Pierwszy samochód- co kupić i jak szukać. do 11 tyś.

14 Cze 2014, 16:21

witam wszystkich zmotoryzowanych i szukających swoich wymarzonych karoc :)
jestem świeżym kierowcą i chciałabym w końcu kupić jakiś samochód- problem w tym, że nie bardzo ma mi kto doradzić (tzn jak już coś znajdę to poproszę jakiegoś znajomego mechanika, żeby zobaczył samochód, ale nie będę marnować komuś czasu i ciągać go codziennie na oglądanie samochodów).
w sumie to nie bardzo wiem, czego szukać.
pierwsza ( i chyba najważniejsza) sprawa to paliwo- benzyna czy diesel? (na gaz nic ciekawego w mojej okolicy nie ma, więc ten temat odpuśćmy). będę dojeżdżała od poniedziałku do piątku do pracy ok. 5 km w jedną stronę+ w weekend jakieś zakupy i wycieczki 50-100 km.

druga sprawa- jak znaleźć dobry samochód. przeglądam namiętnie otomoto i olx i co prawda znalazłam kilku kandydatów:
astra II (2002r), silnik 1,2 benzyna przebieg 180 tyś. oferta prywatna za 7800zł
astra II (2000r), silnik 1,7 isuzu, przebieg 240 tyś, oferta prywatna za 8000zł
polo IV (2002r), silnik 1,2 benzyna, przebieg 98 tyś km, komis za 10 900zł (możliwe, żeby miał taki przebieg? niby stan wydaje się być niemal idealny- bez przetartych siedzeń, kierownicy czy drążka zmiany biegów)
fiesta mk6 (2005), silnik 1,4 diesel, przebieg 140 tyś, komis za 10 900 zł
fiesta mk6 (2002) SILNIK 1,2 benzyna przebieg 115 tyś, oferta prywatna za 9700 zł (z ogłoszenia "W czasie mojej eksploatacji został wymieniony Silnik stary zdemontowany mogę dorzucić jako dodatkowe części, poza tym wymieniono Sprzęgło, klocki hamulcowe, przewody zapłonowe oraz cewkę, zbiornik płynu chłodzącego a także standardowo filtry oleje oraz płyny.")

wiem, że nie jesteście jasnowidzami i nie powiecie mi na 100% "bierz ten i ten samochód, na pewno będzie ok" ale liczę na opinię, który ewentualnie mógłby być ok a który najprawdopodobniej się nie nadaje (bo osoby, siedzące w tym temacie jako- takie obeznanie pewnie mają)

pozdrawiam ciepło i z góry dziękuję za odpowiedzi :)