Osad pod korkiem wlewu oleju Peugeot 306

26 Gru 2015, 11:48

Witam. Jest to mój pierwszy post na tego typu forum zatem proszę o wyrozumiałość. Mianowicie. Moim problemem jest ubywający płyn chłodniczy, osad pod korkiem wlewu oleju oraz zapakowane szyby. O ile te dwa pierwsze objawy się że sobą łaczą, tak nie wiem jak ma się do tego trzeci. Dodam, że w aucie nie ma wilgoci-zostało dokładnie wysuszone. Proszę o pomoc, ponieważ jest to moje pierwsze auto i nie znam się za bardzo na mechanice.
sunbathe
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 13 04 2015
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Peugeot 306
Silnik: 1.4, 75KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

26 Gru 2015, 13:00

Niestety, wygląda to na uszczelkę głowicy.
tomekk29
Początkujący
 
Posty: 73
Prawo jazdy: 04 08 2003
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Saab 95
Silnik: 2.3 t 185KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

26 Gru 2015, 13:19

Jaki jest koszt naprawy?
sunbathe
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 13 04 2015
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Peugeot 306
Silnik: 1.4, 75KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

26 Gru 2015, 14:34

Zależy od warsztatu i co jest robione, tak od 500 zł w górę.
tomekk29
Początkujący
 
Posty: 73
Prawo jazdy: 04 08 2003
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Saab 95
Silnik: 2.3 t 185KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

26 Gru 2015, 20:14

Niekoniecznie uszczelka. Sprawdz olej w silniku, jaki ma kolor i czy go nie przybywa. Jak olej ma kolor kawy z mlekiem, to wówczas uszczelka. Uszczelka może też być w przypadku, jak masz problem z uruchomieniem silnika po całonocnym postoju. Jeżeli nie ma takich objawów, to UPG raczej odpada.
Kolejna sprawa, to jakie robisz trasy - krótkie, czy długie? Bo to ma znaczenie, jeżeli chodzi o ten osad pod korkiem wlewu oleju.
co do parowania szyb - obecnie mamy taki okres, w którym parowanie szyb to normalka. Ale może to też mieć związek z ubywaniem płynu - może być nieszczelność na nagrzewnicy albo na przewodach doprowadzających płyn z silnika do nagrzewnicy. Musisz posprawdzać, czy podłoga i tapicerka w okolicach nagrzewnicy nie jest mokra.
A jak to wszystko będzie ok, to jest jeszcze możliwość wycieku zewnętrznego - uszkodzona chłodnica, przewody gumowe. Najczęściej lubią pekać/przecierać się w okolicach opasek zasiskowych. I niekoniecznie płyn musi kapać przy uruchomionym bądz zgaszonym silniku. Zalezy, gdzie jest nieszczelność i jaka duża - czy w obiegu małym czy dużym.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

26 Gru 2015, 20:50

Olej ma ciemny kokor, ale być może dlatego że zbliżam się ku jego wymianie. Trasy robię różne, ale ostatnio częściej zdarzają się takie ok. 20 km. Jutro sprawdzę jak wygląda sytuacja z nagrzewnicą.
sunbathe
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 13 04 2015
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Peugeot 306
Silnik: 1.4, 75KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW w leasingu – o czym warto pamiętać?
    Luksusowe modele BMW cieszą się dużym zainteresowaniem zwłaszcza wśród przedsiębiorców. Korzystne rozwiązanie stanowi szczególnie BMW leasing. Na co zwrócić uwagę, decydując się na tę formę finansowania? ...