Problem z decyzja , prosze o POMOC !

problem z decyzja , prosze o POMOC !

19 Maj 2014, 15:04

Witam . posiadam auto VW PASSAT B4 2.0 115 KM 1994r , samochod ma juz nakrecone ok 400 tys .. Auto obecnie jezdzi na oleju polsyntetycznym 10w40 .. Jego problemem jest to, ze potrafi połknąć nawet 0,7 l oleju na 1000 km .. Ostatnio pokonuje dosc duze trasy i ciagle dolewanie oleju stalo sie uporczywe i co najgorsze dosc drogie.. Czy warto przechodzic na olej mineralny 15w40 ?? Dodam jeszcze ze auto posiada instalacje lpg ..
przemix181
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 19 Maj 2014, 14:54
Prawo jazdy od: 22 06 2012
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: VW Passat b4
Silnik: 2.0e 115 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

Re: problem z decyzja , prosze o POMOC !

03 Cze 2014, 10:13

ja bym przeszedł, sąsiad tak samo zrobił i jezdzi dalej,
Dj Kris
Nowicjusz
 
Posty: 39
Zdjęcia: 6
Rejestracja: 23 Lis 2008, 10:06
Miejscowość: Przasnysz [Mazowieckie]

Re: problem z decyzja , prosze o POMOC !

04 Cze 2014, 08:50

Nie wiem w tym momencie jak wygląda sprawa z normami olejowymi dla tego autka z tego rocznika, ale jak ma nastukane 400 tys km i ma 20 lat, to chyba te normy nie są ważne. Ja bym nalał 15W40 i jeździł. Warto na początek zalać silnik jakimś lepszym ilejem np. Castrol Magnatec i na dolewki mieć tańszy. Ewentualnie nalać tańszy, ale dolać jakiś dobry dodatek typu np. MotoDoctor.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13686
Zdjęcia: 1110
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: problem z decyzja , prosze o POMOC !

26 Maj 2015, 19:42

Mam problem i potrzebuję porady.Robiłem kapitalkę głowicy.Po zmontowaniu wszystkiego mechanik uruchomił silnik i było cacy .Chodził ładnie i cicho.Poradził mi jednak żeby po zrobieniu tej głowicy wymienić olej.Chciałem zaoszczędzić i chyba zrobiłem błąd.Kupiłem Orlen platinum clasic 10w40.Po przejechaniu 10km zaczęły klepać popychacze na zimnym.Po 200km klepią już cały czas nawet po rozgrzaniu.Podejrzewam że to olej .Wcześniej miałem Mobila 10w40.Wacham się pomiędzy LIQUI MOLY Super Leichtlauf 10W40,MOTUL SYNERGIE + 6100 10W40,albo powrót do Mobila.Poradźcie który najleprzy..
Przemek01974
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 26 Maj 2015, 19:36
Prawo jazdy od: 08 08 1991
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Opel Omega 2,2 16V
Silnik: 2,2 16V 144KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: problem z decyzja , prosze o POMOC !

27 Maj 2015, 08:33

Akurat Castrol nie jest może najlepszym wyborem,ale generalnie 15W40 jak najbardziej przy takim przebiegu,zobacz jeszcze na oleje mineralne Mobila lub Liqui Moly- akurat do tych mam zaufanie.
MotoAutko
Początkujący
 
Posty: 181
Rejestracja: 05 Mar 2013, 19:26
Prawo jazdy od: 14 03 2002
Auto: Seat Leon 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nie daj się przekręcić Nie daj się przekręcić
    Czy wiesz o tym, że kupując samochód sprowadzany z zagranicy, możesz żądać od sprzedawcy certyfikatu z ostatniej kontroli pojazdu wykonanej w kraju pochodzenia samochodu z informacją o jego przebiegu.
    VW Amarok, pick-up klasy premium, z nową stylistyką VW Amarok, pick-up klasy premium, z nową stylistyką
    Pierwsze szkice zaprezentowane przez dział stylistyczny Volkswagen Samochody Użytkowe pokazują, w którą stronę zmierzają projektanci: Volkswagen Amarok ma być autem klasy premium wśród pick-upów swojego ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • DSCN5829
      Miasteczko Master Truck o zachodzie słońca
      Chevrolet Master Eagle 1933, tył
      Volkswagen Golf III, srebrny, dziewczny, 5
      Renault Megane R.S. 275 Trophy, przód