Problem z odpaleniem

problem z odpaleniem

11 Sie 2011, 10:00

wyjeżdżajc wczoraj z parkingu z pracy nie mogłem odpalić swojego Eclipse'a 2g. Tzn kręciłem ze 4 razy i dopiero za 5 zapalił (rozrusznik normalnie kręcił) O co chodzi? Auto dobrze się zbiera nie świeci się check engine wszystkie płyny filtry itd nowe. Dodam tylko że przed wyjazdem do pracy zrobiłem takie małe odległości przejechane samochodem (gdzie był gaszony i zapalany później żeby znowu za chwilę przejechać 500m i go zgasić) dodam jeszcze że jadąc zawsze mam włączoną skrzynie basową a aku ma 45Ah Czy to byłby problem?
shorty1988
Początkujący
 
Posty: 171
Rejestracja: 20 Maj 2010, 07:48
Miejscowość: Rawicz
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Auto: BMW e46 320td 150KM 2002r

Re: problem z odpaleniem

11 Sie 2011, 11:04

raczej bym się przyglądnął czy nie ma problemu z paliwem (pompka albo nieszczelność)
ewentualnie może jeszcze cewka dawać znać, że za chwile umrze :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6631
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
Miejscowość: z błota ;)

Re: problem z odpaleniem

11 Sie 2011, 16:40

mi sie wydaje ze to akumulator :wink:
HARIBO
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 229
Rejestracja: 12 Lip 2011, 19:21
Miejscowość: dublin -kraków
Auto: Ibiza

Re: problem z odpaleniem

11 Sie 2011, 18:13

shorty1988 napisał(a): kręciłem ze 4 razy i dopiero za 5 zapalił (rozrusznik normalnie kręcił)

mówisz że akumulator?? :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6631
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
Miejscowość: z błota ;)

Re: problem z odpaleniem

11 Sie 2011, 18:14

HARIBO napisał(a):mi sie wydaje ze to akumulator
shorty1988 napisał(a): Tzn kręciłem ze 4 razy i dopiero za 5 zapalił (rozrusznik normalnie kręcił)

Przy slabym aku rozrusznik co najwyzej by się odezwał a nie kręcil....Musisz pokukać w układzie paliwowym lub w instalacji zapłonowej...tzn.cewka,przewody,przekazniki itp....
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 5228
Rejestracja: 09 Mar 2010, 20:16
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy od: 10 07 1979
Auto: VW JETTA
Silnik: 50KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

Re: problem z odpaleniem

11 Sie 2011, 19:23

moze was to zdziwi ale mialem przypadek ze samochod nie zapalał czasami ,normalnie krecił ..
po wymianie akumulatora problem zniknał :D
HARIBO
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 229
Rejestracja: 12 Lip 2011, 19:21
Miejscowość: dublin -kraków
Auto: Ibiza
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    54 Rajd Barbórka w drugi weekend grudnia 54 Rajd Barbórka w drugi weekend grudnia
    Rajd Barbórka odbędzie się w tym roku w drugi weekend miesiąca. Rywalizacja na odcinkach specjalnych oraz trasie Kryterium Asów na Karowej będzie toczyła się w sobotę, 10 grudnia. 54. edycja kultowej imprezy ...
    Bezpieczna podróż na ferie zimowe Bezpieczna podróż na ferie zimowe
    Ferie są dla kierowców okresem wyjazdów rodzinnych w góry, na narty czy na wypoczynek. Wypadające w okresie zimowym podróże oznaczają trudne warunki na drogach, a co za tym idzie wymagają dobrego ...

  • Re: problem z odpaleniem

    11 Sie 2011, 20:40

    nie możliwe że "kręcił normalnie"
    no chyba że silnik kompresji nie ma i trzeba kręcić pół minuty :mrgreen:
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6631
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
    Miejscowość: z błota ;)

    Re: problem z odpaleniem

    12 Sie 2011, 08:14

    pocieszny napisał(a):nie możliwe że "kręcił normalnie"
    no chyba że silnik kompresji nie ma i trzeba kręcić pół minuty :mrgreen:




    wyluzuj łańka :mrgreen:
    HARIBO
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 229
    Rejestracja: 12 Lip 2011, 19:21
    Miejscowość: dublin -kraków
    Auto: Ibiza

    Re: problem z odpaleniem

    12 Sie 2011, 10:27

    jestem luźny jak sanki w maju :mrgreen:
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6631
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
    Miejscowość: z błota ;)

    Re: problem z odpaleniem

    12 Sie 2011, 11:00

    shorty1988 napisał(a):Tzn kręciłem ze 4 razy i dopiero za 5 zapalił (rozrusznik normalnie kręcił) O co chodzi? Auto dobrze się zbiera nie świeci się check engine wszystkie płyny filtry itd nowe. Dodam tylko że przed wyjazdem do pracy zrobiłem takie małe odległości przejechane samochodem (gdzie był gaszony i zapalany później żeby znowu za chwilę przejechać 500m i go zgasić) dodam jeszcze że jadąc zawsze mam włączoną skrzynie basową a aku ma 45Ah Czy to byłby problem?


    oj tak młodzieńcze, tak-teraz robią ekologiczne akumulatory - one też nie lubią hałasu :twisted:
    a podjedz do elektryka to Ci poszuka gdzie... prąd gubisz, a gdzie odnależć/prad/ się nie może :shock:
    przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
    sympatyk
    Zaawansowany
     
    Posty: 878
    Rejestracja: 08 Cze 2010, 18:09
    Miejscowość: na skraju grodu
    Prawo jazdy od: 15 09 1976
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Freelander e picc. scuderia
    Silnik: Otto 95÷121
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: problem z odpaleniem

    08 Wrz 2013, 13:09

    Witam.
    Nie jesstem mechanikiem samochodowym ale użytownikiem aut od 1972 roku.Pierwsza Doge amerykańska z tzw.UNRY -
    Z moich doświadczeń:
    1) Jeśli wóz ma iskrę na świecy/najlepiej niebieską = mocna, żółta słaba i ciśnienia miszanki ją "zabijają"= slnik stoi/= zmień świece na orrginalne producenta silnika.pSEUDO nie wytrzymują prawidłowej pracy.
    2) jeśli masz odłączone ssanie /np. elektroniczne u Ciebie-sprawdz przewody, Mechaniczne ssanie= zapali na ssaniu/- sprawdz podciśnienie w baku.Otwórz korek wlewu paliwa,zakryj szmatką i jazda.Nie gaśnie= w korku zatkany otworek wyrównująxcy ciśnienie /u siebie w korku doprowadzziłem cieniutką rozżarzoną do czerwoności cienką igłą = otworek mały dodatkowy i mam spokój/,a przy czyszczaniu baku/średnio co 7-8 lat = dużo syfu/ sprawdzam drożność przewodów paliwowych powietrzem /wystarczy stary odkurzacz a teraz zwykła pompka elektryczna do pompowania materaców itp. zwężyć tylko średnicę wylotu powietrza a daje super ciśnienie/- jest to jedna z głónych przyczyn - po sprawdzeniu iskry , jest dopływ paliwa - sucha iskra,/nie patrz na filterek paliwa gdzie będzie benzyna = nic nie wykaże/= sprawdz podciśnienie w baku.Często możesz "kapnąć" się gdy ściągając korek wlewu paliwa powietrze a zassie aż je wyrażnie słychac = uwaga na odpowietrzenia baku = zbliżają się kłopoty z podciśnieniem.= silnik najpierw straci obroty =pompa paliwa nie poda dostatecznej dawki,póżniej "złapie benzynki i obroty "normalnieja" i tak do okoła Wojciechu:raz ma normalkę na zmianę z duszeniem obrotów j/w. .Gdy bak jest paliwowy/ z jakichś plastyków :japonczycy,chiny np. w motorach podciśnienie może nawet zniekształcić bak -widziałem na własne oczy - nie do wiary!/ tak silne mogą być pompki paliwowe.
    3) nie ma iskry?- zacznij od opryskania styków wiązki głównej-przy okazji mozesz dobrze połączyć jeśli tylko "siedziała" niełącząc wszystkich przewodów, sprawności kabli zapłonu -styki opryskaj np.sprajem "contakt" lub podobnym,-sprawne to idz do ccewki - grzeje się mocno= niedobrze = wymień,Kiedy sprawdzałeś kopułkę i palec rozdzielacza? = sprawdz czystość kopułki, styki /mogą być wytarte=zużyte =wymienić!.Kable WN na wszelki wypadek sprawdz /najlepiej wieczór gdy iskrzy na silnik=.ucieka iskra.Przy kontakcie kabla WN z swiecą pod "dodatkową izolacją /różne;bakielitowe,gruba guma izolacyjna itp./musisz sprawdzić inaczej tj. podciągnąc izolator lub zwyczajnie pociągnąć lekko za sam drut przewodzący. Na tej długości /izolatora/ powinien dosyć lekko się wyciągnąć jeśli przerwany to; czasem łączy ,przerywa,łączy itd.- sprawwdz jeśli często zdarza Ci się jeżdziż na 3 a nie 4 garkach.Tajemnica ...... ukrywana, wykorzystywana często dla "zakupu" częsci na koszt kliejenta , lub zwykła nieświadomość przyczyny.Po "nieświadomym" odpowietrzenia baku klijent wyjeżdzą "sprawnynie" naprawioną usterką do czasu następnego 'podciśnienia ,czy tylko wymianie przewodów WN a przy okazji mnóstwa wymienionych NIEPOTRZEBNIE częśći zapłonu i " trudnej ,ciężkiej pracy".
    $0 prawdz szcelność dopływu powietrza; zapali ,ale może nie równo pracować,przestawić parametry kompa i ...klops.Siedzisz.
    a jeśli chodzi o "moc " Ak-u to; każdy silnik musi mieć tzw.moc rozruchową. i cóż z tego że "kręci" skoro brak "uderzenia. Zrewiduj dodatkowe odbiorniki; radio.wzmacniacz,głośniki- pobór i moc.Na postoju gdy słuchasz "dopalaj" Ak silnikiem.
    Pędzę ,bo żona wyciąga mnie na "przymusowy "spacer .
    Pozdrawiam i życzę samodzielnej ,skutecznej naprawy. Nie sprawdzam tekstu ,więc wybacz błędy,logikę itp.
    wojnicz
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Rejestracja: 05 Wrz 2013, 12:31
    Prawo jazdy od: 21 06 1972
    Przebieg/rok: 7tys. km
    Auto: ford bus
    Silnik: ohc efi 20i
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Inny
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 1992
     
    • Warto przeczytać
    • Master Truck
      Zarysowana felga i ubytki w oponie
      Porównanie opon klasy A i G - droga hamowania
      36
      Autosalon Genewa 2006