Podciśnienie serwa hamulców Opel Vectra B 1.6 16v

19 Kwi 2014, 12:09

Witam.
Spod pokrywy zaworów wyciekał mi olej (widać było bąbelki wydostające się w miejscu gdzie powinna być uszczelka), dlatego też postanowiłem uszczelki wymienić. Po wymianie uszczelek pod pokrywą zaworów okazało się, że olej wylewa się korkiem oleju. Silnik zaczął cichutko klekotać. No i najgorsze: Zauważyłem, że ułamał mi się króciec idący do serwa hamulców (podciśnienie). Po wyłączeniu silnika z tego króćca syczy (próbowałem to skleić silikonem).
Samochód to Opel Vectra B 1.6 16V 1996r.
Czy da się kupić sam ten czujniczek wciśnięty w serwo czy trzeba całe serwo (kręci się w lewo jak i prawo)?

Załączam zdjęcie, jak to wygląda.
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

19 Kwi 2014, 12:41

To nie jest czujnik a zwykła końcówka kątowa. Wyjmiesz ją z serwa bez problemu.Siedzi w uszczelce gumowej. Najszybciej i co najważniejsze najtaniej zakupisz na szrocie z demontażu.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4700
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

19 Kwi 2014, 13:21

Uff, kamień z serca. Ja już poradniki na temat wymiany serwa czytałem. Wielkie dzięki za odpowiedź.
A nie wiesz może czemu po wymianie uszczelki pod pokrywą zaworów leje się spod korka oleju (tak dosyć obficie)?
Czytałem, że może to być uszczelka na korku, ale nie widzę, aby do tego silnika na alle...o były uszczelki, są tylko do 1.6 8v, 2.0 itd.
Jak była stara uszczelka (pod pokrywą) to dmuchało olejem w miejscu gdzie była przerwana, teraz jest szczelnie i dmucha korkiem ale wydaje mi się, że o wiele mocniej. Tam są wałki rozrządu, które "strzelają" olejem w każdą stronę.

Dodam tylko, że starą uszczelkę z pokrywy wyjmowałem kawałkami, była cała stwardniała, tak samo oringi śrub.
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

19 Kwi 2014, 13:27

Co do szrotu to niestety. We Wrocławiu nie ma godnego polecenia szrotu. Jedyny jaki znam ma ceny przedmiotów wyższe niż jakbym chciał kupić nowe. Jaki to ma sens to ja nie wiem.
Przykładowo: za alternator używany, stan nieznany do Fiata Punto I chciał 150 zł. Za nowy, z 2-letnią gwarancją dałem 100 zł+ koszty wysyłki (ok.15 zł)
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

19 Kwi 2014, 14:44

kamil638 napisał(a):A nie wiesz może czemu po wymianie uszczelki pod pokrywą zaworów leje się spod korka oleju
Srawdż odmę skrzyni korbowej.
kamil638 napisał(a):Co do szrotu to niestety. We Wrocławiu nie ma godnego polecenia szrotu.

Chyba nie będziesz miał wyboru. To czego potrzebujesz podejrzewam że kupisz tylko w ASO lub w sklepie na zamówienie. Ta część się nie psuje , nie ma na nią zapotrzebowania więc jest prawie nieosiągalna jako nowa w ogólnie dostępnym handlu. Np. mam coś takiego z Seata Toledo. Powinno podejść do Ciebie ( po drobnej modyfikacji ). Jest na nim numerek OE - 1k0611813 . Zobacz co na to wujek google - https://www.google.pl/webhp?hl=pl#hl=pl&q=1k0611813 :(

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4700
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

19 Kwi 2014, 17:46

bonifacy napisał(a):Srawdż odmę skrzyni korbowej.

Przewodzik od odmy został właśnie dokładnie wyczyszczony. Zauważyłem, że zalepione były również oba króćce idące do tego wężyka. Jeden króciec był na tele cienki, że musiałem to igłą przetkać. Niestety dalej chyba się kanał zgina (o 90 stopni), to jest od pokrywy zaworowej. Ten drugi króciec został ładnie przepchany rurką od WD-40, na wylot, ta końcówka idzie do kolekora ssącego.
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Rajdowy hat-trick Toyoty
    25 sierpnia 2019 r. trzy załogi zespołu Toyota Gazoo Racing zajęły całe podium ADAC Rally Deutschland. Przy okazji przypomnijmy inne, potrójne zwycięstwa Toyoty, które wydarzyły niegdyś się w Afryce. Hat-trick. ...

22 Kwi 2014, 16:04

W ASO udało mi się kupić samą tą końcówkę za 6,95 zł. Założyłem i jest OK. Kupiłem też korek wlewu oleju bo stara uszczelka okazała się zużyta i korek po założeniu majdał się na boki i przepuszczał olej, z nową jest super. Po przeczyszczeniu odmy kolektor ssie jak zły. Wszystko jest w jak najlepszym porządku, Vectra wróciła na drogi. Dziękuję wszystkim za pomoc i podpowiedź z ASO, gdyby nie to to na pewno bym tam się nie wybrał. :)
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999