Po wymianie oleju coś zaczęło pukać w silniku.

Po wymianie oleju coś zaczęło pukać w silniku.

06 Sie 2009, 13:48

Witam,

Mam taki problem. Przed wczoraj wymieniałem olej w silniku. Więc rozgrzałem silnik do normalnej temp. pracy. Po czym wjechałem do garażu spuściłem olej, wykręciłem filtr i odkręciłem korek od wlewu oleju. Poszedłem do domu by dać silnikowi ostygnąć na 1h (By silnik nie dostał soku termicznego).
Po godzinie przyszedłem. Zakręciłem korek spustu oleju, wkręciłem nowy filtr, No i zaczynam powolutku wlewać olej. Nagle coś delikatnie strzeliło. Zaraz mi przyszły myśli najgorsze. Pstryknęło jak wlałem może z 150ml oleju, więc do miski i bloku silnika nie doleciało, jeszcze. Ja cały w stresie odczekałem jeszcze 30min. silnik zrobił się taki już prawie zimny. Dolałem resztę oleju i odpaliłem silnik. Odpalił normalnie. Nic dziwnego z niego się nie wydobywało. Dzisiaj rano chcę wyjechać do marketu odpalam silnik a tu głośne stuki.

Mi co może przyjść do głowy to jedynie że sprężynka na zaworze pękła i zawór puka o tłok. A wy wiecie może co mogło by się stać.

Chodzę teraz jak przed egzaminem maturalnym, cały w stresie bo to nie mój samochód tylko brata.

W necie znalazłem coś takiego:

STUKI W SILNIKU
Miarowe stukanie lub klepanie słyszalne najwyraźniej na wolnych obrotach

* Niewłaściwe luzy zaworowe (częstotliwość proporcjonalna do obrotów silnika). Zwiększenie obrotów silnika powoduje przejście klepania w równomierny hałas mechaniczny.
* Zużyty mechanizm napędu zaworów. Pęknięta sprężyna zaworowa powoduje metaliczny stuk o częstotliwości mniejszej o połowę od obrotów wału korbowego.
* Zużyty łańcuch rozrządu. Szeleszczący hałas zanikający po zwiększeniu prędkości obrotowej silnika.
* Pęknięty pierścień tłokowy (stuk o matowym szeleszczą-cym odgłosie słyszalny tylko przy małej prędkości obrotowej silnika).
[/u]


Pogrubione to co domniemam może być.

Pomożecie?
Kubass
Nowicjusz
 
Posty: 2
Rejestracja: 06 Sie 2009, 13:34
Miejscowość: Z Polski
  • 06 Sie 2009, 18:54

    Napisz jaki samochód, rok i silnik.
    stasiowski121
     

    06 Sie 2009, 19:23

    Renault Megane
    1,6L
    75KM
    rok 1996.
    Benzyna bez LPG.

    [ Dodano: Pią Sie 07, 2009 19:23 ]
    Sprawa się rozwiązała. przyczyną był nie właściwy filtr oleju. Przez co pompka łapała lewego powietrza. A stukała pompka oleju gdy miała w sobie powietrze.
    Kubass
    Nowicjusz
     
    Posty: 2
    Rejestracja: 06 Sie 2009, 13:34
    Miejscowość: Z Polski

    09 Sie 2009, 10:11

    Kubass na przyszłość pamietaj o tym ,że silnik gdy stygnie wydaje sam z siebie co jakiś czas metaliczny trzask ,silniki od środka są zbudowane z materiałów odpornych na szok termiczny ,mam na myśli oczywiście te elementy które pracują w kąpieli olejowej(blok i głowica odporna nie jest)
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6556
    Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
    Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wyższe ubezpieczenie OC, podwyżki dla kierowców Wyższe ubezpieczenie OC, podwyżki dla kierowców
    Drastyczna podwyżka ubezpieczeń OC jaka miała miejsce w ostatnim czasie to bardzo mocny cios wymierzony w kierowców którzy płacą i tak już wysokie składki obowiązkowego ubezpieczenia za swoje samochody. Cena ...
    Jak jeżdżąc skracamy sobie drogę - jazda na skróty Jak jeżdżąc skracamy sobie drogę - jazda na skróty
    Jazda wyznaczonym torem wydaje się kierowcom jedną z oczywistych zasad ruchu drogowego. Tymczasem wielokrotnie można zaobserwować niebezpieczne zjeżdżanie samochodów na sąsiedni pas ruchu, zwłaszcza na zakrętach.

  •  
    • Warto przeczytać
    • Master Truck
      Zarysowana felga i ubytki w oponie
      Porównanie opon klasy A i G - droga hamowania
      36
      Autosalon Genewa 2006