Pajero Pinin - jaki napęd i silnik wybrać?

Pajero Pinin - jaki napęd i silnik wybrać?

24 Maj 2010, 12:02

Witam!

Zastanawiamy się nad zamianą drugiego samochodu na coś terenowego/uniwersalnego. Ponieważ autem będzie jeździła głównie żona, więc jej damskie oko wybrało sobie Pinina w wersji krótkiej. No ja nie mam nic naprzeciw, tylko nurtuje mnie pytanie jaki silnik. Ponieważ z tego co widziałem na filmikach Pinin ze skrzynią SS4 daje radę praktycznie wszędzie uważam że jest samochodem bardziej terenowym niż SUVem ala RAV4 dlatego piszę tutaj. Dylemat mój polega na tym że SS4 jest dostępne tylko silnikami GDI. No i fajnie, mogę sobie włączyć sam tył i mam nadzieję, na asfalcie pozwoli to na duże oszczędności paliwa a i w las można zjechać (twardy off road odpada z założenia - to auto ma sobie radzić zimą z zaspami i latem z drogami gruntowymi i leśnymi - ale drogami - roczny przebieg rzędu 6-7 tyś km.). W necie ludzie co mają Carismy GDI to je sobie bardzo mocno chwalą - głównie ze względu na silnik właśnie, ale reszta ludzi pisze że GDI to sam strach. Jest jeszcze drugi silnik zwyczajna japońska szesnastka (pewnie niezawodna) ale już bez SS4 - po prostu stały nierozłączalny napęd na 4 koła 50:50 (jak w Subaru albo nowej Grand Vitarze) - no to myślę będzie fajnie jeździł po asfalcie ale w błotku nawet mniejszym się pewnie zakopie i jak sądzę zużycie paliwa będzie większe.
Proszę o poradę co wybrać i czy moje spostrzeżenia są słuszne ale zaznaczam - gazu nie stosuję a do diesli mam awersję (żona jeszcze większą). Mówimy o autach 2000 - 2003.
Pozdrawiam!
mstrucz
Aktywny
 
Posty: 354
Rejestracja: 24 Maj 2010, 11:21
Miejscowość: Gdynia

Re: Pajero Pinin - jaki napęd i silnik wybrać?

24 Maj 2010, 12:17

mylisz się trochę
w Pininie jest napęd jak w Pajero czyli SuperSelect (z dyferencjałem międzyosowym) lub EasySelekt (bez dyferencjału) różnica jest taka że SS możesz jeździć po asfalcie z zapiętymi 4 butami z ES nie,
ES to klasyczny reduktor z dopinanym przodem bez dyferencjału, więc jazda z napędem na 4 po innej nawierzchni niż "luźna" skończy się ukręceniem półosi/przegubu/wału/rozwaleniem reduktora* opcje 2H-4H-N-4L
SS to reduktor z centralnym dyfrem w którym można wybrać z pośród kilku pozycji 2H-4H(cd)-4H-N-2L (cd -napęd na 4 z centralnym dyfrem 4H napęd na 4 z blokadą centralnego i rozdzieleniem mocy równo 50:50 na nim nie wolno jeździć po asfalcie)

cóż 1.8 w benzynie nie ma najmniejszego spalania (tak to ten sam co w carismie) ale jak na SUVa wcale tak wiele nie pali ( w 11 można się spokojnie zmieścić)


*niepotrzebne skreślić :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6434
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 03 Wrz 2009, 23:40
Miejscowość: z błota ;)

Re: Pajero Pinin - jaki napęd i silnik wybrać?

24 Maj 2010, 14:59

Ale tam na drążku jest napisane @H; 4H; 4HLc; 4 LLc i w instrukcji piszą że zmiany tych przełożeń oprócz 4LLc mogą następować bez zatrzymywania się do 100km/h (info z prospektu Pinina).
To co to znaczy w końcu? Nie widziałem powiem szczerze w żadnym ogłoszeniu określenia ES.
mstrucz
Aktywny
 
Posty: 354
Rejestracja: 24 Maj 2010, 11:21
Miejscowość: Gdynia

Re: Pajero Pinin - jaki napęd i silnik wybrać?

24 Maj 2010, 15:09

Nie wiem dokładnie o co chodzi, ale kiedyś na forum4x4 przeczytałem informację, że od silników GDI stosowanych pajero pinin należy trzymać się równie daleko jak od osławionych VM... Zapewne ze względu na podobną bezawaryjność.
KIA Sportage 2,0 DOHC Custom
:mrgreen:
KIłA? To się podobno da wyleczyć...
:mrgreen:
leon zet
Vany | SUVy
Awatar użytkownika
 
Posty: 274
Rejestracja: 16 Paź 2008, 23:05
Miejscowość: Wyszków i okolice

Re: Pajero Pinin - jaki napęd i silnik wybrać?

24 Maj 2010, 16:51

mstrucz napisał(a):Ale tam na drążku jest napisane @H; 4H; 4HLc; 4 LLc i w instrukcji piszą że zmiany tych przełożeń oprócz 4LLc mogą następować bez zatrzymywania się do 100km/h (info z prospektu Pinina).
To co to znaczy w końcu? Nie widziałem powiem szczerze w żadnym ogłoszeniu określenia ES.

2H napęd na tylną oś
4H napęd na 4 koła z centralnym dyfrem
4HLc napęd na 4 koła z blokadą centralnego mechanizmu różnicowego
4LLc napęd na 4 kołą zredukowany z blokadą centralnego dyfra
do 100km/h to możesz przekłądać z 4Hna 4HLc
do 80 z 2H na 4H
do zmiany na 4LLc zawsze :!: trzeba się zatrzymać no chyba że chcesz się pozbyć reduktora :mrgreen:
ES to easy select- reduktor który jest poprzednikiem Super Selecta działa podobnie tylko nie posiada centralnego dyferencjału

to jeśli mówimy o Pajero Pinin albo Pajero Shogun :wink:

BTW bierz SS :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6434
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 03 Wrz 2009, 23:40
Miejscowość: z błota ;)

Re: Pajero Pinin - jaki napęd i silnik wybrać?

08 Lip 2010, 09:46

No i kupiliśmy Pinina z 2003 roku w wersji ze stałym napędem w bardzo atrakcyjnej cenie od pierwszego właściciela z polskiego salonu i przebiegiem 70 tyś (prawdziwym). Samochód rewelacja. Na początek trzeba się liczyć z wydatkami (obowiązkowa konserwacja podwozia i profili - 500, opony Bridgestone Dueller 694 A/T - 1900 z montażem, hak 500, rozrząd nie bo nawet w ASO powiedzieli że do 90 tyś dojdzie bez problemu). Auto pali przy rozsądnej jeździe po mieście 9,5/100 a na trasie nawet 8/100 (przy 90 -100/h) Rewelacyjna zwrotność i widoczność, super schowki pod bagażnikiem, wygoda pewność i lekkość prowadzenia a przy tym jak tak krótkie auto (chociaż 5-cio drzwiowe) bardzo dobry komfort jazdy. Jeździłem już po polach, łąkach i drogach gruntowych - daje radę! No i fakt że można wjeżdżać na krawężniki bez obaw - takiego auta szukaliśmy - szczerze polecam!
mstrucz
Aktywny
 
Posty: 354
Rejestracja: 24 Maj 2010, 11:21
Miejscowość: Gdynia

Re: Pajero Pinin - jaki napęd i silnik wybrać?

08 Lip 2010, 19:02

Szczerze gratuluję :wink: Posiadacz patrola czy defendera powie że ten samochód nie robi w terenie a kierowca plaskacza, że ma ałabe osiągi i duże spalanie ale najważniejsze żeby nabywca był świadomy wyboru i wiedział czego od samochodu oczekuje. Grunt to dopasować autko do siebie. Pozdrawiam.
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 2577
Rejestracja: 18 Maj 2010, 20:33
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

Re: Pajero Pinin - jaki napęd i silnik wybrać?

12 Mar 2015, 08:57

Witam. Chciałbym odświeżyć trochę temat ponieważ jestem na kupnie tego samochodu.

Rozumiem że w pozycji 4H działa sprzęgło wiskotyczne dla przedniego napędu, ale czy o pozycji 4HLc czyli z blokada centralnego dyfra również działa sprzęgło wiskotyczne?

Jak często pada to sprzęgło? Bo czytałem że z tym problem jest...

Czyli najlepiej silnik 1.8 tak? Dużo części jest do 1.8 to się zastanawiam czy szybciej pada ten silnik...?
Zaś GDI nie da się podobno zgazować.

W santafe jest blokada dyfra?

Lub jakieś inny samochód do 15 tys. z blokada 4x4.

Potrzebuje taki samochód głównie na warunki, Zima, dużo śniegu, bardzo bardzo stromy i długi Podjazd.

Bardzo proszę o odpowiedź.
wiktoriano
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 11 Mar 2015, 11:46
Prawo jazdy od: 10 01 2005
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: GOLF 3
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Pajero Pinin - jaki napęd i silnik wybrać?

12 Mar 2015, 10:09

W wersjach europejskich Pinina mamy dwie opcje :
1.Silnik 1,8 MPI 114 KM - taki sam jak w Carisma/SpaceStar. Jednowałkowy silnik 16V - klasyka japońskiej niezawodności. Tanie zamienniki (japońskie), prosta budowa, brak problemów, łatwy do zagazowania. Sprzęgło "normalne" w cenie od 600zł za komplet. Napęd 4x4 permanentny (jak w Subaru) i symetryczny - moc zawsze jest przekazywana na obydwie osie w tych samych proporcjach. Jakiekolwiek naprawy skrzyni rozdzielczej czy też skrzyni biegów są w tym aucie ekonomicznie zabójcze - lepiej i taniej kupić po prostu kompletne sprawne całe zespoły. Sam mechanizm rozdziału mocy na dwie osie jest dość skomplikowany mamy tu i planetarny centralny dyferencjał (dla stałego napędu) i dodatkowo sprzęgło wiskotyczne do utrzymywania podziału mocy. Do tego dwa dyferencjaly - z przodu i w tylnym moście. Przy dużym przebiegu oczywista wymiana krzyżaków i łożyska podpory wału. Warto pamiętać o regularnej częstszej niż wymagana wymianie oleju w napędach (dwa rodzaje oleju). Olej ściśle zalecany przez producenta (ja akurat jeżdżę na Repsolu i Castrolu). Zawieszenie choć wydaje się filigranowe jak na tak ciężkie auto jest o dziwo dość pancerne. Regularnie często wysiadają przednie łożyska - bez znaczenia czy firmowe czy zamienniki. Pewnie z racji masy, bo to łożyska do Lancera. Napędy sprawdzamy na 2 sposoby. Na lużnej nawierzchni MPI łatwo staje bokiem na zakręcie i jedzie "driftem" - cecha stałych otwartych napędów 4x4. Na podnośniku kręcąc jednym kołem powinno się kręcić również kolo z drugiego końca auta po skosie. Mocne zużycie napędu "czuć" nosem. Po naprawdę mocnym katowaniu centralny dyfer po prostu śmierdzi spalenizną. Jeżeli efekt taki uzyskamy po niewymagającej wycieczce - to mamy problem. Full Time AWD jest wytrzymalym układem wystarczającym do przebijania się przez zaspy czy przejeżdżania rozjeżdżonej przez wywrotki drogi na budowę (nawet jeżeli jest zalana wodą), ale jeżeli katuje się go ponad miarę, to po prostu nie wytrzymuje - ale limit ma moim zdaniem ustawiony wysoko, nieosiągalnie dla zwykłych SUVów. Dla mechanika auto łaskawe, bo wszędzie oferuje z racji budowy łatwy dostęp. Największą bolączką jest rdza - nie powierzchniowa korozja tylko dziury na wylot. Jeżeli ma się dobrego blacharza, jest to powód do drastycznego zbicia z ceny i po prostu naprawie. Wbrew pozorom wielu właścicieli (takich nie na chwilę) Pinina przeprowadza takie gruntowne remonty (nawet ja) wiążące się z wycinaniem i dopasowywaniem nowych elementów. Ja uważam, że warto, wielu pewnie powie, że nie.
Przy kupnie sprawdzamy czy auto ma jednakowe opony (rozmiar, model) na wszystkich kołach - w przypadku wszystkich Mitsubishi ze stałym napędem inne rozwiązanie może naprawę zniszczyć samochód.
2. Silniki 1,8 i 2,0 GDI - ze skrzynią SS4 czy wyposażoną w reduktor (terenowe biegi). Samochód tylnonapędowy z możliwością dołączania 4x4 na każdej nawierzchni. Bezpośredni wtrysk, masa kłopotów z układem paliwowym (przepustnice, wtrysk). Dwa wałki powodują, że cena rozrządu jest dwukrotnie wyższa (z powodu dodatkowego napinacza). Dwumasowe sprzęgło - również podwójna cena. Sam system 4x4 opiera się na sprzęgle wiskotycznym pełniącym rolę centralnego dyferencjału wzbogaconym o blokadę kłową (dla Hlc i LLc). Czasami również tylny most wyposażony w blokadę LSD (samoblokującą) poznać ją można po podniesieniu auta - przy kręceniu kołem obydwa kola osi będą się kręcić w tym samym kierunku (w opcjach normalnych jedno do przodu drugie w tył). Sprawdzanie sprawności napędów jest dosyć trudne - np. na 2 H na podnośniku mogą się obracać wszystkie 4 koła - to efekt wiskozy i dolączania napędu tak naprawdę w malutkim przednim sprzęgle (obok dyfra).
mstrucz
Aktywny
 
Posty: 354
Rejestracja: 24 Maj 2010, 11:21
Miejscowość: Gdynia

Re: Pajero Pinin - jaki napęd i silnik wybrać?

12 Mar 2015, 16:19

Przede wszystkim dziękuję za szczerą i wyczerpującą odpowiedź :D

Wersja nr. 2 odpada.
Czyli wersja nr.1 (1.8 MPI) nie szła z blokadą dyfra, nie szła również z superselect i wersja nr. 2 napędu nie szła z silnikiem 1.8 MPI, tak?
wiktoriano
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 11 Mar 2015, 11:46
Prawo jazdy od: 10 01 2005
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: GOLF 3
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Pajero Pinin - jaki napęd i silnik wybrać?

12 Kwi 2015, 16:48

wychodziły piniaki z pod mojej reki 1.8mpi z reduktorem niesamowita furka terenowa za male pieniadze i do tego w gazie spala 10 gazu i pokonuje na redyktorze i oczywiście z rozpinanym przodem niezłe wzniesienia jak ktoś chętny sprzedam ma z 2003 roku zonie się znudził bo za mały torebkę większa kopiła i się nie miesci
fazi119
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 17 Gru 2012, 02:56
Prawo jazdy od: 04 03 1979
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: jeep
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1989
 
    Chicago Auto Show 2008
    Lexus RC-F
    Lamborghini Murcielago, tylne alufelgi
    BMW E34 serii 5, samochód do driftu, wnętrze
    Jaguar F-Type, tył