Problem z odpaleniem vw bory

problem z odpaleniem vw bory

21 Lut 2011, 20:49

Byc może któryś z Was mi pomoże.

W grudniu 2010 zakupiłem volkswagena bore 1.9 td (115 km), rocznik 2000.
Po zakupie wymieniłem olej, rozrząd, pompę wody, napinacze czyli to co trzeba wymienić.
Problem mam od początku z odpalaniem auta. Zaznaczam, że nie mam go kiedy jest temp. w okolicach -1, 0 stopni w zwyż.

Jeżeli jest kilka stopni na minusie i próbuje odpalic auto, zaczynają się problemy. Po 3-4 krotnym zagrzaniu świec, auto trzeba pokręcic. po 2-3 próbach odpala. Chodzi wtedy przez kilka sekund jak traktor, trzesie tym silnikiem tak jakby pracował nie na wszystkie cylindry. Sytuacja po chwili wrac do normy, czyli silnik pracuje równo. Po wyłączeniu auta i włażeniu odpala na dotyk.
Przy okazji dodam, że po tym kręceniu to bardzo dymi.
Akumulator mam sprawny, świece sprawne. Komputer nie wykazuje żadnych błędów. Ciśnienie na pompowtryskach sprawdzone, w normie. Ciśnienie w silniku również. Wymieniałem gumki na pompowtryskach, bo niby kwalifikowały się one do wymiany.

Tak jak pisałem wcześniej, gdy jest cieplej problemu nie ma i pali na dotyk.
Wkurza mnie już to i nikt mi nie potrafi pomóc

p.s. słyszałem, że są jakieś środki, które dodaje się do paliwa (może one coś pomogą) coś na pompo wtryski ... no nie wiem, nie mam pomysłu. Tankuję tylko na Orlenie, nigdy na jakiś marketowych stacjach.


Dzisiaj mi jeden mechanik powiedział, że to może być wina czujnika temperatury od pompo wtrysków, nie wiem o co mu chodzi.
wierzbich
Nowicjusz
 
Posty: 2
Rejestracja: 21 Lut 2011, 20:47
Miejscowość: Wałbrzych

Re: Problem z odpaleniem vw bory

22 Lut 2011, 05:03

wierzbich napisał(a):Po 3-4 krotnym zagrzaniu świec, auto trzeba pokręcic. po 2-3 próbach odpala. Chodzi wtedy przez kilka sekund jak traktor, trzesie tym silnikiem tak jakby pracował nie na wszystkie cylindry. Sytuacja po chwili wrac do normy, czyli silnik pracuje równo. Po wyłączeniu auta i włażeniu odpala na dotyk.


Tu masz odpowiedz...
Zmien swiece na dobry rozmiar, prawdopodobnie masz krotkie a nie dlugie jak powinno byc(tak przypuszczam wiec sprawdz jakie powinienes miec).

Kolejna sprawa to ze jesli nie sprawdzisz zarowka lub miernikiem czy grzanie faktycznie dziala to nie stwierdzisz czy dzialaja czy nie.
Niby kontrolka jest, niby przekaznik pyka, ale jak sam mowisz zanim silnik sie nagrzeje to wali glosno(czlyli mieszanka jest za ''twarda''bo komora zimna) trzesie(ma problem z zaplonem mieszanki bo jest zimno w komorze i casem nie zapala na poszczegolnym garze) oraz kopci (czyli nie przepala we wszystkich cyklach mieszanki i sadza z kata i tlumika jest zabierana przez mokre paliwo i wyciagana na zewn) co przy okazji zasyfia ci katalizator i tworzy osad na lopatkach turbiny-efektem bedzie zapieczenie ich.



Moja rada:

1! ZMIEN SWIECE NA PRAWIDLOWY ROZMIAR, ZMIEN PRZEKAZNIK SWIEC(NIE WAZNE ZE PYKA MOZE MIEC SPALONE STYKI)

2! NASTEPNIE ZEBY URATOWAC SYTUACJE W CYLINDRACH I TURBINIE WLEJ CALA BUTELKE(NIE WAZNE SA PROPORCJE Z ETYKIETY!!! W TWOIM PRZYPADKU) PRZEPARATU DO CZYSZCZENIA WTRYSKOW Moly Liquid NA OKOLO 10L PALIWA.
niE PUJ SIE I POJEZDZIJ AUTEM BEZ PRZERWY NA CIAGLYCH OBROTACH 4-5 TYSIECY(NIE BUJ SIE ZE WYJE, NIC SIE NIE STANIE) CZYLI 2 BIEG I OKOLO 100KM/H POZA MIASTEM PRZEZ DYSTANS CONAJMNIEJ 10KM.


Po takim zabiegu nie wylaczaj auta przez conajmniej 15 minut, niech chodzi na postoju na jalowym!!!

Nastepnie ciesz sie brakiem kopcenia i bezproblemowym odpalaniem.

Jak bedziesz mial problemy w trakcie lub bedziesz chcial dokladniejszego pokierowania w diagnozowaniu(krok po kroku) to daj znac tu albo na GG 9417691
Pelna gama zarowek LED SMD, car audio, wachacze do vag, sprzet do diagnostyki!
Seba TDI
Początkujący
 
Posty: 159
Rejestracja: 29 Sty 2011, 20:58
Miejscowość: Crewe UK

Re: Problem z odpaleniem vw bory

22 Lut 2011, 09:28

ja mam male pytanko ładowałam cała noc akumulator i dzisiaj rano nie mogłam go odpalić tzn. ww T4 2,7 t myślę ze to jest problem świec .Jestem 1-szy raz i niewiem gdzie sie skierować aby uzyskać jakiekolwiek informacje czekam na szybką w miarę odp. :???:
madzia207
Nowicjusz
 
Posty: 2
Rejestracja: 22 Lut 2011, 08:53
Miejscowość: PIŁA

Re: Problem z odpaleniem vw bory

22 Lut 2011, 10:10

A czy kreci rozrusznikiem normalnie czy zdycha?
To ze byl ladowany cala noc nie znaczy ze ma ''moc'' moze miec przepisowe 14.4V ale nie bedzie dawal mocy wiekszej niz np 0.5AMP i zdechnie w 30 sekund po ladowaniu.

[ Dodano: 22 Luty 2011, 09:11 ]
Daj wiecej info.

[ Dodano: 22 Luty 2011, 09:12 ]
Daj wiecej info.
Pelna gama zarowek LED SMD, car audio, wachacze do vag, sprzet do diagnostyki!
Seba TDI
Początkujący
 
Posty: 159
Rejestracja: 29 Sty 2011, 20:58
Miejscowość: Crewe UK

Re: problem z odpaleniem vw bory

24 Lut 2011, 17:39

Hej Seba, dziękuję za podpowiedź.

Zmieniałem świece, sprawdziłem napięcie na tej listwie co nachodzi na świece i dalej jest lipa. Przekaźnik parę groszy kosztuje a wymieniać tak o to trochę ryzyko.

Powoli już tracę cierpliwośc
wierzbich
Nowicjusz
 
Posty: 2
Rejestracja: 21 Lut 2011, 20:47
Miejscowość: Wałbrzych

Re: problem z odpaleniem vw bory

26 Lut 2011, 19:49

a powiedz ty mi ile ty masz przebiegu???
Kochaj i szanuj swoje auto a wzamian sie odwdzieczy:)
kamilszczak00
Początkujący
 
Posty: 162
Rejestracja: 29 Gru 2010, 21:01
Miejscowość: Biała Podlaska
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Większość polskich kierowców jeździ na krótkich odcinkach Większość polskich kierowców jeździ na krótkich odcinkach
    Niemal połowa kierowców deklaruje, że jednorazowo pokonuje nie więcej niż 10 km, a co trzeci przejeżdża dziennie do 20 km. Zaledwie 9 proc. badanych twierdzi, że ten dystans w ich przypadku jest dłuższy niż 30 km. Co czwarty ...
    Lexus NX w pogoni za dziecięcymi marzeniami Lexus NX w pogoni za dziecięcymi marzeniami
    Jak trafić klipem reklamowym do inteligentnych odbiorców? Zbudować przekaz na pozytywnych uczuciach, wprawić w wibracje poczucie humoru i szybko zakończyć niespodzianką. Taki właśnie jest nowy, 30-sekundowy film reklamujący ...

  • Re: Problem z odpaleniem vw bory

    26 Lut 2011, 21:36

    Przekaźniki od świec najczęściej są dobre, problem jest ich sterowanie przez sterownik silnika.
    Można dorobić dodatkowy włącznik świec na przycisk. Przekaźnik jest sterowany przez zwarcie do masy.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704
    Rejestracja: 08 Sie 2007, 23:19

    Re: Problem z odpaleniem vw bory

    27 Lut 2011, 00:11

    andrzej_124 napisał(a):Wysłany: Dzisiaj 20:36 Re: Problem z odpaleniem vw bory




    Przekaźniki od świec najczęściej są dobre, problem jest ich sterowanie przez sterownik silnika.
    Można dorobić dodatkowy włącznik świec na przycisk. Przekaźnik jest sterowany przez zwarcie do masy.


    Tak i tempomat na linke i raczke od hamulca rowerowego jak w maluchu;)


    To bora, auto troszke nowsze i konkretniejsze nic poldek czy duzy fiat, nie robi sie takich druciarskich rzeczy przy aucie zaopatrzonym w komputer.
    Pelna gama zarowek LED SMD, car audio, wachacze do vag, sprzet do diagnostyki!
    Seba TDI
    Początkujący
     
    Posty: 159
    Rejestracja: 29 Sty 2011, 20:58
    Miejscowość: Crewe UK

    Re: problem z odpaleniem vw bory

    27 Lut 2011, 10:19

    tak wymyslamy a ja jeszcze pomyslalem o pompie wtryskowej sprawdz cisnienie w pompie moze tam jest przyczyna
    Kochaj i szanuj swoje auto a wzamian sie odwdzieczy:)
    kamilszczak00
    Początkujący
     
    Posty: 162
    Rejestracja: 29 Gru 2010, 21:01
    Miejscowość: Biała Podlaska
     
    • Warto przeczytać
    • Master Truck
      Zarysowana felga i ubytki w oponie
      Porównanie opon klasy A i G - droga hamowania
      36
      Autosalon Genewa 2006