Pierwszy samochód

Pierwszy samochód

24 Sty 2017, 05:53

Cześć, nazywam się Wojtek i szukam pierwszego samochodu. Typowo...

Zacznijmy od tego, że zupełnie nie znam się na samochodach. Jestem TOTALNYM laikiem, więc proszę o wyrozumiałość. Jeżeli możecie mi polecić jakąś ciekawą lekturę - chętnie się zapoznam ;)

Do meritum: budżet około 6-8 tysięcy złotych. Chciałbym, mimo wszystko, zostawić sobie "parę złotych" na ewentualne poprawki.
Przeznaczenie: jazda po mieście, 1-2 razy w miesiącu "dłuższa trasa", ok 220km.
Szukam auta dosyć taniego w eksploatacji, w miarę dużego (patrz: unikamy tico). Co do mocy - nie wymagam niczego, poza tym, że chciałbym móc rozpędzić ten samochód do 110-120km w trasie, oraz móc w miarę komfortowo wyprzedzić tira. Wiadomo, że w tej cenie mogę tego nie osiągnąć, pogodzę się z tym bez większych foszków ;)
Myślałem o Daewoo Lanosie 1.5, 105km, podobno dobrze znosi instalacje LPG, lub poczciwym Fordzie Focusie combi.
Na co powinienem zwrócić uwagę przy oglądaniu tych samochodów? Co możecie mi o nich powiedzieć? Części do Lanosa są podobno w cenie paczki zapałek, ale czy warto w ogóle zastanawiać się nad tym samochodem?
Tutaj link do auta, które "wpadło mi w oko": https://www.otomoto.pl/oferta/daewoo-la ... b9c6dda9c3

Z góry dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam serdecznie :)
Wotex
Obserwowany

Prawo jazdy od: 18 09 2015
Przebieg/rok: 6tys. km
Auto: Brak

Re: Pierwszy samochód

24 Sty 2017, 10:06

Po pierwsze, skoro masz te 6-8k czemu wrzucasz auto za 1/3 tej kwoty? Oczywiście kupując używane auto trzeba mieć w zanadrzu jakąś kwotę na poprawki, ale bez przesady.
Po drugie, spójrz jak to auto wygląda - Stevie Wonder by lepiej dobrał lakier :o
Po trzecie, masz budżet na trochę lepszy rower, a więc nie ma co się upierać przy jednym czy dwóch modelach. Poczytaj tu http://www.forumsamochodowe.pl/poradnik-kupujemy-auto-za-kilka-tys-zl-vt92465.htm
Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
mike