Problem przy odpalaniu - Astra 1,4 1997r.

Problem przy odpalaniu - Astra 1,4 1997r.

23 Sie 2013, 11:53

Moim problemem jest, że przy zapalaniu albo mam niesamowite wycie silnika, jakbym od razu wcisnął gaz do dechy, albo wręcz odwrotnie - ledwo pyka, musi się rozruszać, czasami gaśnie bo obroty są tak wolne (i później, jeśli zgaśnie, to bardzo trudno jest odpalić, rozrusznik kręci ale nie łapie, jakby nie pobierało paliwa).
Zmienić gaźnik, bo nierówno dawkuje paliwo?
Przewody wysokiego napięcia wymieniane jakieś dwa lata temu, wtedy również świece.
Astra jest ben+gaz. Gdy przez jakiś tydzień jeździłem tylko na benzynie, to zaobserwowałem dodatkowo, że zimy silnik bardzo wolno reaguje na wciskanie pedała gazu. Gdy jeżdżę na gazie to takiej sytuacji nie mam. Nie wiem czy to jest powiązane z tym problemem przy odpalaniu.
BP321616
Nowicjusz
 
Posty: 20
Rejestracja: 07 Cze 2011, 19:03
Miejscowość: Białystok

Re: Problem przy odpalaniu - Astra 1,4 1997r.

25 Sie 2013, 00:03

Stawiam na któryś z czujników. Może być położenia przepustnicy. Na pewno nie są to świece, kable czy sonda lambda. Warto zrobić diagnostykę i szczytać kod błędów. Być może to wyjaśni sprawę i będzie tańsze niż wymienianie po kolei czujników czy innego silniczka krokowego.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5295
Zdjęcia: 27
Rejestracja: 13 Sty 2009, 07:11
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy od: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: różne ,ale ulubiona-Laguna 2,0
Silnik: 114 KM,
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak podjeżdżać na wzniesienia i bezpiecznie z nich zjeżdżać? Jak podjeżdżać na wzniesienia i bezpiecznie z nich zjeżdżać?
    Poruszanie się po ulicach miast przypomina często wyprawę w trudno dostępny teren. Wysokie krawężniki, koleiny, dziury na drodze mogą być wyzwaniem nawet dla doświadczonych offroadowców. Zauważyli to producenci samochodów ...
    Nie rób krzywdy kierowcy i zapinaj z tyłu pasy bezpieczeństwa Nie rób krzywdy kierowcy i zapinaj z tyłu pasy bezpieczeństwa
    Pasy bezpieczeństwa są najbardziej efektywnym urządzeniem chroniącym pasażera podczas wypadku. Aż 60 proc. osób siedzących z tyłu nadal nie zapina pasów. Pasy bezpieczeństwa są najbardziej efektywnym urządzeniem ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Summer Cars Party 2010
      Zawody Monster Truck w Polsce, 2
      Samochody po tuningu
      Volkswagen Golf III, przód, strefa zagrożenia wybuchem