Polonez Caro plus 1.6 GLI 97

  • Poinformuj znajomych na Facebook-u o tym wątku
  • Poinformuj innych ludzi na Wykopie o tym wątku
  • Poinformuj znajomych na Twitter-ze o tym wątku
  • Poinformuj znajomych na Blip-ie o tym wątku
  • Poinformuj znajomych na GG o tym wątku

Polonez Caro plus 1.6 GLI 97

Post» 20 Maj 2009, 10:17

Witam użytkowników tego forum Potrzebuję pomocy w naprawie Poloneza . Podstawowe obiawy to Wyświetlanie chcecku na desce i nagłe spadki obrotów na biegu jałowym z 1000 obrotów do 500 obrotów lub zdechnięcia , ponadto auto porafi nagle samo od siebie wejść w absurdalne obroty nawet do 5000 tysiecy jedynym lekarstwem jest zgasić motor .Ponadto po spadku obrotów i dołożeniu "gazu" dusi się i słychać strzał najprawdopodobniej w filtr powietrza bo wygieło denko. W samochodzie są wymienione świece, kable, sonda lambda, silnik krokowy -regulator położenia przepustnicy, czujnik temperatury i termostat a mimo to nic to nie pomogło szukam pomocy może ktoś się spotkał z takimi anomaliami.
Ostatnio edytowany przez maffka, 24 Maj 2009, 13:21, edytowano w sumie 1 raz
maffka
Nowicjusz
 
Posty: 5
Rejestracja: 20 Maj 2009, 10:07
Miejscowość: kraków
Interesujące?
0

Re: Polonez Caro plus 1.6 GLI 97

Post» 20 Maj 2009, 10:17

Reklama
Redakcja
 
Posty: 1
Rejestracja: 07 Paź 2013, 08:47
Auto: Samochód osobowy

Post» 20 Maj 2009, 19:42

Skoro zaświeca się kontrolka silnika,to wypadałoby odczytać kod błędu i będzie wszystko wiadome bez gdybania.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 10120
Zdjęcia: 541
Rejestracja: 12 Gru 2006, 15:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
Interesujące?
0

Polonez Caro plus 1.6 GLI CARO PLUS 97

Post» 20 Maj 2009, 19:48

Gdyby to było takie proste w Krakowie jest problem z odczytywaniem błędów z polonezów bo chyba nikomu się nie chce . Bardzo się ciesze że pan się odezwał ponieważ czytałam kilka wypowiedzi pana autorstwa na forach bardzo pomocnych i sensownych Wszystkie najprostrze elementy wymieniłam może będzie pan wiedział jak można sprawdzić działanie czujnika położenia wału . Bez problemu go znalazłam ale niestety nie wiem jak sprawdzić czy działa
maffka
Nowicjusz
 
Posty: 5
Rejestracja: 20 Maj 2009, 10:07
Miejscowość: kraków
Interesujące?
0

Post» 20 Maj 2009, 20:00

A jaki jest w tym Polonezie wtrysk - jednopunkt Abimexu czy Boscha?
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 10120
Zdjęcia: 541
Rejestracja: 12 Gru 2006, 15:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
Interesujące?
0

Polonez Caro plus 1.6 GLI CARO PLUS 97

Post» 20 Maj 2009, 20:05

Monowtrysk boscha i podejrzewam że to właśnie ten czujnik bo wygląda to tak że auto przez przykładowo 30 sekund pracuje po czym obroty nagle spadają do 500 i wracają na 1000 lub zdechnie przy próbie dołożenia gazu strzela wygląda mi to na przestawiony zapłon . Nie chcę się wymądrzać wszak tylko kobietą jestem ale nic innego mi już nie przychodzi do głowy wymieniony został ostatnio także stary katalizator na tłumik rozprężny
maffka
Nowicjusz
 
Posty: 5
Rejestracja: 20 Maj 2009, 10:07
Miejscowość: kraków
Interesujące?
0

Post» 20 Maj 2009, 20:21

Jeżeli jest to wtrysk jednopunktowy Boscha,to błędy można niestety odczytać tylko na komputerze - piszę niestety,ponieważ w Abimexie można było zmostkować piny w gnieździe diagnostycznym i odczytać te kody za pomocą lampki kontrolnej silnika.
Co do komputera,żeby odczytać te kody,to nie wiem jak w Krakowie,ale każdy szanujący się warsztat odczyta te kody bez problemu.Wystarczy tylko,że mają interfejs diagnostyczny dla OBD2.
Co do czujnika położenia wału korbowego - ma 3 piny.Między pinami 1 i 2 powinno być 400-800 ohm.Między pinami 1 i 3 oraz 2 i 3 nie może być przejścia.Sprawdz też czy na kole zębatym nie brakuje zębów bądz czy nie są wyszczernione oraz czxy między nimi nie ma błota lub innych zabrudzeń.Można teżzmierzyć szczelinę między czujnikiem a kołem zębatym,która powinna wynosić 0,6 - 0,7 mm.Warto też sprawdzić samą wtyczkę - czy nie są przy niej naderwanie przewody i czy styki nie są zaśniedziałe,co powodowałoby przerwy w pracy silnika.Ale ja nie stawiałbym na sam czujnik,ponieważ jakakolwiek usterka w obrębie tego czujnika uniemozliwiłaby uruchomienie silnika.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 10120
Zdjęcia: 541
Rejestracja: 12 Gru 2006, 15:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
Interesujące?
0

Polonez Caro plus 1.6 GLI CARO PLUS 97

Post» 20 Maj 2009, 20:35

faktem jest że czujnik jest w nienajlepszym miejscu w polonezie koło zębate fakt zasyfione sam czujnik mam w tym momencie w pokoju wtyczka nie zaśniedziała kabel calutki natomiast co do samego czujnika no cóż trudno stwierdzić auto od kilku lat jeżdziło bez zarzutu nie bierze oleju żadnych usterek a ma przejechane 160 tysięcy i nagle takie chece z tego co wiem to można odpalić auto z uszkodzonym czujnikiem problem gdy całkiem przestanie działać owe ustrojstwo . To może jakiś inny pomysł?????? co jeszcze mogło go ugryść?????
maffka
Nowicjusz
 
Posty: 5
Rejestracja: 20 Maj 2009, 10:07
Miejscowość: kraków
Interesujące?
0

Post» 21 Maj 2009, 14:26

Bez żadnego gdybania dowiesz się,jak podłaczysz się pod komputer - jak świeci się kontrolka silnika,to oznacza to,że w układzie sterowania silnikiem zapisał się jakiś błąd.Może to być tyle rzeczy ile jest rzeczy w układzie sterowania silnika - np. sonda czy nawet któraś cewka zapłonowa.Powodem może b=yć to zasyfione koło zębate.Wymyj je pędzelkiem moczonym w benzynie do czysta.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 10120
Zdjęcia: 541
Rejestracja: 12 Gru 2006, 15:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
Interesujące?
0

Post» 23 Maj 2009, 12:21

Moze byc ze regulator cisnienia paliwa sie zepsul
dawidbn
Zaawansowany
 
Posty: 777
Rejestracja: 27 Wrz 2008, 18:55
Miejscowość: Koszalin
Interesujące?
0

Polonez Caro plus 1.6 GLI CARO PLUS 97

Post» 23 Maj 2009, 23:36

Obawiam się że też nie oprócz wolnych obrotów nie mam problemów z wyższymi obrotami powyżej 1200 problem znika i auto bez problemów się kręci pod 5000 obrotów wszystkie połączenia wyczyszczone do tego wymienione na nowe praktycznie wszystkie elementy odpowiedzialne za wolne obroty nie mam już pomysłu auto spada z obrotów co jakieś 2-3 minuty z 1000 na 500 i wraca do tysiąca przy każdym takim spadku zapala się check
maffka
Nowicjusz
 
Posty: 5
Rejestracja: 20 Maj 2009, 10:07
Miejscowość: kraków
Interesujące?
0

Post» 24 Maj 2009, 13:27

No cóż.W ten sposób możemy gdybać w nieskończoność.Najlepiej pojechać do porządnego mechanika i odczytać co to za błąd wywala.
Podjedz na ulicę Balicką 117.Jesst tam serwis Daewoo.Nazywają się AKROPOL.Tam z pewnością podłączą się pod komputer.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 10120
Zdjęcia: 541
Rejestracja: 12 Gru 2006, 15:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
Interesujące?
0

 
  • Galeria motoryzacyjna
    Mitsubishi Concept GR-HEV, przód
    Honda Civic IV, podczas startu
    BMW 2002 touring, 2
    Chicago Auto Show 2008
    Grill, przyczepka z Forda Mondeo

Problemy techniczne