Pierwszy samochód

Re: pierwszy samochod

15 Paź 2016, 16:39

Trochę pracowałem w tej branży, mógłbym opisać kilka ciekawych przypadków ze strupkami w roli głównej :roll:
Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
mike
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 8026
Zdjęcia: 10
Rejestracja: 03 Sty 2014, 17:52
Miejscowość: Zawiercie|Kraków
Prawo jazdy od: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rok produkcji: 2008

Re: pierwszy samochod

16 Paź 2016, 18:07

Hehe nie watpie, a czym poza wygladem rozni sie renault megane od clio czy ktorys bardziej warto kupic ?.
matinek
Początkujący
 
Posty: 70
Rejestracja: 24 Mar 2016, 21:07
Auto: nie mam

Re: pierwszy samochod

16 Paź 2016, 18:25

matinek napisał(a):ym poza wygladem rozni sie renault megane od clio
naprawdę? :o to tak jakbyś zapytał czym się różnią skarpetki od kaleson... poza tym, że te drugie są dłuższe i nie osłaniają stóp.

Clio to segment B (miejskie), a więc będzie ciaśniej wewnątrz, małe silniki w autach realnie dostępnych na rynku (najczęściej 1.2-1.4), gorsze wyciszenie, wyposażenie.
Megane to segment C, a więc kompakty (klasa Gulfa). Silniki od 1.4, więcej miejsca w środku, większy bagażnik, niewiele droższe utrzymanie, lepiej sprawdzi się na trasie, ogólnie wyższy komfort podróżowania (choć do s-klasy mu i tak daleko)
Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
mike
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 8026
Zdjęcia: 10
Rejestracja: 03 Sty 2014, 17:52
Miejscowość: Zawiercie|Kraków
Prawo jazdy od: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rok produkcji: 2008

Re: pierwszy samochod

16 Paź 2016, 19:45

Potwierdzam, Megane bardzo fajne autko, wbrew pozorom w środku ma sporo miejsca. Tylko 70 km to malutko będzie, zależy czego oczekujesz od auta.
galakty
Zaawansowany
 
Posty: 698
Rejestracja: 31 Sie 2012, 10:00
Prawo jazdy od: 23 08 2012
Auto: Megane I PHII
Silnik: 1.6 16V 110
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: pierwszy samochod

16 Paź 2016, 20:25

No wiem wiem ze 70KM to troche malo wiec dlatego chce cos wiecej :). A jak sie ma ford focus lub golf 4 albo honda civic do tego renault megane ?. Ktory z nich mniej pali jest mniej awaryjny np.?
A i jescze pytanie do mike odradzales nissana almera a moglbys napisac dlaczego ?
Przepraszam ze czasem moze dziwnie zapytam ale jestem troche zielony ;) ale staram sie czytac i zdobywac wiedze na temat samochodow zwlaszcza ze zamierzam nabyc :). Pomalu bede wiedzial coraz wiecej wiec wybaczcie mi moje marudzenie i dziwne pytania :)
matinek
Początkujący
 
Posty: 70
Rejestracja: 24 Mar 2016, 21:07
Auto: nie mam

Re: pierwszy samochod

16 Paź 2016, 20:39

matinek napisał(a):mike odradzales nissana almera a moglbys napisac dlaczego ?
korozja, problemy z elektroniką, problematyczne silniki (w sumie jeden czy dwa by się ew nadały, ale pozostaje reszta)
Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
mike
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 8026
Zdjęcia: 10
Rejestracja: 03 Sty 2014, 17:52
Miejscowość: Zawiercie|Kraków
Prawo jazdy od: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowa jakość aut poflotowych * Nowa jakość aut poflotowych *
    Zmienia się rynek aut poflotowych i poleasingowych. I są to widoczne zmiany na lepsze. Coraz łatwiej znaleźć wśród takich aut oferty atrakcyjne pod każdym względem. Jeszcze nie tak dawno oferta samochodów pokontraktowych ...
    Moto Session 2016 Moto Session 2016
    Lubelskie Święto Motoryzacji to obowiązkowa pozycja w kalendarzu imprez w 2016 r. Już w weekend 7-8 maja zapraszamy na Moto Session. W tym roku na zwiedzających czekać będą wystawy nie tylko samochodów, ale także motocykli, ...

  • Re: pierwszy samochod

    16 Paź 2016, 20:45

    Ford ma słabe blachy, Golfy 4 często są po wypadkach no i w tej samej cenie co Megane możesz dostać golasa nawet z korbotronixem. Serio, szukałem auta do 6 tyś, 90% Golfów z silnikiem 1.4 który odradzam (odma zimą, za słaby), jak miały manualną klimę to był szał, czasem były elektryczne szyby.

    A Megane.. Kupiłem za 5500, 1.6 110 km (daje radę), pełna elektryka, podgrzewane fotele, podgrzewana przednia szyba (zapomnij w VW o tym), radio sterowane z pilota itp itd.

    Spalanie, hmmm... Jeżdżę dynamicznie, ponad ograniczenia prędkości ale nie wariuję 90-100 po mieście. Średnio 50/50 trasa miasto mam na razie w tą pogodę spalanie 6.8 litra. Golfem 3 na gazie miałem 9 litrów...
    galakty
    Zaawansowany
     
    Posty: 698
    Rejestracja: 31 Sie 2012, 10:00
    Prawo jazdy od: 23 08 2012
    Auto: Megane I PHII
    Silnik: 1.6 16V 110
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: pierwszy samochod

    16 Paź 2016, 20:47

    No ok a co powiesz o focusie , golfie, hondzie civic ?
    matinek
    Początkujący
     
    Posty: 70
    Rejestracja: 24 Mar 2016, 21:07
    Auto: nie mam

    Re: pierwszy samochod

    16 Paź 2016, 20:56

    Pisałem, Ford słabe blachy, nadkola głównie z tego co wiem i widziałem. Silniki polecają chyba 1.8 ZETEC. A, tylne zawieszenie słabe i szybko wysiada, trzeba na jeździe próbnej dać go na dziury i posłuchać czy nie stuka.

    Mi osobiście Golf się nie podoba, ale jak trafisz na dobry egzemplarz to pojeździsz i części tanie (nie jest bezawaryjny, psuje się tak samo jak wszystko inne i ma okropne plastiki w środku). Silniki 1.6 w górę.

    Civic fajna opcja, oczywiście blachy sprawdzić, silniki wszystkie dobre.

    O maździe nic nie wiem i mało tego w sumie.
    galakty
    Zaawansowany
     
    Posty: 698
    Rejestracja: 31 Sie 2012, 10:00
    Prawo jazdy od: 23 08 2012
    Auto: Megane I PHII
    Silnik: 1.6 16V 110
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: pierwszy samochod

    16 Paź 2016, 20:58

    Tak widzialem ze pisales tylko jak pisalem to twojej odpowiedzi jeszce nie bylo :) wiec tak wyszlo.
    matinek
    Początkujący
     
    Posty: 70
    Rejestracja: 24 Mar 2016, 21:07
    Auto: nie mam

    Re: pierwszy samochod

    16 Paź 2016, 21:12

    Ile chcesz wydać na samochód?
    galakty
    Zaawansowany
     
    Posty: 698
    Rejestracja: 31 Sie 2012, 10:00
    Prawo jazdy od: 23 08 2012
    Auto: Megane I PHII
    Silnik: 1.6 16V 110
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: pierwszy samochod

    16 Paź 2016, 21:20

    najpierw bylo mniej al pozniej zwiekszylem do max 5tys przegladajac ogloszenia za okolo 4 cos mozna kupic
    widzialem i te renowki tak miedzy 4 a 5 jak i inne tylko ze kurde zawsez gdzies daleko nic w moim rejonie eh
    matinek
    Początkujący
     
    Posty: 70
    Rejestracja: 24 Mar 2016, 21:07
    Auto: nie mam

    Re: pierwszy samochod

    16 Paź 2016, 21:22

    To o Golfie 4 zapomnij od razu.
    galakty
    Zaawansowany
     
    Posty: 698
    Rejestracja: 31 Sie 2012, 10:00
    Prawo jazdy od: 23 08 2012
    Auto: Megane I PHII
    Silnik: 1.6 16V 110
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: pierwszy samochod

    16 Paź 2016, 21:34

    galakty napisał(a): A, tylne zawieszenie słabe i szybko wysiada
    bzdura.
    Żeby wielowahacz z tyłu padł musiałbyś codziennie wozić po 4 dorodne świniaki na bazar. To rozwiązanie jest trwałe, a to z prostej przyczyny - zawieszenie z tyłu nie jest permanentnie poddawane dużym obciążeniom jak to z przodu, a więc i trwałość o wiele wyższa.
    Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
    mike
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 8026
    Zdjęcia: 10
    Rejestracja: 03 Sty 2014, 17:52
    Miejscowość: Zawiercie|Kraków
    Prawo jazdy od: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II
    Silnik: 1.6 TDCI 109KM
    Rok produkcji: 2008

    Re: pierwszy samochod

    16 Paź 2016, 22:00

    To może jest drogie w wymianie? Nie raz słyszałem, że jak ktoś sprzedaje Focusa to pewnie tylne zawieszenie stuka.
    galakty
    Zaawansowany
     
    Posty: 698
    Rejestracja: 31 Sie 2012, 10:00
    Prawo jazdy od: 23 08 2012
    Auto: Megane I PHII
    Silnik: 1.6 16V 110
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999
     
    • Warto przeczytać
    • Master Truck
      Zarysowana felga i ubytki w oponie
      Porównanie opon klasy A i G - droga hamowania
      36
      Autosalon Genewa 2006