Podskakiwanie auta przy ruszaniu

Podskakiwanie auta przy ruszaniu

11 Lip 2011, 21:41

Mam pewien problem z Honda Civic V gen 1,3 16V. Przy ruszaniu szczególnie pod gorkę auto zaczyna podskakiwac jakby przednie koła odrywały się od ziemi,pożniej juz wszystko ok , biegi wchodza lekko przy zmianie nie szarpie,,sprzegło nie slizga sie.Kiedy na sliskiej nawierzchni choćby lod czy luzny piasek koła zaczna mielic w miejscu przy wyzszych obrotach samochodem znow zaczyna telepac. Przy przyspieszaniu jest wszystko ok.myslałem nad amortyzatorami ale na oko sa sprawne, auto twarde nie buja sie, nie przechyla sie nie ma wycieku. mam luzy na dolnych konc wahacza gora- dół, ale to chyba nie przyczyna. czy moze to byc wina tylnych sprezyn ze auto przy ruszaniu siada z tylu i odciąża przod auta?? prosze o porady co moze byc przyczyna.
emilio54
Nowicjusz
 
Posty: 4
Rejestracja: 11 Lip 2011, 20:59
Auto: Honda Civic

Re: Podskakiwanie auta przy ruszaniu

12 Lip 2011, 15:27

Przegub, lub poduszka silnika/skrzyni biegow.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Rejestracja: 06 Lut 2011, 19:53
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

Re: Podskakiwanie auta przy ruszaniu

12 Lip 2011, 20:08

emilio54 napisał(a): prosze o porady co moze byc przyczyna.

Podjedz na SKP i sprawdz amorki...
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 5240
Rejestracja: 09 Mar 2010, 20:16
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy od: 10 07 1979
Auto: VW JETTA
Silnik: 50KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Podskakiwanie auta przy ruszaniu

13 Lip 2011, 22:15

jeżeli przegub to wewnętrzny czy zewnętrzny,zewnetrny został zmieniony na nowy bo strzelał. a wewnetrzyjak mozna sprawdzic jakoś??co do poduszki to tez mozna samemu sprawdzic?? na luzie nie telepie silnikie, jeszcze te amory sprawdze, a sprzegło??
emilio54
Nowicjusz
 
Posty: 4
Rejestracja: 11 Lip 2011, 20:59
Auto: Honda Civic

Re: Podskakiwanie auta przy ruszaniu

14 Lip 2011, 14:54

Wewnetrzny, zrob 2 kolka przy max skreconych kolach w lewo, potem to samo w prawo, dodajac gaz/przyhamowujac na zmiane, moze cos zauwazysz/uslyszysz niepokojacego.

Co do poduszek, to na kanale mozna ich stan ocenic wizualnie, mozesz tez pokolysac silnikiem i zobaczyc czy w ktoras strone za mocno sie nie przechyla(przy zimnym silniku oczywiscie zeby sie nie poparzyc).
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Rejestracja: 06 Lut 2011, 19:53
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi A4 allroad quattro - wysoki komfort jazdy z zaletami offroad Audi A4 allroad quattro - wysoki komfort jazdy z zaletami offroad
    Audi A4 allroad quattro to ucieleśnienie jedynej w swoim rodzaju koncepcji: połączenia wysokiego komfortu jazdy z zaletami offroad. Samochód ten cieszy się wyjątkową w swoim segmencie pozycją.
    Samochody terenowe - do połowy lat 70 Samochody terenowe - do połowy lat 70
    Historia pojazdów mogących poruszać się w trudnych warunkach drogowych, czy wręcz po bezdrożach, jest tak stara, jak same wehikuły napędzane silnikami, takimi czy innymi. Pierwsze „samojazdy” – jak ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Autosacrum 2006
      Mini Morris
      Jazda na przednim kole, stunt motocyklowy
      sofa Mercedes 190 sl