Pierwszy, tani i w miarę bezawaryjny samochód. Do 2 tys

  • Poinformuj znajomych na Facebook-u o tym wątku
  • Poinformuj innych ludzi na Wykopie o tym wątku
  • Poinformuj znajomych na Twitter-ze o tym wątku
  • Poinformuj znajomych na Blip-ie o tym wątku
  • Poinformuj znajomych na GG o tym wątku

Pierwszy, tani i w miarę bezawaryjny samochód. Do 2 tys

Post» 05 Kwi 2008, 12:43

Cześć, już niedługo o ile zaliczę praktykę będę młodym świeżo upieczonym kierowcą. Chciałbym kupić samochód który będzie tani i w miarę bezawaryjny, wiadomo za tą cenę nie będę wybrzydzał. Chcę samochód którym będę po prostu szlifował swój kunszt kierowcy, więc limuzyna mi nie potrzebna. Mam na ten cel 3 tys zł, ale wiadomo opłaty to ok 1 tys. zł więc na samochód zostaje ok 2 tys zł. Nie wiem co kupić gdyż nie znam się tak dobrze na takich "starszych" samochodach ale szperając po internecie znalazłem kilka ciekawych ofert. Proszę zerknijcie i doradźcie co kupić. Na pewno ma być też tani w utrzymaniu więc śilniczek raczej 1,0 lub 1,1. Aha jak wyglądają opłaty np ubezpieczenie i rejestracja jeśli mam 18 lat i dopiero dostanę prawko ? Chodzi mi oczywiście o cenę. Z góry dziękuje za pomoc :)

[link wygasł]
Sebastianos
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 343
Rejestracja: 03 Lut 2008, 11:12
Miejscowość: Warszawa
Auto: Peugeot 508 SW
Silnik: 1.6 THP
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012
Interesujące?
1


Re: Pierwszy, tani i w miarę bezawaryjny samochód. Do 2 tys

Post» 05 Kwi 2008, 14:09

Peugeot ....to nie najlepszy wybór.. na początek proponuje coś małego i bardziej ekonomicznego....np.


Fiat Cinquecento z silnikiem 700 --- [link wygasł]

rewelacja może to nie jest ale na początek dobre i tanie autko....
samochód kosztuje 1800 zł + 1000 zł (rejestracja ) +ubezpieczenie ....

powinno się zamknąć w 3000 ....
Samochód jest bogiem, prędkość nałogiem, nitro zabawą a tuning podstawą ;-)
conest997
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 661
Zdjęcia: 4
Rejestracja: 21 Sty 2008, 01:49
Miejscowość: Olsztyn
Auto: BMW E36 coupe 2.0 170 km
Interesujące?
2

Re: Pierwszy, tani i w miarę bezawaryjny samochód. Do 2 tys

Post» 05 Kwi 2008, 20:51

A co myślisz o czymś takim ?

[link wygasł]

Jest to Ford, wygląda lepiej niż fiat i pewnie jest też od niego solidniejszy :) no i ma gaz, tylko przebieg trochę wysoki no ale cena kusząca. Warto ?
Sebastianos
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 343
Rejestracja: 03 Lut 2008, 11:12
Miejscowość: Warszawa
Auto: Peugeot 508 SW
Silnik: 1.6 THP
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012
Interesujące?
2

Re: Pierwszy, tani i w miarę bezawaryjny samochód. Do 2 tys

Post» 05 Kwi 2008, 21:48

przebieg trochę duży... ale to solidne autko...myślę że może jeszcze posłużyć...to dobry wybór ;)
Samochód jest bogiem, prędkość nałogiem, nitro zabawą a tuning podstawą ;-)
conest997
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 661
Zdjęcia: 4
Rejestracja: 21 Sty 2008, 01:49
Miejscowość: Olsztyn
Auto: BMW E36 coupe 2.0 170 km
Interesujące?
1

Re: Pierwszy, tani i w miarę bezawaryjny samochód. Do 2 tys

Post» 05 Kwi 2008, 22:00

A jak to jest z tym gazem ? Czy w takim już wiekowym samochodzie gaz będzie się dobrze sprawował ? Fiestę do 2 tys można spokojnie kupić, ale co wyjdzie oszczędniej takie jak pokazałem 1.4 z gazem czy 1l benzyna ? Może masz jeszcze coś do zaproponowania ? Bo CC to chyba nie dla mnie :)
Sebastianos
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 343
Rejestracja: 03 Lut 2008, 11:12
Miejscowość: Warszawa
Auto: Peugeot 508 SW
Silnik: 1.6 THP
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012
Interesujące?
0

Re: Pierwszy, tani i w miarę bezawaryjny samochód. Do 2 tys

Post» 05 Kwi 2008, 22:03

wiesz za 2 tys to ciężko kupić autko które będzie super idealne , ale może pomyśl nad Golfem bardzo dobre i bezawaryjne autka
piter36
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 600
Rejestracja: 16 Lut 2008, 13:51
Miejscowość: Radomsko
Interesujące?
0

Re: Pierwszy, tani i w miarę bezawaryjny samochód. Do 2 tys

Post» 05 Kwi 2008, 22:07

Ja już kolejny raz z rzędu pisze że za 2 tys to kupisz jedynie wrak. Do zbieraj kolejne 2 tys. i się zgłoś ponownie.
Maki
Aktywny
 
Posty: 243
Rejestracja: 30 Sty 2007, 22:59
Miejscowość: z daleka
Interesujące?
0

Re: Pierwszy, tani i w miarę bezawaryjny samochód. Do 2 tys

Post» 05 Kwi 2008, 23:13

Tak i potem dołożę kolejne 2 tys. i tak mogę dokładać wieczność i nic nie mieć. Potrzebuje taniego samochodu bo wiem, że go poobijam i niczego lepszego nie potrzebuje gdyż, będzie to samochód na rok góra dwa. Więc muszę kupić coś za 2 tys. wiem, że może i kupię wrak ale lepsze to niż nic. Co powiecie o VW Polo ? Golf jakoś do mnie nie przemawia, zbytnio oklepany.
Sebastianos
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 343
Rejestracja: 03 Lut 2008, 11:12
Miejscowość: Warszawa
Auto: Peugeot 508 SW
Silnik: 1.6 THP
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012
Interesujące?
1

Re: Pierwszy, tani i w miarę bezawaryjny samochód. Do 2 tys

Post» 06 Kwi 2008, 10:35

Co do VW a w szczególności Golfów to naprawdę trzeba długo szukać czegoś, co będzie wogóle chciało jeździć, szczególnie w cenie 2 tys.
Jeżeli chcesz koniecznie zmieścić się w tej kwocie, to nie będzie to żaden fajerwerk, ale może poszukaj jakiegoś zadbanego Citroena AX - samochód w cenie roweru (części też), a nie wygląda źle i jeździ się w miare przyjemnie. Dobry egzemplarz nie powinien się też psuć ponad normę :D . Ja jako pierwsze jeździdło miałem Ładę Samarę i też nie narzekałem (to był czołg! :D )

Druga sprawa to ubezpieczenie, które jeżeli samochód zarejestrujesz na siebie będzie tak czy inaczej drogie (brak zniżek i solidne zwyżki za wiek). Zarejestruj samochód jako współwłasność Twoją i kogoś z możliwie pełnym zniżkami - w tym układzie ubezpieczenie uwględnia pełne zniżki współwłaściciela, a Tobie i tak co roku nabijane jest kolejne 10% za bezszkodową jazdę, czego Ci życzę :) . Pozdrawiam.
Lancia, lancia i jeszcze raz... saab :)
fennec
Początkujący
 
Posty: 83
Rejestracja: 30 Mar 2008, 11:32
Interesujące?
0

Re: Pierwszy, tani i w miarę bezawaryjny samochód. Do 2 tys

Post» 06 Kwi 2008, 10:43

A jeśli samochód byłby zarejestrowany jako współwłasność i bym spowodował jakąś stłuczkę to lecą zniżki osobie która jest 1 właścicielem ? W tym wypadku mojemu ojcu a wiem że ma chyba 70% bo już 50 na karku.

P.S Dziś mam 18 :)
Sebastianos
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 343
Rejestracja: 03 Lut 2008, 11:12
Miejscowość: Warszawa
Auto: Peugeot 508 SW
Silnik: 1.6 THP
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012
Interesujące?
0

Re: Pierwszy, tani i w miarę bezawaryjny samochód. Do 2 tys

Post» 06 Kwi 2008, 11:24

no niestety tak to chyba wygląda :(, chociaż nie wiem czy w tym wypadku nie są odliczane zniżki osoby uczestniczącej w wypadku (trzeba się dopytać w ubezpieczalni) ale i tak 10% zniżki powinno być finansowo mniej odczuwalne niż zapłacenie pełnego ubezpieczenia bez zniżek i z pełnymi zwyżkami :D Jeździj ostrożnie to wogóle nie będzie tego problemu
A z okazji urodzin Wszyyyyyystkiego najlepszego i 18 pasów na tyłek 8)
Lancia, lancia i jeszcze raz... saab :)
fennec
Początkujący
 
Posty: 83
Rejestracja: 30 Mar 2008, 11:32
Interesujące?
0

Re: Pierwszy, tani i w miarę bezawaryjny samochód. Do 2 tys

Post» 06 Kwi 2008, 13:22

Poleciłeś mi Citroena AX a co sądzisz o ZX ? Wygląda o niebo lepiej ale czy jest podobnie tani w utrzymaniu i codziennej eksploatacji ? Czy w ogóle wiekowe francuzy to dobre samochody? Czy tylko niemieckie i japończyki ? Ja po prostu nie wiem co wybrać, a chciałbym mieć samochód nawet przed dostaniem prawka żebym mógł się podszkolić przed egzaminem. A mój ojciec ma BMW 7 więc tym się uczyć nie będę bo to sie nijak ma do Yarisa z egzaminu państwowego :)

Ten ZX
[link wygasł]

Dzięki za życzenia :o
Sebastianos
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 343
Rejestracja: 03 Lut 2008, 11:12
Miejscowość: Warszawa
Auto: Peugeot 508 SW
Silnik: 1.6 THP
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012
Interesujące?
3

Re: Pierwszy, tani i w miarę bezawaryjny samochód. Do 2 tys

Post» 06 Kwi 2008, 13:42

1. Sebastianos wszystkiego najlepszego :D

2. Francuzy są raczej awaryjne z tego co wiem :)

3. Moim zdaniem: Ja osobiście jako pierwsze auto mialem Fiata Uno (nie polecam, awaryjne badziewie). Teraz mam Poloneza Caro 1,6 Gli, i w sumie jest tanim autem, o ile masz instalacje gazową. Tak to jest raczej bezawaryjny, a czesci nie są drogie. Ja nie mam gazu bo auto z gazem do rajdów się nie nadaje więc potrafi uderzyć po kieszeni :D A za cenę do 3 tysięcy mogę Ci jeszcze polecić VW Golfa II 1,6 Diesel. Będzie cokolwiek żywszy niż te badziewne 1.0 od kosiarki a więcej niz 6 litrów ropy na setke nie weźmie :) Ewentualnie Polo , też całkiem przyjemne autko, tylko trzeba trafić egzemplarz w dobrym stanie... :) Możesz też popatrzeć za Oplem Corsą, albo Fordem Fiestą - w razie czego z czesciami nie powinno być problemu :) Auto wybieraj ostrożnie, ja swojego uniacza kupiłem bo był tani i zaczął się od razu sypać. Powodzenia :)
Offczar
Nowicjusz
 
Posty: 32
Rejestracja: 02 Kwi 2008, 19:30
Interesujące?
1

Re: Pierwszy, tani i w miarę bezawaryjny samochód. Do 2 tys

Post» 06 Kwi 2008, 13:57

Offczar dzięki za życzenia, z tych samochodów co polecasz to chyba najbardziej mi pasuje Ford Fiesta, sam się długo nim przyglądałem i powiem że wyglądają ciekawie. VW Golf odpada silnik 1.6 Diesel wiem że dobry ale ubezpieczenie dużo wyższe. Wiem, że silnik 1.0 to nic wielkiego ale tak jest po prostu taniej :) hmm widzę że ciężkie zadanie przede mną. Na razie mój ranking wygląda tak :D

1. Ford Fiesta
[link wygasł]
2. Renault CLIO
[link wygasł]
3. Peugot 106
[link wygasł]
4. Citroen AX/ZX
[link wygasł]

[link wygasł]
Sebastianos
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 343
Rejestracja: 03 Lut 2008, 11:12
Miejscowość: Warszawa
Auto: Peugeot 508 SW
Silnik: 1.6 THP
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012
Interesujące?
0

Re: Pierwszy, tani i w miarę bezawaryjny samochód. Do 2 tys

Post» 06 Kwi 2008, 14:00

ZX rzeczywiście prezentuje się lepiej, ale nie dostaniesz go w cenie 2 tys. niestety, a już napewno nie polecam Ci Zx-a w tej cenie. Z samochodami jest trochę jak w życiu - jak dbasz, tak masz :D Francuskie samochody rzeczywiście są bardziej awaryjne niż niemieckie czy japończyki (ale jak się japończyk zacznie psuć to koszty czasem są o wiele większe), ale często jest to spowodowane tym, że są (i tu główny zarzut do Citroena) przeładowane nie do końca dopracowaną elektroniką (Citroen zawsze był nowatorski - wprowadzał wiele ciekawych rozwiązań, jak np. bardzo wygodne zawieszenie hydropneumatyczne, które okazywały się niestety często awaryjne i drogie w naprawie). Trochę nie dotyczy to AXa bo to samochód prosty w konstrukcji i nie uświadczysz tam zaawansowanej (i awaryjnej) elektroniki. Francuzy w porównaniu do gebelsów i japończyków szybciej tracą na wartości, co powoduje że jest szansa na zmieszczenie się w 2 tys. ale też dotyczy to raczej najmniejszych samochodów. Poleciłem AXa bo wiem że nie sprawia on większych kłopotów i jest bardzo tani w utrzymaniu, a przy tym chyba najnowocześniejszy. Jeżeli zależałoby Ci na samochodzie niemieckim, to z tym budżetem możesz jeszcze szukać starszego Polo (jest ich dużo na rynku), ewentualnie golf I lub II, ale tu się robi ciężko bo trzeba dłuuuugo szukać czegoś co będzie warte zakupu. Japończyka w tej kwocie odradzam wogóle. Teoretycznie można szukać Mitsubishi Colta lub Suzuki Swifta w tej kwocie, ale trzeba się liczyć z wyższymi kosztami utrzymania i ubezpieczenia i nadal jest to ryzykowne. Możesz też poszukać Opla Corsy A, ale AX jest od niego dużo fajniejszy moim zdaniem. Uff ale się rozpisałem :D
p.s. niezależnie od tego co wybierzesz, obowiąkowo przed zakupem poginaj na kontrolę do jakiegoś warsztatu/serwisu - kosztuje to ok 100 zł ale pozwala nieraz zaoszczędzić dużo więcej. Pozatym od razu będziesz na bieżąco z tym w jakim stanie samochód masz.
Lancia, lancia i jeszcze raz... saab :)
fennec
Początkujący
 
Posty: 83
Rejestracja: 30 Mar 2008, 11:32
Interesujące?
1

Następna
 
  • Galeria motoryzacyjna
    Opel Corsa I, tuning
    Audi S1, tył
    ALT
    Summer Cars Party 2009
    Motor Show

Jakie auto kupić?