Opinie o insigni z silnikiem 2.0CDTI ADBlue 170KM

Opinie o insigni z silnikiem 2.0CDTI ADBlue 170KM

30 Lip 2016, 19:15

Witajcie,
Będę chciał w sierpniu zmienić samochód. Niby model i markę już sobie wybrałem, miało to być 3 letnie mondeo mk4 z silnikiem 2.0TDCi 163KM w dość bogatej wersji titanium z dodatkami. Wszystko było by fajnie gdyby nie problem ze znalezieniem takiego auta. Jest ciężko. Zwłaszcza że szukam czegoś świeżego z małym ale realnym przebiegiem. Nie powiem że nie ma takich aut ale niestety te które można znaleźć w serwisach ogłoszeniowych został przeze mnie sprawdzone, stoją dość długo ponieważ są po dość sporych przygodach blacharskich. Z racji tego postanowiłem otworzyć się na inne marki a że obecnie jeżdżę oplem, zacząłem rozważać Insignię. Jest to zupełnie inna półka cenowa niż mondeo ponieważ o ile mondeo szukam z 2013r (mk4) to tyle Insignię chciałbym kupić jakąś z 2015r. Wielu dealerów oferuje takie auta. Tylko mam olbrzymie obawy co do silnika. 2.0CDTi 163KM nie był do końca silnikiem udanym, ma go kilku moich znajomych, narzekają, jest dość głośny, psują się jakieś pierdoły które suma sumarum po zebraniu do kupy tworzą pokaźną sumkę. Natomiast ople w ofercie ma jeszcze jednego diesla, 2.0CDTi 170KM z ADBlue. Problem tylko polega na tym że silnik jest dość świeży, stosowany wyłącznie w oplach (w przeciwieństwie do fordowskiego 2.0TDCi który jest silnikiem globalnym). Boję się że umoczę 90k na samochód w który po okresie gwarancji będę pompował kasę w naprawy a silnik podobno ze względu na swoją konstrukcję jest bardzo drogi w eksploatacji. I teraz jestem w kropce bo nie wiem co robić, czy brać Insignię czy mimo wszystko szukać dalej i czekać na mondeo aż pojawi się godne uwagi. Pomóżcie ...
lukpio3
Początkujący
 
Posty: 59
Rejestracja: 22 Paź 2009, 15:33
Miejscowość: Warszawa

Re: Opinie o insigni z silnikiem 2.0CDTI ADBlue 170KM

30 Lip 2016, 22:03

Ale dlaczego się dziwisz stanem tych aut? Powiedz mi kto pozbędzie się auta na gwarancji w którym wszystko jest ok? Jeśli chodzi o używane diesle segmentu D, to najczęściej pójdą na sprzedaż po firmach 3 lata od kupna (zrobią wtedy ~200 tysięcy km). Jak z prywatnych rąk to mogą pojeździć parę lat dłużej. Nikt nie pozbywa się bezwypadkowego auta po roku od kupna, a jeśli już to te auta nie stoją w ogłoszeniach...
Ossy
Stały forumowicz
 
Posty: 3235
Zdjęcia: 0
Rejestracja: 16 Wrz 2014, 14:34
Prawo jazdy od: 07 01 2010
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

Re: Opinie o insigni z silnikiem 2.0CDTI ADBlue 170KM

31 Lip 2016, 08:42

Nie koniecznie jest tak jak mówisz. Oba samochody idzie znaleźć i nie konieczne są one zajeżdżone. Z tym że opla można łatwiej ustrzelić ponieważ opel którego szukam byłby z 2015r i takie samochody są. Są to auta dealerskie, ponieważ nie wiem jak inne marki ale opel ma taką zasadę że samochód dealerski jeździ u nich max pół roku i po pół roku idzie na sprzedaż więc za mniejsze pieniądze można kupić auto ze znikomym przebiegiem. Dla przykładu Insignia którą rozważam kosztuje 83k, wersja cosmo z dużą nawigacją, przyciemnianymi szybami z tyłu, reflektorami AFL+ i innymi bajerami i przebiegiem 15k. Oczywiście ta cena dotyczy firm i jest ceną brutto. Gdyby ktoś chciał prywatnie to nieco więcej trzeba dać ale ja i tak biorę na firmę w leasing. Trudniej jest z mondeo ale nie zgodzę się z Tobą że 3 letnie mondea będą zajeżdżone. To nie focusy. Samochodów segmentu D nikt nie kupuje handlowcom. Jeździ nimi głównie kadra menadżerska. Zwłaszcza egzemplarzami których ja poszukuję. Nikt nie kupuje szeregowemu pracownikowi auta za ponad 100k w jednej z bogatszych wersji wyposażenia bo titanium, z reflektorami biksenonowymi i kilkoma innymi bajerami a ja właśnie tak wyposażonej wersji szukam. Tu bardziej problem jest ze znalezieniem tak wyposażonego auta bo głównie był konfigurowane w pakietach goldX albo silverX a dla mnie to trochę za ubogo. Była fajna sztuka w radomiu, 2013r 69kkm przebiegu, wersja taka jakiej szukam, 62900zł, wystawiony w piątek miesiąc temu, od razu sprawdziłem go ponieważ mam takie możliwości, w ASO historia super, do końca serwisowany, miałem w poniedziałek jechać go oglądać i brać a w sobotę sprzedany. I tyle go miałem. No nic, szukam dalej mondeo a w między czasie może któryś z kolegów mógłby się wypowiedzieć na temat tej Insigni bo temat mnie dalej bardzo interesuje. Rozważam jej zakup ale nie mam przekonania co do tego silnika.
lukpio3
Początkujący
 
Posty: 59
Rejestracja: 22 Paź 2009, 15:33
Miejscowość: Warszawa

Re: Opinie o insigni z silnikiem 2.0CDTI ADBlue 170KM

31 Lip 2016, 08:52

Jak się boisz kosztów eksploatacji to czego szukasz diesla?
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 12129
Zdjęcia: 45
Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy od: 05 05 2008
Auto: Lexus IS 200
Silnik: 2,0 R6 155KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: Opinie o insigni z silnikiem 2.0CDTI ADBlue 170KM

31 Lip 2016, 08:58

Bo po pierwsze robię 40kkm rocznie a po drugie nie boję się kosztów eksploatacji diesla. Nie wiem czy kolega kiedykolwiek jeździł samochodem z takim silnikiem bo ja od zawsze jeżdżę dieslami i wiem doskonale że głupia regeneracja turbiny może kosztować 700 - 800zł a może kosztować i kilka tysięcy. Regeneracja wtryskiwacza może kosztować 300 - 400zł a mogą być wtryskiwacze nie regenerowalne gzie jeden kosztuje 3000zł. Kolejna sprawa to zaawansowanie technologiczne silników. 2.0CDTi opla nafaszerowany jest elektroniką i czujnikami i nie wiem jak one się sprawują w codziennej eksploatacji. Także tu nie chodzi o samą eksploatację samochodu z silnikiem diesla lecz konkretnego silnika. Pod uwagę zacząłem brać opla ponieważ jak wspomniałem w pierwszym poście, mondeo takie jakie chce trudno znaleźć a samochód muszę zmienić do końca sierpnia bo kończy mi się leasing i albo będę musiał wykupić obecny a tego nie chcę bo i tak chcę zmienić a nie będę się później bujał ze sprzedażą bo nie mam na to czas albo zostaję od września bez samochodu.
lukpio3
Początkujący
 
Posty: 59
Rejestracja: 22 Paź 2009, 15:33
Miejscowość: Warszawa

Re: Opinie o insigni z silnikiem 2.0CDTI ADBlue 170KM

31 Lip 2016, 09:16

lukpio3 napisał(a):Nie wiem czy kolega kiedykolwiek jeździł samochodem z takim silnikiem bo ja od zawsze jeżdżę dieslami i wiem doskonale że głupia regeneracja turbiny może kosztować 700 - 800zł a może kosztować i kilka tysięcy. Regeneracja wtryskiwacza może kosztować 300 - 400zł a mogą być wtryskiwacze nie regenerowalne gzie jeden kosztuje 3000zł.

Nie muszę jeździć od zawsze aby stwierdzić, że diesel jest drogi co sam opisałeś - eksploatacja to nie spalanie. Najtaniej zawsze wyjdzie LPG, które założone w dobrym warsztacie jest praktycznie bezobsługowe.
Każdy nowoczesny diesel jest nafaszerowany elektroniką (benzyniak zresztą też). To nie stare 1,9TDI na pompie, że się wlało opał i jazda. W Twoich typach są auta już z silnikami wyposażonymi w piezoelektryczne wtryskiwacze (te drogie i nieregenerowalne). Masz FAP/DPF w serii, co wymagają przepisy od 2010r. Regeneracja turbosprężarki nie będzie kosztować 700zł jak dla stałęj geometrii tylko bliżej 1500-2000zł i nie dadzą Ci gwarancji.

P.S. W firmie nas jest pełno diesli i dużo już objechałem i ciągle się zastanawiam co ludzie widzą w tych klekotach.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 12129
Zdjęcia: 45
Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy od: 05 05 2008
Auto: Lexus IS 200
Silnik: 2,0 R6 155KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    54 Rajd Barbórka w drugi weekend grudnia 54 Rajd Barbórka w drugi weekend grudnia
    Rajd Barbórka odbędzie się w tym roku w drugi weekend miesiąca. Rywalizacja na odcinkach specjalnych oraz trasie Kryterium Asów na Karowej będzie toczyła się w sobotę, 10 grudnia. 54. edycja kultowej imprezy ...
    Ekstremalny terenowy ratowniczy pick-up Ekstremalny terenowy ratowniczy pick-up
    Stworzona na bazie Nissana Navara Tekna z podwójną kabiną - aktualnym Międzynarodowym Pick-upie Roku - koncepcyjna Navara EnGuard charakteryzuje się wieloma specjalnie zaprojektowanymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi ...

  • Re: Opinie o insigni z silnikiem 2.0CDTI ADBlue 170KM

    31 Lip 2016, 09:22

    Jeśli chodzi o nowoczesnego diesla to najlepsza opcja to kupić go w salonie, przejeździć te 200+ tysięcy km i opchnąć zanim zaczną się drogie naprawy. Z odsprzedażą diesla problemu nie będzie, najbardziej zaboli utrata wartosci.
    Ossy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 3235
    Zdjęcia: 0
    Rejestracja: 16 Wrz 2014, 14:34
    Prawo jazdy od: 07 01 2010
    Przebieg/rok: 35tys. km
    Auto: Volvo S60
    Silnik: 2.4T
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2002

    Re: Opinie o insigni z silnikiem 2.0CDTI ADBlue 170KM

    31 Lip 2016, 09:33

    Niestety nie wiem czy wiesz ale do nowoczesnych silników benzynowych, gazu nie założysz. W fordzie jedyne sensowne silniki to 1.6 i 2.0 EcoBoost które mają turbiny i założyć do nich instalacji LPG się nie da. Podobnie jest w wieloma innymi silnikami benzynowymi. Pamiętaj że ja nie szukam samochodu 10 letniego tylko max 3 lata. Już liczyłem sobie kiedyś moje oszczędności i jeżdżąc benzyną na paliwo rocznie wydawał bym bagatela 7k więcej. To chyba nie mało, prawda? Więc teraz już chyba wiesz czemu ludzie jeżdżą dieslami. Ja osobiście nie jestem zwolennikiem LPG i nie lubię gazu w samochodach, zwłaszcza nowoczesnych gdzie ludzie upychają te instalacje na siłę pomimo że producent nie zaleca a później walą majątek w naprawy bo co chwila coś się psuje a na desce robi się choinka od błędów.
    lukpio3
    Początkujący
     
    Posty: 59
    Rejestracja: 22 Paź 2009, 15:33
    Miejscowość: Warszawa

    Re: Opinie o insigni z silnikiem 2.0CDTI ADBlue 170KM

    31 Lip 2016, 09:43

    lukpio3 napisał(a):Niestety nie wiem czy wiesz ale do nowoczesnych silników benzynowych, gazu nie założysz.

    Niestety się mylisz, bo są instalacje wykorzystujące wtryskiwacze benzyny, które muszą być chłodzone. Nie mają reduktora i co za tym idzie nie trzeba nagrzewać silnika na Pb. Są one droższe, bo kosztują ok. 6000zł ale nie spalają benzyny i LPG jednocześnie.

    Są też takie auta jak Honda Accord VIII czy Kia Optima, które mają silnik z wtryskiem pośrednim albo Hyundai i40 2,0 do którego są oferowane dedykowane instalacje.

    P.S. Też nie jestem fanem LPG ale trzeba powiedzieć jasno, ze na tym paliwie jest najtaniej. Ludzie mający problemy zrobili błąd zakładając instalację w szopie u Mietka na tanich podzespołach. Używany nowoczesny diesel to wg mnie nieporozumienie ekonomiczne i w dodatku ten klekot...
    dzida
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 12129
    Zdjęcia: 45
    Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
    Miejscowość: Biłgoraj
    Prawo jazdy od: 05 05 2008
    Auto: Lexus IS 200
    Silnik: 2,0 R6 155KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000
     
    • Warto przeczytać
    • DSCN5829
      Miasteczko Master Truck o zachodzie słońca
      Chevrolet Master Eagle 1933, tył
      Volkswagen Golf III, srebrny, dziewczny, 5
      Renault Megane R.S. 275 Trophy, przód