Passat 1,9 TDI 90 KM 1998r silnik AHU. Brak Mocy!!

[Passat] 1,9 TDI 90 KM 1998r silnik AHU. Brak Mocy!!

25 Lip 2007, 11:11

Witam!!
Mam problem z moim Passatem silnik AHU , r.prod 1998. Oto objawy:
-brak mocy... po przekroszeniu jakiejs predkosci nie ma sily
- gdy samochod ma te wspomiane odciecie mocy prawie wogole nie przyspiesza,,, mam automata wiec jak sobie przerzuci na nizszy bieg jak wcisne mocniej gaz to zmieni sie bieg ale obroty na nizszym biegu zez nie beda wzrastaly choc juz pracuje na wyzszych.
- w czasie jazdy wylaczenie i wlaczenie silnika pomaga.. jednak po chwili jazdy jak przyspieszam znowu traci moc
- wymienilem filtr paliwa.. bez skutku
mysle o wymienie przeplywomierza ale nie chce wydawac kasy jesli nie w nim jest problem... dalem auto do naprawy i podlaczeniu do kompa byl blad wlasnie przeplywomierza.. mechanicy wyczyscili cosie dalo (chodziaz nie wiem co niby mieli tam czyscic) i podobno blad zniknal ... jednak samochod tak samo chodzi!! POMÓZCIE PROSZE!!
PS. czy na pewno to przeplywomierz... bo samochod chodzi normalnie chwile i jak sie rozpedze troche to dopiero wtedy zalacza mu sie muł... Jeszcze dzis wieczorem zobacze jak bedzie sie zachowywal jak odlacze wtyczkie od przeplywomierz

ktos napisal gdzies: Diagnostyka Vag sprawdz jakie jest błąd ja obstawiam przeładowanie i idzie w serwis

ktos napisal gdzies : Do wymiany przepływomierz do sprawdzenia ciśnienia na turbinie i ewentualnie na cylindrach .

<br> prosze o kilka opinni na temat tego co poiwinienem zrobic.. widzicie zdania sa podzielone na temat mojego problemu. czekam na dalsze opinie... Prosze o dosc szczegolowy opis... bo jestem mlodym kierowca.. dziekuje bardzo!!
stille
Nowicjusz
 
Posty: 2
Rejestracja: 24 Lip 2007, 16:42
  • Re: [Passat] 1,9 TDI 90 KM 1998r silnik AHU. Brak Mocy!!

    29 Lip 2007, 13:46

    moze wskazywac na turbine ale tak mozna w nieskonczonosc gdybac. moge ci poradzic bardzo dobre forum tylko od passatow,mysle ze tam odpowiedz znajdziesz :D
    forum.vw-passat.pl
    misiek
    Początkujący
     
    Posty: 93
    Rejestracja: 18 Maj 2007, 17:47
    Miejscowość: london,vw passat ,1.9 TDI 90KM

    Re: [Passat] 1,9 TDI 90 KM 1998r silnik AHU. Brak Mocy!!

    29 Lip 2007, 17:10

    Ja wyszedł błąd że przepływka to przepływka!

    Jakby pisało że turbo przeładowuje to zapieczone kierownice turbiny, zaworek N75...

    Ale diagnoza komputerowa wskazuje na jakiś podzespół konkretny no to trzeba w nim szukać problemu!
    =DAMIAN=
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 59
    Rejestracja: 21 Sty 2007, 21:34

    Re: [Passat] 1,9 TDI 90 KM 1998r silnik AHU. Brak Mocy!!

    29 Lip 2007, 20:26

    gosciu nie jest to cos z torbina lub intercoolerem? sparawdz :twisted:
    Death Angel
    Początkujący
     
    Posty: 178
    Rejestracja: 28 Lip 2007, 09:47

    Re: [Passat] 1,9 TDI 90 KM 1998r silnik AHU. Brak Mocy!!

    26 Sie 2007, 16:01

    KOLEGO ANI TURBINKA ANI INTERKULER ROZłACZ PRZEPłYWKE POWINNA MOC WZROSNAć JESLI TAK TO OD RAZU JA WYMIENIAJ PRZEPłYWKA W TYCH MODELACH TO CZESTA USTERKA SPOWODWANA NIE WYMIENIANIEM FILTRA POWIETRZA EFEKT 100% PO ROZLACZENIU PRZEPLYWKI NAPEWNO MOC WZROSNIE ALE NIE UZYWAJ NA DłUGO AUTO Z ROZLACZONA PRZEPLYWKA POZDRAWIAM
    SPEEDWAY
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Rejestracja: 26 Sie 2007, 15:42

    Re: [Passat] 1,9 TDI 90 KM 1998r silnik AHU. Brak Mocy!!

    29 Paź 2009, 13:43

    kolego, co prawda ja mam paska z silniczkiem 1.6 101KM,ale dzialo mi sie tak jak Tobie, identyczne objawy i u mnie byla usterka czujnika na wale korbowym, po wymianie, ok 150zl jak ręką odjąć :)
    bassonist123
    Nowicjusz
     
    Posty: 1
    Rejestracja: 29 Paź 2009, 13:31
    Miejscowość: Lipno
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus LFA - nieznana historia legendy Lexus LFA - nieznana historia legendy
    Lexus LFA, wyprodukowany w limitowanej serii liczącej tylko 500 egzemplarzy supersamochód, zaledwie w kilka lat od wejścia na rynek zyskał status legendy. Niezwykła jest również historia powstania tego modelu. ...
    Diesel i rozruch silnika w zimie Diesel i rozruch silnika w zimie
    Problemy z uruchomieniem silnika w zimie, najczęściej mają posiadacze samochodów z silnikiem Diesla. Dlaczego? Ponieważ zazwyczaj zaniedbują swój samochód już w okresie jesiennym. Ale od początku...

  • Re: [Passat] 1,9 TDI 90 KM 1998r silnik AHU. Brak Mocy!!

    14 Paź 2010, 21:20

    proponuje podłączyć vag oraz sprawdzić czy przewody nie sa przetarte sa dwie kostki w granicach pokrywy zaworów czarna i brązowa obejrzyj przewody w okolicach tych kostek przepływomierz też możesz wymienić pewnie padł ja wymieniłem przepływke filtr paliwa i pozostały mi przewody
    baken
    baken0000
    Nowicjusz
     
    Posty: 1
    Rejestracja: 14 Paź 2010, 20:46
    Miejscowość: jelenia góra

    Re: Passat 1,9 TDI 90 KM 1998r silnik AHU. Brak Mocy!!

    11 Lut 2012, 09:34

    jesli odcina moc nagle(np przy wyprzedzaniu) tz ze turbina przeladowuje i w silnikach ahu 90km jest taka mala kosteczka metalowa (zawor regulacj cisnienia)z przodu silnika polaczona z rura powietrza i silownikiem membranowym pod turbina jesli zawor nie dziala silownik membranowy nie otworzy upustu cisnienia i wywala blad i wchodzi w tryb awaryjny po zgaszeniu i zapaleniu ponownym bedzie oki do momentu ponownego przyspieszania .jesli silownik membranowy jest walniety to auto jest mulowate powyzej 3000 ob\min przerywa ,pali duzo niema tgz elastycznosci pedalu gazu ,trzeba mu trzymac na gazie zeby jechac , (silownik membranowy nie otwiera i nie zamyka zaworu upustowego jest delikatnie uchylony i cisnienie ucieka w rure wydechowa zamiast w kolektor
    tomlee
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Rejestracja: 11 Lut 2012, 01:14
    Prawo jazdy od: 01 09 1990
    Auto: passat1,9 ahu na chipie
     
    • Warto przeczytać
    • Trial Lędziny 2014 czerwiec
      Master Truck
      SuperOES & BMW Challenge - 10.03.2012, Tor Poznań - zdj. 8
      Fiat Freemont Cross
      Samochody z graffiti