Prawidłowe skręcanie

17 Gru 2008, 15:55

Witam,
Mam pytanie jak powinno sie prawidłowo skręcać? Otóż jedziesz drogą i wiesz że za 50 m jest zakręt w prawo(np)- jedziesz jako to po mieście na 4 biegu. I co robisz po kolei? Prosiłbym o taki zapis po kolei co robicie. Czy można na sprzęgle wchodzić w zakręt?
Czyli tek że jadę,zwalniam redukcja na 2, zakręt ja nadal trzymam sprzęgło , po pokonaniu zakrętu powoli odpuszczam dodając gazu??
VW POLO 1.4 '96
Michaelbbx
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 22
Miejscowość: Wrocław

17 Gru 2008, 16:16

Michaelbbx napisał(a):Witam,
Mam pytanie jak powinno sie prawidłowo skręcać? Otóż jedziesz drogą i wiesz że za 50 m jest zakręt w prawo(np)- jedziesz jako to po mieście na 4 biegu. I co robisz po kolei? Prosiłbym o taki zapis po kolei co robicie. Czy można na sprzęgle wchodzić w zakręt?
Czyli tek że jadę,zwalniam redukcja na 2, zakręt ja nadal trzymam sprzęgło , po pokonaniu zakrętu powoli odpuszczam dodając gazu??

Przy takich prędkościach nie ma to w sumie wielkiego znaczenia, ale generalnie na zakrętach nie powinno się jechać na sprzęgle, bo w razie jakichkolwiek problemów nie jesteś w stanie zareagować.
Więc - zwalniasz i wrzucasz niższy bieg jeszcze przed zakrętem, puszczasz sprzęgło i wchodzisz w zakręt.
menajev
Początkujący
 
Posty: 115
Prawo jazdy: 01 01 2001

17 Gru 2008, 17:24

1. hamulec, gdy zwolnie do np. 30km/h-->wciskam sprzęgło, redukcja do 2 biegu, puszczam sprzęgło, puszczam hamulec i na hamującym silniku wchodze płynnie w zakręt, w zakręcie gaz na podtrzymanie prędkości, a na wyjściu(wyjście to wtedy jak odkręcasz kierownice) płynnie gaz na rozpędzanie. tylko jak będzie ślisko to gazem na zakręcie płynnie operuj.

sprzęgło puszczam w ten sposób- najpierw puszczam tak jak przy ruszaniu, a jak poczuje że już troche sprzęgło łapie, to je przez chwilke przytrzymuje, potem puszczam małym skokiem, potem znowu przytrzymuje, potem znowu puszczam małym skokiem...........aż poczuje że dalsze puszczanie sprzęgła już bardziej nie przyhamowuje samochodu--->wtedy puszczam sprzęgło do końca szybko. ten skok to ok. 2-3mm

jak wchodzisz w zakręt na puszczonym sprzęgle i wrzuconym biegu to auto fajnie sie w zakręt wbija,

no :idea: a w razie poślizgu to kontra...a silnik hamuje :idea: <-przydatne :D :D :D :D

2gi sposób to kolejno biegi redukować i nie trzeba hamulca używać
v8
 
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kierunkowskazy - migać czy nie migać?
    Kierunkowskazy są ważnym narzędziem komunikacji na drodze. Pozwalają na informowanie o planowanym manewrze, więc prawidłowe korzystanie z nich powinno być nawykiem wszystkich kierowców. Dla wielu jednak nie jest. Trenerzy ...
    Hybrydowa Toyota Yaris na polskim rynku
    Hybrydowa wersja miejskiej Toyoty Yaris w szybkim tempie zdobyła sobie uznanie polskich kierowców. Od debiutu w czerwcu br., polscy klienci zamówili już 292 sztuki Yarisa Hybrid. Plan sprzedaży Toyota Motor ...