Peugeot 306 spala olej

Peugeot 306 spala olej

28 Sie 2016, 14:02

Witam.
Wczoraj robiłem wymianę filtrów oraz oleju. Olej wymieniłem na innej marki ale i tej samej lepkości 15w40. Po dłuższej trasie -90 km, zauważyłem że gdy ruszam spod świateł auto zostawia za sobą smugę dymu. Mam pytanie, co może być tego powodem? Dodam, że przed zmianą oleju nie było podobnych objawów. Jak na razie czekam aż auto wystygnie aby sprawdzić poziom oleju. Jakieś rady? Czy może to być kwestia wlania zbyt dużej ilości w układ przy wymianie? Pozdrawiam
sunbathe
Nowicjusz
 
Posty: 7
Rejestracja: 26 Gru 2015, 11:38
Prawo jazdy od: 13 04 2015
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Peugeot 306
Silnik: 1.4, 75KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: Peugeot 306 spala olej

28 Sie 2016, 19:08

Z tego co kojarzę, to do twojego silnika jest przeznaczony olej 5W40. A biorąc pod uwagę wiek i kilometry to uważam, że powinien być 10W40. Natomiast 15W40 nie powinien się znaleść w twom silniku.
Co do stanu ponad max - zalezy ile go jest za dużo. W najgorszym przypadku mogą paść uszczelniacze, a wtedy będzie palił olej i będzie kopcił na niebiesko.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13771
Zdjęcia: 1110
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    MINI przekroczyło 1000 nowych rejestracji w 2016 roku w Polsce MINI przekroczyło 1000 nowych rejestracji w 2016 roku w Polsce
    We wrześniu MINI przekroczyło 1000 nowych rejestracji w 2016 roku w Polsce. Był to jednocześnie jeden z najlepszych miesięcy dla marki w tym roku. Wzrost w stosunku do sierpnia świadczy o wysokim, a przede wszystkim stabilnym ...
    Najważniejsze informacje dotyczące wymiany turbosprężarki Najważniejsze informacje dotyczące wymiany turbosprężarki
    Czy naprawa turbosprężarek zawsze jest opłacalna? Tańsze rozwiązania nie zawsze przynoszą zadowalający efekt, a koszty naprawy często zamiast się zmniejszać, rosną. W silnikach Diesla większość turbosprężarek ma obecnie konstrukcję ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Volkswagen Polo R WRC, kierownica
      Rozbity Renault Scenic
      Mercedes-Benz S Class W222
      Summer Cars Party 2009