Pierwszy samochód do 10 tyś.

19 Lip 2011, 15:32

Witam serdecznie,
Chciałbym się Was poradzić, jako że jestem młodym kierowcą i niezbyt interesuje się motoryzacją.
Przymierzam się nad kupnem samochodu do 10 tyś.
Zastanawiałem się nad:
Seat Ibiza II FL, rocznik 2000-2001, diesel TDI 1.9
Audi A4 ale do 10.000
Chciałbym, żeby samochód był niezawodny, żebym co chwile do mechanika nie latał...
Pytanie również czy wersja z gazem czy raczej sam diesel bo słyszałem, że jest różnica cenowa przy naprawach...
Do diesela części są droższe niż na benzynę ale benzyna z gazem zmniejszają moc silnika.
Na pewno nie chce czegoś bardzo małego bo potrzebuje samochód 5 drzwiowy ale nie kombi.

Proszę o pomoc i polećcie mi coś dobrego,

Pozdrawiam,

PS Przepraszam moderatora, że nie dostosowałem się do rad z wyszukiwarka, ale ceny samochodów dość szybko się zmieniają, oraz oczekiwania poszczególnych kierowców, jak i priorytety przy wyborze samochodu.
Harry
Nowicjusz
 
Posty: 5

19 Lip 2011, 17:26

A gdzie będziesz tym autem jeździł i ile? Chodzi o zakładany przebieg miesięczny i określenie czy miasto czy raczej trasa. Jeśli chodzi o niezawodność to z pewnością toyota corolla e11. Jeden z najmniej awaryjnych samochodów na rynku w tej cenie, a może i najmniej.
pit85
Aktywny
 
Posty: 316
Miejscowość: bydgoszcz

19 Lip 2011, 20:13

Samochód będzie mi służył do przewozów towaru, komputery, telewizory (dlatego chciałbym samochód dość pojemny) oraz jazdy na uczelnie 50 km dziennie, oraz jakieś wypady nad jezioro. W sumie w maksie 1500 km miesięcznie
Harry
Nowicjusz
 
Posty: 5

19 Lip 2011, 20:54

Na przewóz sprzętu RTV, to najlepiej hatchback, nie sedan. W hatchbacku masz większą przestrzeń załadunku (tylna klapa otwierana razem z szybą i zawsze składane siedzenia)
krikus
fs...VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 2694
Zdjęcia: 125
Auto: Opel Vectra C 1.8

19 Lip 2011, 21:16

A co Krikus sądzisz o propozycji pit85 o Toyocie?
Przez dłuższy czas jeździłem seatem ibiza i bylem bardzo zadowolony z tego samochodu, z drugiej strony podoba mi sie audii a4
ale chyba decydujace jest spalanie, koszt napraw, czesci, i niezawodność.
Słyszałem, że Toyoty są niezawodne, ale nie wiem jak wyglada cenowo ich serwisowanie.

Może ktoś miał Audi A4 lub tą Toyote E11 i wie ile kosztuje utrzymanie techniczne tego samochodu?
Bo ile kosztuje utrzymanie Ibizy to wiem.

Wybierając jednego z tych trzech samochodów to jaki rodzaj paliwa i dlaczego? Za i przeciw...

Przepraszam za brak jednolitych odpowiedź, ale chciałbym dobrać samochód do swoich oczekiwań i możliwości finansowych
Harry
Nowicjusz
 
Posty: 5

19 Lip 2011, 21:23

Harry napisał(a):A co Krikus sądzisz o propozycji pit85 o Toyocie?


Za mała - Corolla to niewielki kompakt.

To już lepiej coś takiego, klasa średnia, przyzwoita objętość, zob; http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... I_Heck.JPG
krikus
fs...VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 2694
Zdjęcia: 125
Auto: Opel Vectra C 1.8
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Corona 1957 rok
    Pierwsza Corona pojawiła się na rynku w 1957 roku. Początkowo Corona była oferowana z litrowym silnikiem o mocy 33 KM. W 1959 roku został on zastąpiony nowym 45-konnym silnikiem o tej samej pojemności. Kompaktowy samochód ...

19 Lip 2011, 21:35

Ale czy Mitsubishi jest tani w utrzymaniu? z częściami, i czy są łatwo dostępne...? Najbardziej mi zależy na małych kosztach eksploatacji, chyba że serwis będzie tak rzadko, że nie poczuje różnicy.
Zamiast płacić mało a często za naprawy i wymiany wole zapłacić raz więcej ale na dłużej.
Harry
Nowicjusz
 
Posty: 5

20 Lip 2011, 15:12

Tania eksploatacja zależy w dużej mierze od poprzedniego właściciela. Jeśli kupujesz 10-12 letnie auto, w którym mało co było wymieniane to spodziewaj się że koszty wymian przejdą na Ciebie czy to będzie audi, toyota czy fiat. Można sugerować, które auto jest najlepsze, ale jeśli poprzedni właściciel nie dbał to nie warto brać marki i modelu na siłe. Ja sugeruje 5-drzwiową corolle bo TEORETYCZNIE do mechanika się nią nie jeździ, tylko na przeglądy. Carisma to również udane auto. Myślę że 10-12 letnie japońskie auta to najlepszy wybór dla Ciebie, bo są raczej niezawodne, a ceny części porównywalne do konkurencji.
pit85
Aktywny
 
Posty: 316
Miejscowość: bydgoszcz

20 Lip 2011, 16:28

Corolla rzeczywiście jest ciekawą propozycją, ale odradzałbym stare japończyki znajomy wymieniał łożysko w Corolli zamiennik kosztował go 2 razy tyle ile zamiennik dobrej klasy do mojego Mercedesa. A to przecież jeden z najpopularniejszych japończyków w swojej klasie.
Carisma ma tyle wspólnego z japońską niezawodnością co VW z wysmakowanym designem.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

20 Lip 2011, 16:47

Ok, widzę że zdanie o Toyocie i o Mitsubishi są podzielone ale są inne samochody, np VW albo Seat, który proponowałem, Audi i BMW są też dobrymi markami ale nie wiem jak wygląda utrzymanie od strony technicznej.
Harry
Nowicjusz
 
Posty: 5

20 Lip 2011, 22:10

jasiek: zamiennik dobrej klasy? to samo się wyklucza. Poza tym nie warto kupować zamienników, a lepiej na szrocie oryginalne, ale używane części. Są bardziej trwałe niż te zamienniki. No i ceny zamienników są też bardzo różne, może znajomy przepłacił a Ty szpanujesz że do merca jest taniej:) Corolla nie ma tanich części, ale rzadko się je naprawia/wymienia. a o to autorowi chodzi.
pit85
Aktywny
 
Posty: 316
Miejscowość: bydgoszcz

20 Lip 2011, 23:03

Może i rzadziej ale bez przesady, to nie są auta bezobsługowe.
Tak naprawdę to, że taka Corolla ma według statystyk mniejszą o 7,343425% szansę na awarię niż Focus który jest od niej bezpieczniejszy, znacznie lepiej się prowadzi i jest bardziej przestronny to tak naprawdę różnica w bezawaryjności trudno uchwycić a z jazdy Fordem będzie się miał większą satysfakcję.
Jestem zdecydowanym przeciwnikiem używanych części, raz kupiłem używaną chłodnicę, już po roku zaczeła cieknąć, także dziękuje postoję.
Nie warto, szczególnie do starych modeli takich jak Corolla e11, to już części mocno nadgryzione znakiem czasu,
Tak, zamiennik dobrej jakości do swojego mogę kupić łożysko nawet za 60zł a kupiłem jedno z droższych za 140zł, znajomy nie miał i wydał 250 zł na jeden z tańszych zamienników.
Ciekawe jest też to, że on musiał je wymieniać po 104tys. km a ja po 297tys. km ot takie zestawienie trwałości tych elementów.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

21 Lip 2011, 10:07

Jasiek: Pierwszy lepszy zamiennik jaki znalazłem w necie do corolli e11: ruville: 201,12zł. Podejrzewam że są i też tańsze, ale trzeba trochę poszukać. Poza tym to tylko łożysko, sprawdzać trzeba przynajmniej 10-15 części żeby móc powiedzieć które auta są droższe i tańsze w utrzymaniu. Ja porównywałem ceny części corolli e11 do astry II i są porównywalne, niektóre na korzyść Astry II o nawet 50-100zł a niektóre na korzyść corolli również do nawet 100zł. W tej chwili rynek samochodowy rozrósł się na taką skale, że auta podobnej klasy mają porównywalne ceny części. Japonia nie leży już w kosmosie jak to było 20 lat temu. A wybór auta to w dużej mierze kwestia gustu i rozsądek w wybieraniu konkretnego egzemplarza. To chyba najlepsza podpowiedź dla autora postu.
pit85
Aktywny
 
Posty: 316
Miejscowość: bydgoszcz