Problem z odpaleniem Punto - Tylko z rana

08 Wrz 2010, 13:43

Witam mam wielką prośbę, już pytałem się mechaników i każdy mówił coś innego. A problem jest następujący Punto I 96r. 1.2 - 75 k " benzyna" = problem polega na odpaleniu auta z samego rana, zajmuję to często jakieś 15 min, czyli kilka prób ! Potem jak już zapali to chodzi cały dzień i nie ma z nim problemów żadnych. Świece sprawdzałem, kable też akumulator? raczej nie bo teraz od 20 h nic go nie boli, tylko z rana coś się dusi;/

Wygląda to podobnie do tego jak by ktoś chciał odpalić auto bez "fiat code" czyli auto się dusi , chce odpalić ale nie może.


Nie mam pojęcia w ogóle na co zwrócić uwagę



thx
Punto75
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Katowice

09 Wrz 2010, 07:34

Sprawdz, czy czasami nie ubywa ci płynu w zbiorniczku z chłodnicy.
A później jak już zapala normalnie, to dzieje się to na ciepłym, zimnym silniku, czy obojętnie?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

09 Wrz 2010, 08:04

MotoAlbercik napisał(a):Sprawdz, czy czasami nie ubywa ci płynu w zbiorniczku z chłodnicy.
A później jak już zapala normalnie, to dzieje się to na ciepłym, zimnym silniku, czy obojętnie?


jak już odpali za pierwszym razem to już potem obojętnie, na ciepłym jak i na zimnym normalnie odpala.

dzis z rana odpalił za pierwszym razem, ale wczoraj już potrzebowałem 10 min;/

z tego co patrzyłem kilka dni temu, to chłodnia "pociła się"

to może być przyczyną?
Punto75
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Katowice

09 Wrz 2010, 15:41

W takim razie po całonocnym postoju, z rana dobrze by było jakbyś wjechał do jakiegoś ciemnego miejsca ( np. garażu bez okien ) i sprawdził, czy podczas uruchamiania po układzie zapłonowym nie biegają błyskawice. Chodzi mi o to, czy czasami układ zapłonowy nie ma gdzieś przebicia. Bo jak już uruchomisz, to układ ten wyschnie od ciepła silnika. A największa wilgoć obecnie, to jest w nocy.
A jeszcze wcześniej możesz sprawdzić, czy podczas kręcenia rozrusznikiem jest iskra na świecach i jaki ma kolor - błękitny czy czerwony. No i czy świece nie są mokre czasami.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

11 Wrz 2010, 09:37

Ja na pierwsze stawiał bym pompkę paliwa..A zapytam masz wtrysk wielopunktowy :?: ...a jeszcze może wtryski nie halo..
rafi195
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 284
Miejscowość: małopolska
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Instalacje gazowe II generacji
    Ten typ instalacji gazowej, podobnie jak wcześniejszy, wykorzystuje zmienne warunki podciśnieniowe, pozwala już jednak na regulację składu mieszanki. Instalacja ta przeznaczona jest dla starszej generacji silników, ...