnie zaniedbane przypadki.
- trzeba pilnować świec żarowych - bez kompletu sprawnych w zimie nie ma mowy o odpaleniu
- jeśli samochód jest powypadkowy i w dodatku niechlujnie naprawiony to będą oznaki korozji.
- fabryczne żarówki podobno nie są najlepsze do jazdy w nocy, osobiście miałem założone Philipsy jakieś i były naprawdę bardzo dobre. Kwestia 50 zł
To chyba tyle. Generalnie polecam.