Piski przy odpalaniu + podtopienie

Piski przy odpalaniu + podtopienie

22 Lip 2011, 00:52

Witam. Mam mały problem z autem. Gdy jechałem samochodem po drodze gruntowej po ostatnich deszczach jadąc po niedużych kałużach nagle wpadłem na bardzo rozmyte podłoże i samochód zaczął trochę się zatapiać. Nie utknąłem tam, dodałem więcej gazu i wyjechałem jednak było trochę wody i dostało się trochę samochodowi. Na początku zauważyłem mokre wnętrze (podłoga), ale nie ma jakiejś wielkiej tragedii bo sam to ogarnąłem, jednak mam większy problem z odpalaniem.

Gdy przekręcam kluczyk auto odpala jak zawsze za 1 razem, jednak gdy po odpalaniu opadają obroty na wolne wyraźne słychać zgrzyt/pisk (dźwięk podobny do ślizgającego się paska) Co to może być? Ten dźwięk słychać tylko przez niecałą sekundę po odpaleniu a później nic. Byłem w warsztacie samochodowym jednak mechanik był na tyle niemiły że nie chciało mu się nawet usłyszeć pracy silnika i powiedział że za jakiś tydzień dopiero mogę go odwiedzić. A raczej przyda mi się auto przez ten czas, jednak jeżeli jest to jakaś poważniejsza awaria to nie chciałbym ryzykować.
Dodam jeszcze że zgrzyt było słychać już po pierwszym zgaszeniu/odpaleniu silnika, lecz musiałem pozałatwiać kilka spraw na mieście i te dźwięki ustały, jednak pod wieczór gdy przeparkowałem auto aby wyjąć dywan(podłogę) to znów były te piski/zgrzyty.
Co może być tego przyczyną? Wiem że raczej nie obędzie się bez wizyty u mechanika ale wolałbym wiedzieć wcześniej na co mogę sie przygotować.
Jeżeli ma to jakieś znaczenie - auto to Escort MK7 1.6 16V Zetec.
fratz
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 22 Lip 2011, 00:43

Re: Piski przy odpalaniu + podtopienie

22 Lip 2011, 08:04

paski zalałeś, albo naciąg paska się zmniejszył, jeszcze może być syf gdzieś na paskach zachomikowany, przeczyścić, naciągnąć a najlepiej wymienić paski, to nie jest drogie ani skomplikowane :)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6639
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 03 Wrz 2009, 23:40
Miejscowość: z błota ;)

Re: Piski przy odpalaniu + podtopienie

22 Lip 2011, 15:51

Dzięki, a mógłbyś mi napisać, które dokładnie paski mam wymienić i mniej więcej jaki jest to koszt?
fratz
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 22 Lip 2011, 00:43

Re: Piski przy odpalaniu + podtopienie

24 Lip 2011, 10:38

Pasek alternatora oczywiście.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1013
Rejestracja: 09 Wrz 2010, 10:07
Miejscowość: koluszki

Re: Piski przy odpalaniu + podtopienie

24 Lip 2011, 11:15

w eskordzie z zetekiem jest samo napinac paska alternatora z tego co kojarze :P
wiec trzeba tam sprawdzic co jest tą przyczyną :)
HARIBO
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 229
Rejestracja: 12 Lip 2011, 20:21
Miejscowość: dublin -kraków
Auto: Ibiza
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    [C] Bravo 1,4 T-Jet / Civic 1,8 / i30 1,6 / Megane 1,4TCe /Leon 1,4TSI [C] Bravo 1,4 T-Jet / Civic 1,8 / i30 1,6 / Megane 1,4TCe /Leon 1,4TSI
    Podstawowe kryteria zestawienia: - hatchback segmentu C - silniki benzynowe o mocy ok. 130KM - modele z ok. 2010r. - manualna skrzynia biegów Wytypowane modele do zestawienia: - Fiat Bravo II 1,4 T-Jet - 120KM - Honda ...
    Jak dbać o turbosprężarkę w naszym samochodzie? Jak dbać o turbosprężarkę w naszym samochodzie?
    Obecnie rośnie zainteresowanie kierowców samochodami o dużej mocy i małym zużyciu paliwa. Aby sprostać tym oczekiwaniom rynku, wiodący producenci samochodów więcej uwagi poświęcają projektowaniu modeli wyposażonych ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • BMW E21 - Rekin, drift, palenie gumy
      Jakub Litwin, Scirocco R Cup 2012, Hockenheimring, 2
      Złota kierownica 2010
      Charakterystyka silnika - Renault-Mégane-R.S.