Pierwszy samochód do 10 tyś.

19 Lip 2011, 15:32

Witam serdecznie,
Chciałbym się Was poradzić, jako że jestem młodym kierowcą i niezbyt interesuje się motoryzacją.
Przymierzam się nad kupnem samochodu do 10 tyś.
Zastanawiałem się nad:
Seat Ibiza II FL, rocznik 2000-2001, diesel TDI 1.9
Audi A4 ale do 10.000
Chciałbym, żeby samochód był niezawodny, żebym co chwile do mechanika nie latał...
Pytanie również czy wersja z gazem czy raczej sam diesel bo słyszałem, że jest różnica cenowa przy naprawach...
Do diesela części są droższe niż na benzynę ale benzyna z gazem zmniejszają moc silnika.
Na pewno nie chce czegoś bardzo małego bo potrzebuje samochód 5 drzwiowy ale nie kombi.

Proszę o pomoc i polećcie mi coś dobrego,

Pozdrawiam,

PS Przepraszam moderatora, że nie dostosowałem się do rad z wyszukiwarka, ale ceny samochodów dość szybko się zmieniają, oraz oczekiwania poszczególnych kierowców, jak i priorytety przy wyborze samochodu.
Harry
Nowicjusz
 
Posty: 5

19 Lip 2011, 17:26

A gdzie będziesz tym autem jeździł i ile? Chodzi o zakładany przebieg miesięczny i określenie czy miasto czy raczej trasa. Jeśli chodzi o niezawodność to z pewnością toyota corolla e11. Jeden z najmniej awaryjnych samochodów na rynku w tej cenie, a może i najmniej.
pit85
Aktywny
 
Posty: 316
Miejscowość: bydgoszcz

19 Lip 2011, 20:13

Samochód będzie mi służył do przewozów towaru, komputery, telewizory (dlatego chciałbym samochód dość pojemny) oraz jazdy na uczelnie 50 km dziennie, oraz jakieś wypady nad jezioro. W sumie w maksie 1500 km miesięcznie
Harry
Nowicjusz
 
Posty: 5

19 Lip 2011, 20:54

Na przewóz sprzętu RTV, to najlepiej hatchback, nie sedan. W hatchbacku masz większą przestrzeń załadunku (tylna klapa otwierana razem z szybą i zawsze składane siedzenia)
krikus
fs...VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 2694
Zdjęcia: 125
Auto: Opel Vectra C 1.8

19 Lip 2011, 21:16

A co Krikus sądzisz o propozycji pit85 o Toyocie?