Problem z cewką zapłonowa ;(

problem z cewką zapłonowa ;(

21 Sty 2010, 13:59

Witam
Ostatnio wyciągłem silnik z mojego malucha i dzis chciałem ustawic zapłon.No więc wziołem i podpiołem kabel od cewki do aparatu zapłonowego,no i nastepnie od aparatu do żarówki i pozniej do masy.Włączyłem zapłon, zaczołem kręcić wałem no i tu pojawił sie roblem w postaci nie zapalenia sie zarówki czyli braku prądu.Natępnie chciałem sprawdzić napiecie na cewce i żarówka też sie nie zapaliła.Prosze pomóżcie...

[ Dodano: Czw Sty 21, 2010 14:08 ]
i mam jeszcze pytanie czy na aparacie zapłonowym pomiedzy kablem od kondensatora a kablem od cewki powinna byc jakaś izolacja?
hajme09
Nowicjusz
 
Posty: 23
Rejestracja: 27 Paź 2009, 20:04
Miejscowość: Kraków

Re: Problem z cewką zapłonowa ;(

21 Sty 2010, 19:19

Mogła ci się zaróweczka nie zapalić bo ustawiając zapłon nie kręci się wałem tylko samym aparatem zapłonowym.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1425
Rejestracja: 10 Lut 2009, 21:07
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

Re: problem z cewką zapłonowa ;(

23 Sty 2010, 18:25

a mam jeszcze taki problem bo chciałem ustawic zapłon na żarówke no i gdy podpiołem ją cały czas swieciła,przy pokrecaniu aparatem...co to może byc?
hajme09
Nowicjusz
 
Posty: 23
Rejestracja: 27 Paź 2009, 20:04
Miejscowość: Kraków

Re: Problem z cewką zapłonowa ;(

23 Sty 2010, 18:52

Musisz podpiąć żarówke do platynki bo ona podaje iskre z przerwami.
Widze,że ciężko ci to idzie - i nie zapomnij ustawić odpowiednio koła zamachowego ( 10* wyprzedzenia zapłonu).
Najlepiej to ustaw przerwe na platynkach a zapłon ustaw za pomocą świecy kręcąc aparatem zapłonowym.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1425
Rejestracja: 10 Lut 2009, 21:07
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

Re: Problem z cewką zapłonowa ;(

23 Sty 2010, 19:02

hajme09 napisał(a):wziołem i podpiołem
hajme09 napisał(a):zaczołem
"Dyslektyku przeczytaj zanim napiszesz" :arrow: http://www.forumsamochodowe.pl/dyslekty ... htm#164795
krikus
fs...VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 2688
Zdjęcia: 124
Rejestracja: 28 Lis 2009, 11:42
Auto: Opel Vectra C 1.8

Re: problem z cewką zapłonowa ;(

23 Sty 2010, 19:06

no to tak zrobiłem, od żarówki 2 kable jede do masy a drugi pod tą srube co wychodzi z aparatu...no i obracam aparatem i jest tak; przerwy nie ma to zarówka świeci, przerwa jest to zarówka też świeci...a powinna swiecic jak jest przerwa ;/

[ Dodano: Sob Sty 23, 2010 19:08 ]
aha i na której kresce mam ustawić ten znak na kole pasowym bo tam jest strzałka (to jest chyba 0 stopni) i idąc do góry to sa jeszcze cztery kreski...
hajme09
Nowicjusz
 
Posty: 23
Rejestracja: 27 Paź 2009, 20:04
Miejscowość: Kraków
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    VW Amarok, pick-up klasy premium, z nową stylistyką VW Amarok, pick-up klasy premium, z nową stylistyką
    Pierwsze szkice zaprezentowane przez dział stylistyczny Volkswagen Samochody Użytkowe pokazują, w którą stronę zmierzają projektanci: Volkswagen Amarok ma być autem klasy premium wśród pick-upów swojego ...
    Uniwersalny system hakowy i bramowy - samochody ciężarowe Uniwersalny system hakowy i bramowy - samochody ciężarowe
    W sytuacji gdy rosną wymagania odnośnie do standardów technicznych, ekonomicznych i ekologicznych pojazdów, coraz większą uwagę zwraca się na optymalne wykorzystanie posiadanego taboru. Jest to jeden z powodów, ...

  • Re: Problem z cewką zapłonowa ;(

    23 Sty 2010, 19:19

    Bo nie przykręcasz do tej śruby przy aparacie tylko do platynek- ta śrubka podaje cały czas napięcie i dlatego ci świeci żarówka - podłącz przewód do platynki do tego stałego elementu ,który się nie rozchyla. lub odwrotnie.
    Strzałka to zero - a znak musi być ( teraz nie pamiętam jak to było ale chyba na drugiej kresce to jest 10* - bo pierwsza to 5*) normalnie zapomniałem.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1425
    Rejestracja: 10 Lut 2009, 21:07
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy od: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    Re: problem z cewką zapłonowa ;(

    23 Sty 2010, 19:31

    aha...a w tych platynkach to do czego mam ten kabel podpiac?...pamiętam że w lecie podpinałem do tej śruby i było wszystko wporządku...czy to że cały czas pali sie zarówka może byc spowodowane mrozem??...
    Mam jeszcze taki pytanie na tej srubie jak jest kabel od kondensatora i drugi kabel jest od cewki zapłnowej to pomiedzy nimi powinna byc jakas izolacja... czy mogą byc obok siebie??
    hajme09
    Nowicjusz
     
    Posty: 23
    Rejestracja: 27 Paź 2009, 20:04
    Miejscowość: Kraków

    Re: Problem z cewką zapłonowa ;(

    23 Sty 2010, 19:44

    Mogą być obok siebie - ja je zawsze czyściłem papierem ściernym żeby ładnie to wszystko działało. Wystarczy że dotkniesz platynki przewodem i poruszysz aparatem to wzupełnosci wystarczy aby ustawić zapłon. Z tymi platynkami to też lubieją się dziać cuda - spróbuj je wykręcić i oczyścić te styki co się łączą ( a masz na nich iskre?).
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1425
    Rejestracja: 10 Lut 2009, 21:07
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy od: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    Re: problem z cewką zapłonowa ;(

    23 Sty 2010, 20:01

    no teraz nie iskrzą...a przynjamniej nie widziałem żeby były iskry...a czy to moze byc przyczyna mrozu? i czy moge wysuszyć aparat suszarka?
    hajme09
    Nowicjusz
     
    Posty: 23
    Rejestracja: 27 Paź 2009, 20:04
    Miejscowość: Kraków

    Re: Problem z cewką zapłonowa ;(

    23 Sty 2010, 20:11

    Możesz wysuszyć suszarką. Mi też kidyś to zaszwankowało podczas mrozów.
    Przekręc zapłon i spróbuj rozchylać platynki srubokrętem musi byc na nich iskra inaczej nie ustawisz zapłonu.
    I jeszcze jedno jak już ustawisz koło zamachowe na odpowiedni punkt sprawdź czy cylinder I tłoka jest w GZP (górnym zwrotnym połozeniu) -musisz wykręcić swiece i włożyć coś w otwór po niej aby to wyczuć.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1425
    Rejestracja: 10 Lut 2009, 21:07
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy od: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    Re: problem z cewką zapłonowa ;(

    23 Sty 2010, 22:30

    no rozchylałem platynki ale zadnej iskry nie było tylko cały czas sie ta żarówka swieci ;(
    może to kondensator padł?
    hajme09
    Nowicjusz
     
    Posty: 23
    Rejestracja: 27 Paź 2009, 20:04
    Miejscowość: Kraków

    Re: Problem z cewką zapłonowa ;(

    24 Sty 2010, 09:23

    Raczej wina stoi po stronie platynek - oczyść te styki lub kup nowe.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1425
    Rejestracja: 10 Lut 2009, 21:07
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy od: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    Re: problem z cewką zapłonowa ;(

    24 Sty 2010, 09:43

    styki czyli tam gdzie jest przerwa?

    [ Dodano: Nie Sty 24, 2010 09:47 ]
    dzisiaj wyciagłem aparacik otwieram kopułke patrze a tam wszystko oszronione :shock:
    czy jest tio mozliwe??? zaraz wyjme platynki przeczyszcze je i wysusze i napisze co i jak ;]

    [ Dodano: Nie Sty 24, 2010 14:42 ]
    dzisiaj wyjąłem aparat,rozebrałem go...przeczyściłem, wysuszyłem no i pózniej załozyłem go do silnika.następnie znowu chciałem ustawic zapłon...ale...ale napotkałem na ten sam problem...zarówka swieci sie cały czas ;( juz naprawde nie wiem co mam robic ;( a nie chce kupowac nowych platynek!!! czy wina może być w tym że nie ma gdzieś jakiejsc izolacji :sad: ...prooosze pomóżcie

    [ Dodano: Nie Sty 24, 2010 22:43 ]
    a czy to może byc wina kondensatora?
    hajme09
    Nowicjusz
     
    Posty: 23
    Rejestracja: 27 Paź 2009, 20:04
    Miejscowość: Kraków
     
    • Warto przeczytać
    • Master Truck
      Zarysowana felga i ubytki w oponie
      Porównanie opon klasy A i G - droga hamowania
      36
      Autosalon Genewa 2006