POMOCY!!! Dziwny problem z zapalaniem. POMOCY!!!!

POMOCY!!! Dziwny problem z zapalaniem. POMOCY!!!!

19 Lis 2010, 20:28

Witam.
Jestem nowy na forum ale czytam i obserwuję tą stronkę dość często.

Od jakiegoś czasu mam problem z zapalaniem swojej AUDI.

Silniczek 2.3 NG B+ LPG II GENERACJI.

A więc do rzeczy...


Problem polega na tym że od niedawna z rana po przekręceniu kluczyka słychać że paliwo jest podawane i wtedy : zapala i na BENZ i na LPG od razu i dziwnie trochę pracuje, caly czas trzymam nogę na pedale gazu, jak puszczę to gaśnie i juz nie odpali(jeżeli już to po bardzo długim kręceniu ).
Jak odpali za pierwszym i trzymam noge na gazie to tam pogazuję go trochę i po minucie lub dwóch zaczyna trzymać obroty i jest ok . Normalnie jeżdżę, gaszę zapalam, bez problemu jest. Nawet zgaszę silnik i czy zapalę na B czy na LPG to problemu już nie ma i nie muszę trzymać na gazie nogi.

Jak postoi trochę kilka godzin to wtedy problem jest taki sam od nowa.

Robiłem tak że go zapalałem, pochodził trochę z wciśniętym gazem, i tak przejechałem kilometr lub 2 nie puszczając gazu i szybko zmieniając biegi i później sam zaczął już trzymać obroty i nie gasł.

Aha wskazówka od temperatury nie dziala, no jak ją naleci to dziala ale wentylator się wlącza, wody nie gotuje więc jest ok i od paliwa biega od prawej do lewej i też klamie.
Nie wiem czy ma to jakieś powiązanie ale wolę napisać..

Co sprawdziłem to że PB mam w baku , kable zapłonowe kupione nowe, rozrząd niedawno wymieniałem...

Prosiłbym o pomoc jak najszybciej .

Będę bardzo wdzięczny bo AUDI stoi w garażu a auto mam pożyczone i wiadomo nie mogę go trzymać wiecznie.
primo121
Nowicjusz
 
Posty: 4
Rejestracja: 19 Lis 2010, 20:21
Miejscowość: LUBLIN

Re: POMOCY!!! Dziwny problem z zapalaniem. POMOCY!!!!

20 Lis 2010, 20:27

Na początek wymień czujnik temp. - prawdopodobnie on szwankuje i nie przesyła danych o temp. silnika ( krótko mówiąc ssanie nie działa).
Warto też go podłączyć pod komp. i sprawdzić błędy.
Wskazówka od stanu paliwa nie jest uszkodzona - możesz sprawdzić rezystor w zbiorniku paliwa ten przy pływaku.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1425
Rejestracja: 10 Lut 2009, 21:07
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

Re: POMOCY!!! Dziwny problem z zapalaniem. POMOCY!!!!

20 Lis 2010, 22:10

Ok dziękuję za odpowiedź.

Zamówię sobie czujnik na allegro. jest to czujnik temperatury tak ? Tak który wkręcony jest w głowice silnika ?

A co do rezystora jak się dostać do niego i gdzie on sie znajduje ? przy baku zapewne ale gdzie dokladnie.

Zamówię sobie również filtr paliwa bo szwankuje mi na PB. Natomiast na LPG jest wszystko ok. a na PB nierówno trzyma obroty, dlawi się,
primo121
Nowicjusz
 
Posty: 4
Rejestracja: 19 Lis 2010, 20:21
Miejscowość: LUBLIN

Re: POMOCY!!! Dziwny problem z zapalaniem. POMOCY!!!!

21 Lis 2010, 11:48

Jak się domyślam powinnieneś mieć dwa czujniki temperatury,jeden niebieski drugi czarny(?).Sprawdz w pierwszej kolejności multimetrem opór jednego i drugiego czujnika,może są dwa uszkodzone.Jeden jest od wskaznika cieczy,drugi odpowiada za podawanie wartości do komputera.Dwa inne kolory bo podają(powinny)inne wartości.
Leopard
Początkujący
 
Posty: 225
Rejestracja: 17 Paź 2010, 22:27
Miejscowość: zachodniopomorskie

Re: POMOCY!!! Dziwny problem z zapalaniem. POMOCY!!!!

22 Lis 2010, 16:38

Leopard napisał(a):Jak się domyślam powinnieneś mieć dwa czujniki temperatury,jeden niebieski drugi czarny(?).

Nie wszystkie silniki tak miały.
Leopard napisał(a):Jeden jest od wskaznika cieczy,drugi odpowiada za podawanie wartości do komputera

Niestety nie.
Jeden jest 4 pinowy i on odpowiada za wskazanie temp. na blacie i za sygnał do komputera a drugi 2 pinowy jest tylko do climatronica ( sprawdzasz na nim temp. na kanale 49 lub 51)
primo121 napisał(a):A co do rezystora jak się dostać do niego i gdzie on sie znajduje ? przy baku zapewne ale gdzie dokladnie.

W środku baku - jest do niego zamocowany pływak - nieraz wystarczy przeczyścić styki.
primo121 napisał(a):na PB nierówno trzyma obroty, dlawi się

To już lepiej go podłącz pod komp. i sprawdź co go boli.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1425
Rejestracja: 10 Lut 2009, 21:07
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Co może zamarznąć w naszym samochodzie? Co może zamarznąć w naszym samochodzie?
    Co w samochodzie jest szczególnie wrażliwe na niską temperaturę? Jak sobie poradzić z typowo zimowymi problemami? Poniżej prezentuję kilka odpowiedzi które mogą okazać się przydatne wielu kierowcom. Głównym ...
    Nowe VW Transportery T6 dla Policji Nowe VW Transportery T6 dla Policji
    Volkswagen Samochody Użytkowe, na zamówienie Komendy Wojewódzkiej Policji w Poznaniu, w procedurze przetargu publicznego, na początku grudnia dostarczył Policji flotę 100 Transporterów T6 z silnikiem ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Volkswagen Passat, tuning, gril
      Jazda na motorze stojąc na baku
      Volkswagen Golf III GTI, zabudowa bagażnika CarAudio
      MINI Cooper, wizyta w Tikal, Guatemala