Po wymianie oleju coś zaczęło pukać w silniku.

  • Poinformuj znajomych na Facebook-u o tym wątku
  • Poinformuj innych ludzi na Wykopie o tym wątku
  • Poinformuj znajomych na Twitter-ze o tym wątku
  • Poinformuj znajomych na Blip-ie o tym wątku
  • Poinformuj znajomych na GG o tym wątku

Po wymianie oleju coś zaczęło pukać w silniku.

Post» 06 Sie 2009, 14:48

Witam,

Mam taki problem. Przed wczoraj wymieniałem olej w silniku. Więc rozgrzałem silnik do normalnej temp. pracy. Po czym wjechałem do garażu spuściłem olej, wykręciłem filtr i odkręciłem korek od wlewu oleju. Poszedłem do domu by dać silnikowi ostygnąć na 1h (By silnik nie dostał soku termicznego).
Po godzinie przyszedłem. Zakręciłem korek spustu oleju, wkręciłem nowy filtr, No i zaczynam powolutku wlewać olej. Nagle coś delikatnie strzeliło. Zaraz mi przyszły myśli najgorsze. Pstryknęło jak wlałem może z 150ml oleju, więc do miski i bloku silnika nie doleciało, jeszcze. Ja cały w stresie odczekałem jeszcze 30min. silnik zrobił się taki już prawie zimny. Dolałem resztę oleju i odpaliłem silnik. Odpalił normalnie. Nic dziwnego z niego się nie wydobywało. Dzisiaj rano chcę wyjechać do marketu odpalam silnik a tu głośne stuki.

Mi co może przyjść do głowy to jedynie że sprężynka na zaworze pękła i zawór puka o tłok. A wy wiecie może co mogło by się stać.

Chodzę teraz jak przed egzaminem maturalnym, cały w stresie bo to nie mój samochód tylko brata.

W necie znalazłem coś takiego:

STUKI W SILNIKU
Miarowe stukanie lub klepanie słyszalne najwyraźniej na wolnych obrotach

* Niewłaściwe luzy zaworowe (częstotliwość proporcjonalna do obrotów silnika). Zwiększenie obrotów silnika powoduje przejście klepania w równomierny hałas mechaniczny.
* Zużyty mechanizm napędu zaworów. Pęknięta sprężyna zaworowa powoduje metaliczny stuk o częstotliwości mniejszej o połowę od obrotów wału korbowego.
* Zużyty łańcuch rozrządu. Szeleszczący hałas zanikający po zwiększeniu prędkości obrotowej silnika.
* Pęknięty pierścień tłokowy (stuk o matowym szeleszczą-cym odgłosie słyszalny tylko przy małej prędkości obrotowej silnika).
[/u]


Pogrubione to co domniemam może być.

Pomożecie?
Kubass
Nowicjusz
 
Posty: 2
Rejestracja: 06 Sie 2009, 14:34
Miejscowość: Z Polski
Interesujące?
0


Post» 06 Sie 2009, 19:54

Napisz jaki samochód, rok i silnik.
stasiowski121
 
Interesujące?
0

Post» 06 Sie 2009, 20:23

Renault Megane
1,6L
75KM
rok 1996.
Benzyna bez LPG.

[ Dodano: Pią Sie 07, 2009 19:23 ]
Sprawa się rozwiązała. przyczyną był nie właściwy filtr oleju. Przez co pompka łapała lewego powietrza. A stukała pompka oleju gdy miała w sobie powietrze.
Kubass
Nowicjusz
 
Posty: 2
Rejestracja: 06 Sie 2009, 14:34
Miejscowość: Z Polski
Interesujące?
0

Post» 09 Sie 2009, 11:11

Kubass na przyszłość pamietaj o tym ,że silnik gdy stygnie wydaje sam z siebie co jakiś czas metaliczny trzask ,silniki od środka są zbudowane z materiałów odpornych na szok termiczny ,mam na myśli oczywiście te elementy które pracują w kąpieli olejowej(blok i głowica odporna nie jest)
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 5857
Rejestracja: 02 Lut 2009, 12:03
Miejscowość: Z prawdy :)
Interesujące?
0

 
  • Galeria motoryzacyjna
    Akrobacje na motocyklach FMX
    Old car
    krzyż św. Andrzeja
    Nissan X-Trail, tył
    I etap Baja Carpathia, Małysz w czołówce, 2

Problemy techniczne