Problem z odpaleniem samochodu

Problem z odpaleniem samochodu

19 Sie 2016, 10:29

Chcąc wyjechać samochodem ku mojemu zdziwieniu nie mogłem go uruchomić. Po przekręceniu zapłonu silnik zachowywał się jakby był rozładowany samochód. Po którejś kolejnie próbie zapalenia samochodu zaczęło coś pod maską stukotać. Podpiąłem prostownik do akumulatora. Po 5h ładowania samochód odpalił bez problemu. Po dwóch dniach jeżdżenia znów się rozładował. Byłem u mechanika. Chciałem wymienić akumulator ale mechanik stwierdził, że bateria jest w porządku. Podłączył pod baterie urządzenie (prawdopodobnie miernik) i wskazywało mi ponad 14 gdzie norma to 12. Później obciążył ją jakimś przyrządem i dalej stwierdził, że z bateria wszystko w porządku. Zapytał się mnie ile ładowałem prostownikiem akumulator. Powiedziałem 5h, a on na to, że za mało i najlepiej zostawić ładowanie na 16h i dopiero w tedy sprawdzić. Na pytanie dlaczego za pierwszym razem się rozładował to nie miał pojęcia. Mówiłem, że jeszcze często i długie odcinki. Mam ładować wolno a długo.

Co do mojego prostownika to posiadam takie coś:
Image

Po 16 godzinach ładowania samochód odpalił bez problemu. Dziś z ciekawości mimo, że odpalił podpiąłem go pod prostownik i okazało się że mam prawie 0% naładowanych baterii. Co z nim jest?
Dragen
Nowicjusz
 
Posty: 18
Rejestracja: 22 Mar 2016, 20:00
Prawo jazdy od: 20 12 2010
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Chevrolet Cruze
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

Re: Problem z odpaleniem samochodu

20 Sie 2016, 17:22

Należy sprawdzić, jaki prąd jest pobierany z aku przez instalację auta przy wyłączonych wszystkich odbiornikach. Dziwne, że ów elektryk tego nie zrobił, skoro już mierzył napięcie ładowania.
Prostownik, który masz jest nazwijmy do automatyczny. Górny przełącznik dajesz na LOW, dolny na 12V i ładujesz tak długo, aż będzie świeciła tylko dioda max. Wtedy aku jest naładowany nazwijmy to do pełna. A jeżeli po całonocnym postoju bądz po dniu rozrusznik nie daje rady obrócić silnikiem, to trzeba zmierzyć prąd, o którym pisałem.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13682
Zdjęcia: 1110
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wyższe ubezpieczenie OC, podwyżki dla kierowców Wyższe ubezpieczenie OC, podwyżki dla kierowców
    Drastyczna podwyżka ubezpieczeń OC jaka miała miejsce w ostatnim czasie to bardzo mocny cios wymierzony w kierowców którzy płacą i tak już wysokie składki obowiązkowego ubezpieczenia za swoje samochody. Cena ...
    Wiosenne pylenie to zmora nie tylko dla alergików Wiosenne pylenie to zmora nie tylko dla alergików
    Pyłki są zmorą nie tylko alergików, ale także kierowców bez względu na to, czy są na nie uczuleni czy nie. Dlaczego? Pyłki osadzające się na szybach samochodu potrafią ograniczać pole widzenia, a jazda w takich ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • VW Sharan, wnętrze
      VW TOURAN CZARNY MAT
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Ford Focus II, Bestia
      Wyścigi na motorach na 1-8 mili