Pozostałości po woskowaniu

Pozostałości po woskowaniu

23 Maj 2016, 20:55

Nie jestem pewien czy to odpowiedni dział, ale przejdę od razu do sedna.

Jakiś czas temu kupiłem swoje pierwsze auto - Honda Civic VI 97'. Ogólnie lakier jest całkiem zadbany, rdza dosłownie minimalna przy drzwiach kierowcy, poza tym nic. Tak więc poprzedni właściciel przed sprzedażą je wywoskował i wyglądało wręcz idealnie, ale po kilku wizytach na myjni wyszedł efekt niedokładnego zabrania się za tą robotę.

Mianowicie w różnych szczelinach, np. pomiędzy zderzakiem, a błotnikiem zostały takie białe pozostałości co jeszcze da się zdrapać. Ale najgorzej jest na prawym boku. Jest kilka miejsc, w których zwykłe mycie, a nawet szorowanie ściereczką nic nie daje. Ma ktoś pomysł jakim środkiem usunąć te zabrudzenia?
Sharkowy
Nowicjusz
 
Posty: 5
Rejestracja: 19 Mar 2016, 13:38
Prawo jazdy od: 25 12 1997
Auto: nie mam

Re: Pozostałości po woskowaniu

25 Maj 2016, 10:26

To nie są pozostałości po woskowaniu tylko po polerowaniu pastą polerską. Taki biały nalot w zakamarkach którego jak nie zmyje się od razu to zasycha i ciężko jest się go pozbyć w późniejszym czasie.

Mi zawsze udawało się szmatką lekko wilgotną, a jak trzeba było lekko zeskrobać to przez szmatkę jakimś drewnianym patyczkiem tak z umiarem żeby nie uszkodzić lakieru. Usunięcie z powłoki lakierniczej i zakamarków nie stanowiło większego problemu, ale przy plastikach które zostały ubrudzone pastą przy polerowaniu jest masakra :)

Sharkowy napisał(a):ale po kilku wizytach na myjni wyszedł efekt niedokładnego zabrania się za tą robotę
Wcześniej nie było tego widać?

Sharkowy napisał(a):Jest kilka miejsc, w których zwykłe mycie, a nawet szorowanie ściereczką nic nie daje. Ma ktoś pomysł jakim środkiem usunąć te zabrudzenia?
Możesz spróbować użyć pasty polerskiej lekko ściernej jak K2 do ręcznego polerowania i sprawdzić czy zejdzie. Jak tak to następnie umyć to miejsce wypłukując pozostałości pasty o będzie ok.
Kacper
Stały forumowicz
 
Posty: 3434
Zdjęcia: 3291
Rejestracja: 19 Maj 2006, 22:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Pozostałości po woskowaniu

25 Maj 2016, 11:43

Do usuwania zaschniętej pasty polerskiej lub wosków z karoserii służy tzw IPA czyli alkohol-izopropanol. Używa się go także do czyszczenia części elektronicznych, możesz to kupić w sklepach komputerowych lub takich z materiałami do auto-detailingu. Do karoserii używa się tego w rozcieńczeniu 50/50 z wodą deminarelizowaną. Jeżeli masz pochlapane pastą polerską/woskiem plastiki, to polecam rozpuszczalnik uniwersalny DRAGON, ładnie wymywa takie sprawy.

PS: Ową rozrobioną IPĄ możesz też dla ciekawości przetrzeć jakiś element pojazdu, jak wybierze wszelkie wypełniacze z past i wosków, to zobaczysz w jak idealnym stanie jest lakier :cry:
Anjin
Aktywny
 
Posty: 394
Rejestracja: 05 Kwi 2015, 18:37
Auto: Peugeot

Re: Pozostałości po woskowaniu

25 Maj 2016, 13:26

Dobra, spoko, dzięki za rady. Zrobię jak mówicie.

Kacper no właśnie wcześniej nie było tego widać. Mogę później wrzucić zdjęcie jak to wygląda.
Sharkowy
Nowicjusz
 
Posty: 5
Rejestracja: 19 Mar 2016, 13:38
Prawo jazdy od: 25 12 1997
Auto: nie mam

Re: Pozostałości po woskowaniu

31 Maj 2016, 09:47

Może zdecydowanie łatwiej będzie coś doradzić jeżeli wrzucisz zdjęcia lakieru na forum,inaczej to trochę poruszanie się po omacku i ciężko pomóc,doradzić co do wyboru tego najlepszego,odpowiedniego środka czy też całej serii kosmetyków do pielęgnacji lakieru.
HQaero
Nowicjusz
 
Posty: 22
Rejestracja: 25 Kwi 2016, 17:16
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Fiat Bravo
Silnik: 1.4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Turbodoładowany, benzynowy silnik 1.6 DIG-T 163 KM Turbodoładowany, benzynowy silnik 1.6 DIG-T 163 KM
    Nissan rozszerza ofertę cenionego modelu Qashqai o wersję z zaawansowanym silnikiem benzynowym DIG-T 163. Nowy, czterocylindrowy, turbodoładowany silnik 1.6 jest zgodny z rygorystyczną normą emisji spalin EURO 6 i zapewnia ...
    Ciągniki balastowe z siłą uciągu lokomotywy! Ciągniki balastowe z siłą uciągu lokomotywy!
    Najważniejszym parametrem ciągnika balastowego jest siła uciągu. Jest ona uzależniona nie tylko od mocy silnika, ale także od tego, jak skutecznie jest przekazywana na osie ciągnika – te zaś muszą mieć zapewniony stały ...

    • Warto przeczytać
    • VW Sharan, wnętrze
      VW TOURAN CZARNY MAT
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Ford Focus II, Bestia
      Wyścigi na motorach na 1-8 mili