Problem z kiepskim dźwiękiem mimo wymiany głośników

Problem z kiepskim dźwiękiem mimo wymiany głośników

13 Lis 2015, 00:00

Witam

Mam mały problem z nagłośnieniem auta mojego ojca. Jest to stary Citroen Xsara z 2002 (ta zwykła wersja, nie Picasso).
Auto było kupione jako używane z radiem LG LAC-2800R i jakimiś głośnikami marki skrzat. Taki zestaw kompletnie nie grał, zero basu, nic.
Nadarzyła się okazja to wymieniłem stare głośniki na Hertz DCX 165.3 na przód i podobne na tył tylko, że mniejsze.
Dźwięk jest zauważalnie lepszy ale to wciąż nie jest nawet połowa tego co ma moje fabryczne radio w Fabii I.
W dodatku zauważyłem, że jeden głośnik na przodzie ma mniej basu a drugi znowuż mniej sopranu. Te z tyłu grają w porządku a nawet lepiej niż przód.

Pytanie co z tym fantem zrobić? Podejrzewam, że jest to wina radia ale nie znam się na tym aż tak dobrze a nie chciałbym wydać z 500~700zł na radio i przekonać się, że to dalej nie to.
Miał ktoś podobny przypadek, ale styczność z takim radiem lub samochodem?
Kevio
Nowicjusz

Prawo jazdy od: 26 02 2010
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Skoda Fabia I
Silnik: 1.2 12V 64KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

Re: Problem z kiepskim dźwiękiem mimo wymiany głośników

16 Gru 2015, 12:38

Najprościej podjechać do kogoś kto ma inne radyjko podłączone na ISO. Można by w twoim aucie podłączyć szybko i sprawdzić jak gra. Jeżeli zmieniłeś głośniki i nie widać poprawy tak jak piszesz to może upalona jest w radiu końcówka mocy? Sprawdź jeszcze czy jest dobra masa podłączona w kostce od radyjka.
Kacper
Stały forumowicz

Zdjęcia: 3291
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 1999

16 Gru 2015, 12:41

Dzięki za sugestię. Miałbym tylko pytanie jak rozpoznać czy radia jest na kostkę ISO?
Kevio
Nowicjusz

Prawo jazdy od: 26 02 2010
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Skoda Fabia I
Silnik: 1.2 12V 64KM
Typ: Kombi