Pobór prądu przez wentylatory

22 Paź 2012, 10:59

Witam.
Czy ktoś jest może zorientowany jaka jest wielkość prądu pobieranego przez wentylatory?
Już w drugim samochodzie mam z tym problem:
w voyagerze wymieniłem chłodnicę i wiatraki -jak się włączą to z kabla 2 kwadrat spływa izolacja a przełącznik się zespawuje.

Teraz w starej renówce poprawiałem nawiew po właścicielu"złotej rączce"-wszystko polutowane na krótko ,spalony moduł elektrycznego ogrzewania przy dmuchawie.
Nie mam pojęcia co spierniczył ale dmuchawa podłączona na krótko działa tyle ,że z przewodu od farelka (który wytrzymuje 2kw przy 230v)a takim podłączyłem idzie dym i płynie izolacja.
Ma ktoś jakieś mądre pomysły?
voyager41
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 28 08 1989
Auto: różne
Silnik: różne
Paliwo: Benzyna
Typ: Van
Rok produkcji: 1996

22 Paź 2012, 19:21

Silnik elektryczny startuje ze stanu zwarcia, wtedy jest największy pobór prądu.
Silnik musi się swobodnie obracać i mieć napięcie min. 11 V.
Przekrój przewodu dobieramy do obciążenia w amperach.
Długotrwała praca 6A na 1 mm^2.
Praca chwilowa 10A na 1 mm^2.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

23 Paź 2012, 19:29

Problem w tym ,że swobodnie kręcąca się dmuchawa zaczyna grzać kable 1mm2 po 3-4 minutach pracy. Poprzednio ktoś polutował na 2mm2 więc spaliło regulator i przełącznik na desce.
Wenty na chłodnicy też mają fabryczną wiązkę na 1mm2 -ja wpiąłem w kostkę 2mm2 i po paru minutach kable dymią ?
voyager41
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 28 08 1989
Auto: różne
Silnik: różne
Paliwo: Benzyna
Typ: Van
Rok produkcji: 1996

23 Paź 2012, 20:17

Przewody od wentylatorów najczęściej grzeją się gdy są słabe połączenia na kostkach czy wtyczkach.Najlepiej podłącz któryś wentylator przez amperomierz i będziesz miał wszystko czarno na białym.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

08 Lis 2012, 14:16

Witam ponownie.
Zmierzyłem tą nieszczęsną dmuchawę na starcie bierze 10,5A potem pracuje na około 8,4 a po paru minutach zaczyna rosnąć do 9,5-10,2 i wtedy grzeje kable
Teraz dylemat czy smarować łożyska czy szukać innej i wymienić?
voyager41
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 28 08 1989
Auto: różne
Silnik: różne
Paliwo: Benzyna
Typ: Van
Rok produkcji: 1996
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    5 technologicznych ciekawostek w wodorowej Toyocie Mirai
    "Mirai" po japońsku znaczy "przyszłość". To nie przypadek, że Toyota nadała taką właśnie nazwę swojemu pierwszemu modelowi zasilanemu wodorem. Mirai nie emituje żadnych spalin ani zanieczyszczeń, a jego napęd pracuje bardzo ...
    Strefy "Tempo 30 km/h" - czy to tak naprawdę działa?
    Rośnie popularność stref "Tempo 30" w miastach zarówno na świecie, jak i w Polsce, bo statystyki pokazują ich dużą efektywność. Miasta odnotowują spadki liczby wypadków od 10 do ponad 40%. Strefy te coraz częściej ...