Passat B5 - sterownik ECU

Passat B5 - sterownik ECU

03 Lut 2015, 16:43

Witam,

zakupiłem sobie na allegro taki oto kabelek > [link wygasł] <, zamówiłem dwa dni temu, dziś przyniósł mi go listonosz. Wszystko byłoby pięknie gdyby działał tak jak w opisie, a kupiłem go tylko dlatego, żeby mieć możliwość odczytania przebiegu z silnika oraz wyłączenia immobilizera. Zainstalowałem dołączone na płytce programy ( VAG K+CAN COMMANDER 1.4 FULL (china) i VWTOLL) i ...

najpierw wszystko zainstalowałem na systemie windows 8, lecz VWTOLL nie chciał tam działać, w ogóle nie chciało go zainstalować, a COMMANDER łączył się tylko z Licznikiem i umożliwiał tylko zmianę wyświetlanego przebiegu na liczniku(to samo mogę zrobić moim starym kablem), więc pomyślałem sobie, że to wina laptopa.

Pożyczyłem laptopa z windowsem xp, zainstalowałem oba programy, teraz VWTOLL umożliwia tylko odczyt błędów, lecz nie wszędzie. Przy większości prób wyświetlenia listy błędów wyskakuje jakiś błąd z ECU i przechodzi do głównego okna programu. Commander działa tak samo jak na windows 8, czyli praktycznie wcale.

Co zrobić? Czy pieniądze zostały wyrzucone w błoto? Bo na chwile obecną kablem kupionym 'za grosze' mogę zrobić w tym samochodzie więcej, niż tym zakupionym za 80zł. Interesuje mnie jak już wspomniałem odczyt przebiegu z sterownika silnika oraz wyłączenie immobilizera.

VW Passat B5 z 1997 r.
Domenico
Nowicjusz
 
Posty: 5
Rejestracja: 22 Gru 2014, 23:09
Auto: VW Passat b5
Silnik: 1.9 TDI 110KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

Re: Passat B5 - sterownik ECU

04 Lut 2015, 07:53

Po 1:
Nie odczytasz żadnym kabelkiem przebiegu z ECU - jedynie z licznika - nawet serwis tego nie robi.
Są fachowcy od tego ale koszt około 200zł i radze poczytać na ten temat.
Po 2:
Można wył immo:
Kasujesz immo z softa w szafie, przeliczasz check sume i wgrywasz na nowo. Zrobi to kazdy kto ma pojęcie o flashowaniu liczników czy grzebaniu w ECU i kombinacji z mapami itp.
Do tego potrzebny jest commander 2,5 a nie jak twój 1,4.

No i typ sterownika EDC15X

Powodzenia życzę oby ci auto odpaliło po ingerencji w ECU.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1425
Rejestracja: 10 Lut 2009, 21:07
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Stacja tankowania wodoru w Belgii Stacja tankowania wodoru w Belgii
    Belgia dołączyła do stale rozrastającej się europejskiej sieci stacji tankowania wodoru. Pierwsza publiczna stacja została uruchomiona na terenie Toyota Motor Europe w Zaventem pod Brukselą. To wydarzenie otwiera Toyocie ...
    Najpopularniejsze crossovery w Polsce – styczeń 2017 Najpopularniejsze crossovery w Polsce – styczeń 2017
    W pierwszym miesiącu 2017 roku rynek nowych samochodów odnotował kolejne wzrosty. Sprzedaż na poziomie przekraczającym 41 tys. sztuk oznacza, że był to najlepszy styczeń od 10 lat. Popyt generowany jest głównie ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Mustang
      Koza pomaga nawet w off-roadzie
      Chicago Auto Show 2008
      Tuning Mazda, przezentacja