Pierwsze Auto do 30 tys. Pomoc w wyborze

04 Sty 2014, 11:14

Witam, mam do was wielką prośbę.. Poszukuję auta do max 30 tys. już ten budżet jest mocno "wyśrubowany" to będzie moje pierwsze auto szukam w internecie i czytam później różne opinie, artykuły i wychodzi na to że nie mogę się na nic zdecydować... Najbardziej pasuję mi mazda 6 z 2008 roku ale za nią muszę dać 35 tys. Mowa o takiej:

Zdjęcie

Myślę też nad bmw seria 1 najbardziej chciałbym diesla z małym pazurem jakieś 140km (ale jak czytam o awariach diesla etc. to ręcę opadają i nie wiem jak z tym w rzeczywistości jest) by w miarę elastycznie jeździł - nie jestem zwolennikiem piłowania aut i kręceniu na maxa :) Ale by czasem potrafił wyprzedzić na trasie i nie wiele palił w mieście przy spokojnej jeździe..

Auto będę brał dopiero gdzieś w czerwcu, bardzo proszę o wasze typu i dziękuję serdecznie.

Pozdrawiam
kusiu
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: nie mam

04 Sty 2014, 11:54

W tym budżecie masz jeszcze: Alfa Romeo 159, Audi A4 B7, BMW 3 E46 (E90 dopiero zaczynają się w tym budżecie), Honda Accord VII, Mercedes C klasa W203, Opel Vectra C FL, Peugeot 407, Renault Laguna III początkowe roczniki, Saab 9-3, Skoda Superb I, Subaru Legacy, Toyota Avensis II, VW Passat B6, Volvo S60/V70. Wszystkie auta są z klasy średniej, warte uwagi to jak dla mnie avensis z benzyną 1.8, Accord i Volvo.
Longhorn
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 358
Zdjęcia: 518
Miejscowość: pdk
Auto: Toyota Corolla E12 FL
Silnik: 1.4 VVT-i 97KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2006

04 Sty 2014, 12:45

LonghornWitam z tego co podałeś najbardziej mnie przekonuje Audi A4 B7, lecz słyszałem że audi i silniki 2.0 tdi są awaryjne, ma ktoś z forumowiczów to autko i może coś o nim powiedzieć? Myślę nad 2.0 tdi 140 KM, jak w tym egzemplarzu wygląda sytuacja z filtrem cząsteczek stałych jak i eksploatacją tego silnika, są jakieś problemy etc.? I o BMW seria 1 do 30tys. zł może ktoś powiedzieć coś o nim?
kusiu
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: nie mam

04 Sty 2014, 12:58

2.0 TDI to silnik podwyższonego ryzyka http://www.auto-swiat.pl/1-wszystko-o-silniku-20-tdi
Samo Audi A4 B7 to tylko B6 po lifcie. Troche nowsza buda w nowszym opakowaniu z gorszymi właściwie silnikami niż w B6. Dośc dobre 1.9TDI 130KM zastąpiono właśnie tym awaryjnym 2.0 140KM, a to 1.9 które jest dostępne ma mniejszą moc - 115KM i 5 przełożeń w skrzyni + droższy w naprawach układ wtryskowy i wg opinii niektórych, mniej trwały od poprzednich wersji.
BMW 1 zależy czy benzyna czy diesel, bo jak diesel to raczej nie 2.0 ze względu chociażby na kłopoty przy wymianie rozrządu - umiejscowiony od strony pasażerskiej.
Samo auto dość ciasnawe w środku, ale to kompakt i z napędem na tył więc nie dziwne. Zawiecha troche przekombinowana, np. na przodzie nie ma typowego wahacza dolnego jest układ dwóch drążków. Ale w końcu auto klasy premium więc nie dziwne. Co do ceny 30 tys to za mało jak na niezniszczoną jedynkę. Chyba że masz jeszcze dodatkową kwotę na ewentualne naprawy i kwestie eksploatacyjne.
Longhorn
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 358
Zdjęcia: 518
Miejscowość: pdk
Auto: Toyota Corolla E12 FL
Silnik: 1.4 VVT-i 97KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2006

04 Sty 2014, 13:00

Audi, ma awaryjne silniki diesla 2,0 z pękającymi głowicami, czy padającą pompą oleju co skutkuje zatarciem. Jak szukać diesla to tylko 1,9TDI chodź one mają też wady typowe dla diesli. Ja bym się nie pchał bo B7 już jest droższe w serwisie niż poprzednicy jak to się u nas przyjęło. W tym roczniku lepiej rozejrzeć się za Hondą Accord, bo ona przynajmniej zapewnia jakąś trwałość.

BMW 1 to trochę dziwny wybór gdyż, jest to małe auto i w dodatku ciasne - niektóre auta pokroju Punto są od niego w środku większe. Lepszym wyborem w tym segmencie i budżecie jest Honda Civic UFO z silnikiem 1,8/140KM oszczędny i dynamiczny oraz z dieslem 2,2, który uchodzi z jeden z lepszych.

Co do Mazdy. Lubi rdzewieć i jest takie powiedzenie, że jak Mazda to tylko z benzyniakiem. To pasuje do poprzednika bardzo dobrze, a w nowszym trochę mniej ale jednak po części się sprawdza. Najlepiej brać Mazdę 6 z benzyniakiem i zafundować jej porządne zabezpieczenie antykorozyjne. I dlaczego połowa Mazd na allegro to benzyniaki? Bo są dobre po prostu.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

04 Sty 2014, 13:02

W kwestii DPF sytuacja wygląda tak, że na trasach rzadko robi problemy, choć powiem tak. Mam znajomego z A4 B7 2.0TDI 140KM. Robi trasy 15km w jedną stronę do pracy. Z tego co mówi silnik nie potrafi się do końca zagrzać na tym odcinku i właśnie DPF robi mu problem, był już na czyszczeniu w serwisie, bo komputer nie poradził sobie z oczyszczaniem. Sam filtr jest typem suchym, teoretycznie mniej kłopotliwy niż FAP, w praktyce jeszcze gorzej znosi krótkie trasy. Czyszczenie w serwisie słyszałem, że kosztuje jakieś 400zł. Zlikwidowanie filtra + modyfikacja w kompie ok. 1300zł.
Longhorn
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 358
Zdjęcia: 518
Miejscowość: pdk
Auto: Toyota Corolla E12 FL
Silnik: 1.4 VVT-i 97KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2006
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    5 niezwykłych aut przy współpracy Yamahy
    Dla wielu Yamaha to przede wszystkim słynne motocykle i świetny sprzęt grający. Ale fani sportowych samochodów wiedzą, że połączenie tej japońskiej marki z czterema kółkami daje ciekawe rezultaty. Dowodem tego ...

04 Sty 2014, 13:06

Dzięki serdeczne wszystkim za pomoc, nie spodziewałem się z tak dużym odezwem :) Więc wszystkie auta jakie mi się podobają odpadają.. :) Myślę jeszcze nad volvo c30 lecz też nie wiele o nim wiem..

P.s Honda Civic UFO również brałem pod uwagę, jeśli byłbym na jej kupnie podpowie ktoś co brać i czy duża jest różnica podczas spalania benzyny a diesla?

Accord słyszałem że potrafi spalić dość dużo w mieście koło 11litrów nawet przy mało dynamicznej jeździe, nie wiem jaka prawda w rzeczywistości..
kusiu
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: nie mam

04 Sty 2014, 13:15

Spalanie UFO przy spokojnej jeździe to 6-7l co dla mnie rewelacja jak auto się rozpędza do setki w 9s. Jak będziemy mierzyć czas to może i złapiemy 10l. Ogólnie trzeba przyjąć, że auto spali z 7,5l średnio.
Diesel wiadomo będzie oszczędniejszy myślę o jakiś litr półtora.

Ogólnie ciężko wytypować jakieś typowe usterki w tym aucie

Accord ma odpowiednio większy silnik i jest cięższy. Jak ciśniemy to 2,4l weźmie ponad 15l :mrgreen:
W wersji 2,0 z początku produkcji mogą się wycierać wałki rozrządu (koszt 2000-3000zł)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

04 Sty 2014, 13:22

dzida mowa o 140 KM i takim spalaniu przy spokojnej jeździe? :)
kusiu
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: nie mam

04 Sty 2014, 13:32

dokładnie i to jest najlepsze w tym silniku, że się nie psuje, mało pali jak nie dusimy i dynamiczny

nawet jest sporo ogłoszeń gdzie ludzie robią zdjęcia wyświetlacza komputera pokładowego aby się tym pochwalić :mrgreen:

trafiłem idealnie z wartością:
[link do autocentrum.pl wygasł]
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

04 Sty 2014, 18:02

Na Twoim miejscu wybierałbym między 159 a S60. W Alfie udany silnik Fiata, fajne prowadzenie i sexowny wygląd a Volvo jest komfortowe osobiście podoba mi się w nim wnętrze. Ja wybrałbym Alfę ale jestem dziwny.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14071
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004