Pajero Pinin - jaki napęd i silnik wybrać?

  • Poinformuj znajomych na Facebook-u o tym wątku
  • Poinformuj innych ludzi na Wykopie o tym wątku
  • Poinformuj znajomych na Twitter-ze o tym wątku
  • Poinformuj znajomych na Blip-ie o tym wątku
  • Poinformuj znajomych na GG o tym wątku

Pajero Pinin - jaki napęd i silnik wybrać?

Post» 24 Maj 2010, 11:02

Witam!

Zastanawiamy się nad zamianą drugiego samochodu na coś terenowego/uniwersalnego. Ponieważ autem będzie jeździła głównie żona, więc jej damskie oko wybrało sobie Pinina w wersji krótkiej. No ja nie mam nic naprzeciw, tylko nurtuje mnie pytanie jaki silnik. Ponieważ z tego co widziałem na filmikach Pinin ze skrzynią SS4 daje radę praktycznie wszędzie uważam że jest samochodem bardziej terenowym niż SUVem ala RAV4 dlatego piszę tutaj. Dylemat mój polega na tym że SS4 jest dostępne tylko silnikami GDI. No i fajnie, mogę sobie włączyć sam tył i mam nadzieję, na asfalcie pozwoli to na duże oszczędności paliwa a i w las można zjechać (twardy off road odpada z założenia - to auto ma sobie radzić zimą z zaspami i latem z drogami gruntowymi i leśnymi - ale drogami - roczny przebieg rzędu 6-7 tyś km.). W necie ludzie co mają Carismy GDI to je sobie bardzo mocno chwalą - głównie ze względu na silnik właśnie, ale reszta ludzi pisze że GDI to sam strach. Jest jeszcze drugi silnik zwyczajna japońska szesnastka (pewnie niezawodna) ale już bez SS4 - po prostu stały nierozłączalny napęd na 4 koła 50:50 (jak w Subaru albo nowej Grand Vitarze) - no to myślę będzie fajnie jeździł po asfalcie ale w błotku nawet mniejszym się pewnie zakopie i jak sądzę zużycie paliwa będzie większe.
Proszę o poradę co wybrać i czy moje spostrzeżenia są słuszne ale zaznaczam - gazu nie stosuję a do diesli mam awersję (żona jeszcze większą). Mówimy o autach 2000 - 2003.
Pozdrawiam!
mstrucz
Aktywny
 
Posty: 351
Rejestracja: 24 Maj 2010, 10:21
Miejscowość: Gdynia
Interesujące?
6


Re: Pajero Pinin - jaki napęd i silnik wybrać?

Post» 24 Maj 2010, 11:17

mylisz się trochę
w Pininie jest napęd jak w Pajero czyli SuperSelect (z dyferencjałem międzyosowym) lub EasySelekt (bez dyferencjału) różnica jest taka że SS możesz jeździć po asfalcie z zapiętymi 4 butami z ES nie,
ES to klasyczny reduktor z dopinanym przodem bez dyferencjału, więc jazda z napędem na 4 po innej nawierzchni niż "luźna" skończy się ukręceniem półosi/przegubu/wału/rozwaleniem reduktora* opcje 2H-4H-N-4L
SS to reduktor z centralnym dyfrem w którym można wybrać z pośród kilku pozycji 2H-4H(cd)-4H-N-2L (cd -napęd na 4 z centralnym dyfrem 4H napęd na 4 z blokadą centralnego i rozdzieleniem mocy równo 50:50 na nim nie wolno jeździć po asfalcie)

cóż 1.8 w benzynie nie ma najmniejszego spalania (tak to ten sam co w carismie) ale jak na SUVa wcale tak wiele nie pali ( w 11 można się spokojnie zmieścić)


*niepotrzebne skreślić :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6320
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
Miejscowość: z błota ;)
Interesujące?
0

Re: Pajero Pinin - jaki napęd i silnik wybrać?

Post» 24 Maj 2010, 13:59

Ale tam na drążku jest napisane @H; 4H; 4HLc; 4 LLc i w instrukcji piszą że zmiany tych przełożeń oprócz 4LLc mogą następować bez zatrzymywania się do 100km/h (info z prospektu Pinina).
To co to znaczy w końcu? Nie widziałem powiem szczerze w żadnym ogłoszeniu określenia ES.
mstrucz
Aktywny
 
Posty: 351
Rejestracja: 24 Maj 2010, 10:21
Miejscowość: Gdynia
Interesujące?
1

Re: Pajero Pinin - jaki napęd i silnik wybrać?

Post» 24 Maj 2010, 14:09

Nie wiem dokładnie o co chodzi, ale kiedyś na forum4x4 przeczytałem informację, że od silników GDI stosowanych pajero pinin należy trzymać się równie daleko jak od osławionych VM... Zapewne ze względu na podobną bezawaryjność.
KIA Sportage 2,0 DOHC Custom
:mrgreen:
KIłA? To się podobno da wyleczyć...
:mrgreen:
leon zet
Vany | SUVy
Awatar użytkownika
 
Posty: 274
Rejestracja: 16 Paź 2008, 22:05
Miejscowość: Wyszków i okolice
Interesujące?
2

Re: Pajero Pinin - jaki napęd i silnik wybrać?

Post» 24 Maj 2010, 15:51

mstrucz napisał(a):Ale tam na drążku jest napisane @H; 4H; 4HLc; 4 LLc i w instrukcji piszą że zmiany tych przełożeń oprócz 4LLc mogą następować bez zatrzymywania się do 100km/h (info z prospektu Pinina).
To co to znaczy w końcu? Nie widziałem powiem szczerze w żadnym ogłoszeniu określenia ES.

2H napęd na tylną oś
4H napęd na 4 koła z centralnym dyfrem
4HLc napęd na 4 koła z blokadą centralnego mechanizmu różnicowego
4LLc napęd na 4 kołą zredukowany z blokadą centralnego dyfra
do 100km/h to możesz przekłądać z 4Hna 4HLc
do 80 z 2H na 4H
do zmiany na 4LLc zawsze :!: trzeba się zatrzymać no chyba że chcesz się pozbyć reduktora :mrgreen:
ES to easy select- reduktor który jest poprzednikiem Super Selecta działa podobnie tylko nie posiada centralnego dyferencjału

to jeśli mówimy o Pajero Pinin albo Pajero Shogun :wink:

BTW bierz SS :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6320
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
Miejscowość: z błota ;)
Interesujące?
0

Re: Pajero Pinin - jaki napęd i silnik wybrać?

Post» 08 Lip 2010, 08:46

No i kupiliśmy Pinina z 2003 roku w wersji ze stałym napędem w bardzo atrakcyjnej cenie od pierwszego właściciela z polskiego salonu i przebiegiem 70 tyś (prawdziwym). Samochód rewelacja. Na początek trzeba się liczyć z wydatkami (obowiązkowa konserwacja podwozia i profili - 500, opony Bridgestone Dueller 694 A/T - 1900 z montażem, hak 500, rozrząd nie bo nawet w ASO powiedzieli że do 90 tyś dojdzie bez problemu). Auto pali przy rozsądnej jeździe po mieście 9,5/100 a na trasie nawet 8/100 (przy 90 -100/h) Rewelacyjna zwrotność i widoczność, super schowki pod bagażnikiem, wygoda pewność i lekkość prowadzenia a przy tym jak tak krótkie auto (chociaż 5-cio drzwiowe) bardzo dobry komfort jazdy. Jeździłem już po polach, łąkach i drogach gruntowych - daje radę! No i fakt że można wjeżdżać na krawężniki bez obaw - takiego auta szukaliśmy - szczerze polecam!
mstrucz
Aktywny
 
Posty: 351
Rejestracja: 24 Maj 2010, 10:21
Miejscowość: Gdynia
Interesujące?
2

Re: Pajero Pinin - jaki napęd i silnik wybrać?

Post» 08 Lip 2010, 18:02

Szczerze gratuluję :wink: Posiadacz patrola czy defendera powie że ten samochód nie robi w terenie a kierowca plaskacza, że ma ałabe osiągi i duże spalanie ale najważniejsze żeby nabywca był świadomy wyboru i wiedział czego od samochodu oczekuje. Grunt to dopasować autko do siebie. Pozdrawiam.
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 2543
Rejestracja: 18 Maj 2010, 19:33
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995
Interesujące?
0

 
  • Galeria motoryzacyjna
    EL TORO LOCO - Truck
    Rage-Race 2010
    Mazda5, minivan, 2013
    Prezentacja zawodników
    1/4 mili Bemowo

Terenowe | Pick-Upy | 4x4 | Off-road