Pierwsza moja wizyta u mechanika - porady :)

Pierwsza moja wizyta u mechanika - porady :)

16 Wrz 2012, 14:51

Mam do zrobienia auto Polo III 1.0 2001. Jestem niedoświadczony, nie chciałbym żeby mechanik zrobił sobie ze mnie dojną krowę :) Chciałbym mieć też na te wszystkie naprawy jakieś potwierdzenia, rachunki itp. I żeby gwarancja była. Nie wiem czy można np. spisać w umowie co ma być naprawione, ile będzie kosztować, i wszystkie ewentualne zmiany żeby były ustalane ze mną telefonicznie? Może książke serwisową kupię żeby wszystko mi tam odnotowywali? Jak się zabezpieczyć?

Mam do wymiany rozrząd, olej silnikowy, filtry oleju, powietrza, (paliwa już mam wymieniony)), płyn hamulcowy i może jeszcze inne takie podstawowe rzeczy które trzeba kontrolować regularnie (jeśli macie jeszcze jakieś uwagi to napiszcie co jeszcze trzeba regularnie sprawdzać, wymieniać :) bo to co wymieniłem to wiem od kolegów i z netu). Ręczny jeszcze by się przydał :) bo chwyta mi na ostatnim ząbku (na kontroli diagnostycznej na jedno koło nie hamuje). No i normalny hamulec - płyn hamulcowy do wymiany (poprzedni właściciel (z rodziny) nie wymieniał płynu odkąd to auto kupił czyli przeszło 5 lat. Chciałbym też żeby mechanik sprawdził mi te hamulce, i przewody od nich czy są dobre, żeby hamulce mnie nigdy nie zawiodły :)
No i wspomaganie kierownicy - ostatnio raz mi się zdarzyło że przy kręceniu coś skrzypiało, i mam chyba dosyć mało płynu wspomagania (kilka mm od kreski minimum).
No i samochód odkąd pamiętam to skręca mi w prawo, kierownica jest krzywa. Przy większych prędkościach (>130km/h) niepewnie się czuję bo tak jakby samochód nie jechał prosto tylko troche mnie zarzuca raz w prawo raz w lewo. Może już taka uroda tego samochodu, bo jest powypadkowy. Opony nierównomiernie się zużyły, od strony wewnętrznej są bardziej zużyte niż od zewnątrz.
No i być może sprzęgło będzie do wymiany, pedał jest taki jakiś dziwny, po wciśnięciu gdy puszczam to ładnie idzie do góry, a potem tak nagle mocniej przy koncówce - nie chodzi równomiernie. Czasem też ciężko wrzuca się biegi (chyba zauważyłem że tylko zaraz po ruszeniu), gdy auto pojeździ to z biegami problemów nie mam (no czasem mi się nie wbije do końca ale to może moja nieumiejętność była a nie problem techniczny, nie wiem).

No i jeśli macie jakieś sprawdzone, dobre warsztaty, z niewygórowanymi cenami, to prosiłbym o namiary. Interesuje mnie woj. opolskie Nysa, Prudnik lub woj. śląskie Sosnowiec, Katowice, Będzin, Dąbrowa Górnicza lub okolice
hehe
Początkujący
 
Posty: 104
Rejestracja: 05 Maj 2012, 15:10
Prawo jazdy od: 10 06 2010
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: VW Polo 6n2
Silnik: 1.0 50KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

Re: Pierwsza moja wizyta u mechanika - porady :)

16 Wrz 2012, 15:29

do ustawienia jest zbieżność dlatego auto ci chodzi prawo,lewo i opony nie równo 'ścięte' :)
Jako że jestem mechanikiem oferuje możliwość ogladniecia samochodu do kupna oraz np.zrobienia dodatkowych zdjęć
zwykle dla osób z forum biorę tylko za paliwo i jakieś do około 100-150zł za pomoc
seba145
Zaawansowany
 
Posty: 981
Rejestracja: 25 Lis 2010, 16:49
Miejscowość: bydgoszcz
Prawo jazdy od: 27 09 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307sw 2.0Hdi 90km2002r
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

Re: Pierwsza moja wizyta u mechanika - porady :)

27 Sty 2016, 11:52

Wiadomo, że za taką "ogarniającą" naprawę będziesz musiał trochę zapłacić, bo to nie tak, że wpadasz profilaktycznie sprawdzić czy wszystko tylko musisz parę rzeczy wymienić. Dobrze jest mieć jednego mechanika, który zna twój samochód. Ja jeżdżę do tego - warsztat samochodowy Katowice.
MikeeS
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 27 Sty 2016, 11:48
Prawo jazdy od: 10 06 2005
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Mazda 2
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Renowacja zniszczonej skórzanej tapicerki Renowacja zniszczonej skórzanej tapicerki
    Chciał bym się z Wami podzielić wiedzą na temat renowacji skórzanych tapicerek. Mam za sobą ok. 20 odnowionych foteli, kilka kanap tylnych, boczków drzwiowych oraz kierownic. Właściwie uczyłem się na własnych ...
    Lexus LS XF50 piątej generacji - kolejne wcielenie flagowej limuzyny Lexus LS XF50 piątej generacji - kolejne wcielenie flagowej limuzyny
    Podczas targów North American International Auto Show, na których miała miejsce światowa premiera Lexusa LS piątej generacji, jego twórcy, główny inżynier Toshio Asahi i szef projektantów ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Volvo 850 R
      Honda - park maszyn, 2
      Volvo 850 silniki
      Autosacrum 2006