Passat B5 FL 2001, jak to jest z lusterkami?

07 Maj 2013, 18:47

Witam.Kupiłem VW Passat B5 FL 2001 r.W lewych drzwiach po wewnętrznej stronie jest ten mały "joystick" do sterowania zewnętrznymi lusterkami. Jest tam oznaczenie "L" i "R" i wiadomo o co chodzi.Ale jest tam też ikonka podgrzewania tych lusterek i kolejna ikonka chyba składania lub rozkładania tych lusterek. Problem w tym,że kiedy daje na tę opcję "składania i rozkładania" lusterek to nic się nie dzieje.Ponadto jak spojrzałem na bezpieczniki to nie ma tam miejsca na bezpiecznik z ikonką tego "rozkładania lusterek" a jest tylko miejsce z ikonką podgrzewania lusterek ale nie ma w niej bezpiecznika i kiedy chcę włożyć w to miejsce bezpiecznik to jest "luz" i ten bezpiecznik wypada i nie ma tam w ogóle "blaszek" z którymi się bezpieczniki stykają.Czemu tak się dzieje i po co wobec tego w tym joysticku w moim samochodzie są te opcje podgrxewania lusterek i ich składania skoro w bezpiecznikach nie ma opcji składania lusterek a w miejscu z oznaczeniem ogrzewania lusterek nie można włożyc bezpiecznika?
Aha mam jeszcze jedno pytanie.Kiedy włączam silnik i uruchamiam radio to pojawia mi się napis "SAFE" czy jakoś tak i muszę wprowadzić kod.Kiedy go wprowadzę to radio działa.Kiedy przy włączonym silniku wyłączę a potem włącze radio to też działa.Ale kiedy wyłączam silnik i radio i potem znowu odpalam silnik to znowu pojawia się napis na radiu "Safe" i znowu muszę wprowadzić kod.I tak za każdym razem po odpaleniu silnika.Ktoś wie czemu tak się dzieje? dzięki z góry za odpowiedź.
arbuzjusz
Nowicjusz
 
Posty: 19
Auto: nie mam

07 Maj 2013, 18:53

Aha i jeszcze jedno pytanie. Chodzi mi o przycisk "ESP".Należy ten system włączać za każdym razem jak wyjeżdżam gdzieś autem czy tylko w konkretnych przypadkach? i kiedy go włączać i wyłączać: zaraz po odpaleniu silnika i jeszcze przed ruszeniem czy też mogę go włączać i wyłączać w każdym momencie już podczas jazdy?
arbuzjusz
Nowicjusz
 
Posty: 19
Auto: nie mam

08 Maj 2013, 13:35

A jak jadę samochodem to co jakiś czas słychać odgłos "tykania" dochodzący według mnie gdzieś od strony włącznika "awaryjek".Te tykanie jest podobne do tykania kierunkowskazów.Ktoś wie co to może być?
arbuzjusz
Nowicjusz
 
Posty: 19
Auto: nie mam

11 Maj 2013, 17:27

Co do lusterek - zapewne twój model nie ma tych opcji. Mogą one występować np. w innych modelach tego auta. Potwierdza to fakt, że w miejscu na bezpiecznik nie ma tych blaszek, czyli konektorków.
Co do radia - albo jest problem w przewodzie podtrzymującym pamięć, albo jest tak podłączone, że przewód pamięci jest wpięty na przewód od stacyjki, na którym zanika napięcie po jej wyłączeniu. A prawidłowo powinno być tak, że przewód pamięci jest na stałe połączony z akumulatorem.
Co do ESP - jest cały czas włączone. Przyciskiem się ten system wyłącza. Nie wiem jak u ciebie, ale zazwyczaj jak się go wyłączy, to się zaświeca pomarańczowa kontrolka . Oznacza ona, że ESP jest wyłączone. Wyłącza się go bardzo rzadko - np. jak się zakopiesz w śniegu, to trzeba go wyłączyć, żeby wyjechać. Natomiast podczas normalnej jazdy ESP powinno byc załączone - to system bezpieczeństwa. Oprócz tego mając coś takiego w samochodzie, powinno się wiedzieć jak tego używać - poszukaj w necie, jak się zachowywać w samochodzie z systemem ESP - np. wpadając w poślizg nie powinno robić się tzw kontry, bo ESP zwariuje i nie pomoże.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    1/4 mili Bemowo - Wielki finał Gecko Cup / relacja
    1/4 mili - Wielki finał Impreza połączyła w całość wszystkie atrakcje poprzednich rund. Było to zatem ostateczne rozstrzygnięcie pojedynku polskich maszyn z zagraniczną konkurencją. W szranki z polskimi mistrzami jednej czwartej ...
    Toyota Camry - historia innowacji
    Toyota Camry, średniej wielkości sedan z napędem na przednie koła, należy – obok Corolli i Priusa – do najlepiej rozpoznawalnych modeli japońskiej firmy na całym świecie. W Stanach Zjednoczonych jest od wielu ...