Problem po wymianie uszczelki pod głowicą VW Bora

20 Lut 2016, 16:05

Witam.jakiś czas temu opisywałem problem mojej bory(lpg) mialem dość konkretny majonez pod korkiem wlewu oleju. Decyzja była jedna: Uszczelka pod głowicą.no i tak zrobiłem mechanik wymienił uszczelkę plus wszystkie czynności związane z głowicą (planowanie, wymienione prowadnicę, pompa wody itp.)nie ukrywam ze troche to wszystko kosztowało.gdy odebrałem auto mechanik mówił,ze jeszcze przez jakiś czas może pojawiać się majonezik i woda z uwagi na to ze mogla się dostać para wodna do silnika i olej tez był z "odzysku" ten sam co przed wymianą ( dlatego, ze byl świeżutki) no i co jakiś czas sprawdzam czy nadal to sue dzieje i stwierdzam, że nadal jest problem- nie w takiej skali co wcześniej ale woda pod korkiem przede wszystkim wodę i troche majonezu oraz na bagnecie troche majonezu( na tym plastikowym zgrubieniu) pytanie czy mam sie martwic? Czy to za wcześnie by to ustało? A może wina jest taka ze to pozostałości z przed wymiany( osadzony na ścianach i przewodach),sam juz nie wiem.jakieś podpowiedzi?
defens
Początkujący
 
Posty: 192
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 Dti 98km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999

21 Lut 2016, 12:25

Błędem było wlewać ten sam olej z powrotem,tak się nie robi!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8465
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

21 Lut 2016, 13:22

Mechanik mówił że olej się nie zmiesza z wodą w tak krótkim czasie(ok. Tydzień po wymianie) to czy cos sue stanie jak bede jezdzil z tym teraz i czy gdy zrobię wymianę oleju to problem zniknie?
defens
Początkujący
 
Posty: 192
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 Dti 98km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999

21 Lut 2016, 13:25

Woda z olejem miesza się natychmiast,pieni się a taka piana powoduje to,że drastycznie spadają zdolności smarne oleju.Tutaj należało wymieić olej jeszcze z tego względu by obserwować czy jest już wszystko ok,teraz nie ma takiej możliwości.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8465
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

11 Mar 2016, 19:48

Troche odświeżę temat bo mam teraz troche czasu i chce się za to zabrać. Kilka pytan: Czy w wyżej wymienionym temacie wymiana oleju i filtra pomoże? Czy problem może być związany z nieszczelna miska olejowa?( bo zauważyłem pocenie się miski) i ostatnie pytanie: Czy jest cos takiego czym można bym " przepłukać" silnik ze starego oleju i tego majonezu?
defens
Początkujący
 
Posty: 192
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 Dti 98km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999

12 Mar 2016, 21:39

Tak,wymień olej z filtrem po uprzednim rozgrzaniu silnika,przejażdżka ok.15km wystarczy.Płukanki?!Jeśli jesteś pewien,że silnik jrst uszczelniony tylko fabrycznymi uszczelkami to możesz użyć płukanki.Ostatnio w swoim silniku zastosowałem płukankę Liqui Moly w wersi soft,jasne opakowanie,natychmiast pojawił się znaczny wyciek z silnika w ilości ok.litra na 1000km a w miarę upływu czasu olej zaczął cieknąć coraz bardziej,podejrzeie padło na pompę wtryskową gdyż cała zlana była olejem,poszukiwanie miejsca wycieku zajęło bardzo dużo czasu,poniosłem znaczne koszty.Okazało się,że w zakładzie specjalistycznym zajmującym się pozbywaniem ukręconych świec żarowych bez demontażu głowicy by dostać się do jednej ze świec musieli zdemontować puszkę wkładu filtra oleju przykręconej do bloku silnika,przy montażu zastosowano silikon ,płukanka dała mu radę natychmiast,olej pryskał na pompę wtryskową.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8465
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Land Cruiser 300 – silnik V6 i napęd hybrydowy
    Nowa Toyota Land Cruiser 300 zostanie najprawdopodobniej pokazana w sierpniu. Legendarna terenówka na ramie ma według doniesień japońskiego magazynu Best Car Web otrzymać platformę TNGA i napęd hybrydowy z silnikiem ...
    Renault Twizy w Łazienkach Królewskich
    Renault Twizy zostało zaprezentowane przy hipodromie w Łazienkach Królewskich, w czasie finałów zawodów jeździeckich w skokach przez przeszkody. Twizy daje początek nowej epoce pojazdów elektrycznych, ...

13 Mar 2016, 10:45

To płukankę właśnie wybiłem sobie z glowy;)i ostatnie pytanko.....czy ten "majonez" może być tez przyczyną że w aucie jest zamontowany gaz?( słyszałem że za to może być odpowiedzialny parownik)-prawda/falsz?
defens
Początkujący
 
Posty: 192
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 Dti 98km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999

13 Mar 2016, 10:59

Załóżmy,że sipnik jest sprawny,czyli przeciek płynu chłodniczego został zlikwidowany.Majonez może się tworzyć pod korkiem tylko wtedy gdy pokonujesz krótkie trasy na niedogrzanym silniku,lub termostat masz niesprawny.Na zimnym silniku wyjmij bagnet i zobacz czy nie ma na nim piany,jeśli nie,to raczej jest wszystko ok.Majonez jakiego jest koloru?!Jeśli brunatny to powąchaj korek,płyn chłodniczy posiada specyficzny zapach,jeśli jasny a w układzie chłodniczym wody nie masz przecież,to znak,że para wodna skrapla się we wnętrzu silnika,tak się dzieje w przypadku każdego silnika.Wszelakie.badania przeprowadzaj po wymianie oleju,teraz nie wiesz nic,gdyż został wlany stary olej wymieszany z płynem :x
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8465
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

20 Mar 2016, 07:01

Nie mogę odpowiadać na priv gdyż ta strona blkuje mi dostęp do internetu,muszę ją opuścić i zamknąć bym mógł korzystać z sieci int. Jaki tam masz silnik,115,120 czy 130km?! Czy głowica była prześwietlana pod kątem pęknięć?!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8465
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

19 Gru 2016, 16:15

Witam.po ostatnim razie(problemu z majonezem) nic się nie zmieniło czyli problem pozostał- majonez się pojawia pod korkiem i trochę na bagnecie. Olej był wymieniany już 2 razy ( planowo co 10tys.) o ile latem problemu nie ma,zimą już jest. Raz na tydzień,raz na dwa tygodnie czyszczę cały wężyk odmy i wlew olej i za każdym razem jest pełno majonezu. Wyczytałem z wcześniejszych postow,ze problem może tkwić w zepsutym termostacie,otóż gdzieś mi ubywa płynu chłodzącego (raz na 2-3tyg. Dolewam szklankę płynu) i sprawdził mi mechanik ze leci termostatem(a dokładniej uszczelką) czy to moze byc przyczyna powstawania majonezu? P.s generalnie temperaturę trzyma termostat i nagrzewa się silnik bez problemu, trasy robię długie 2 x 60km dziennie
defens
Początkujący
 
Posty: 192
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 Dti 98km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999