Prędkość na drodze krajowej

Moderator: fs.mod
  • Poinformuj znajomych na Facebook-u o tym wątku
  • Poinformuj znajomych na Gwar-ze o tym wątku
  • Poinformuj innych ludzi na Wykopie o tym wątku
  • Poinformuj znajomych na Twitter-ze o tym wątku
  • Poinformuj znajomych na Blip-ie o tym wątku
  • Poinformuj znajomych na Buzz-ie o tym wątku
  • Poinformuj znajomych na GG o tym wątku

Prędkość na drodze krajowej

Post» 04 Kwi 2011, 16:01

Witam!

W związku z tym, że niedawno zdałem prawko, i nie mam dużego doświadczenia za kołkiem to mam pytanie do starszych Kolegów ;)

Zakładamy taką sytuację: droga krajowa, po dwa pasy w każdą stronę, poza obszarem zabudowanym, max prędkość to 90 km/h, niezłe warunki, słoneczny dzień.
Czy jako rozważny ale jednocześnie mało doświadczony kierowca mogę jechać prawym pasem 70 km/h ? Czy jadąc w ten sposób będę przeszkadzał innym? Czy to nie za wolno?

Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
j@c3k
Nowicjusz
Nowicjusz

Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Polo III 1.4 60KM

Re: Prędkość na drodze krajowej

Post» 04 Kwi 2011, 17:07

Na pewno nie jeden który będzie jechał za tobą będzie nie zadowolony szczególnie jak lewy będzie zajęty ale nikt nie może zabronić Ci takiej jazdy.
Awatar użytkownika
PrezesArtek
Stały forumowicz
Stały forumowicz

Miejscowość: Sosnowiec
Auto: Nissan Primera WP11-144

Post» 04 Kwi 2011, 17:12

j@c3k napisał(a): po dwa pasy w każdą stronę, poza obszarem zabudowanym, max prędkość to 90 km/h

... jeśli oddzielone pasem zieleni to dopuszczalna prędkość jest 100 km/h ... niedoczytane ???
j@c3k napisał(a):Czy (..) mogę jechać prawym pasem 70 km/h ?

... jasne !!! gorzej gdyby Ci taki pomysł przyszedł na lewym pasie ... pozdro ...
Masz prawo zachować milczenie, a wszystko co napiszesz może zostać zmoderowane ..
Awatar użytkownika
silvo44
Moderator
Moderator

Miejscowość: Olkusz
Auto: OPEL ASTRA F X14NZ + LPG
Prawo jazdy od: 01 09 1983

Post» 04 Kwi 2011, 18:23

silvo44, zakładam, że nie ma pasa zieleni ;)