Problem z ogrzewaniem w hondzie civic 1.4 is 95 r.

27 Gru 2009, 17:15

Witam!!
Mam Hondę Civic 1.4 is 95r. przed f-l i mam problem z ogrzewaniem . Musze co jakis czas dolewać płynu do chłodnicy ponieważ mi ucieka. Mam takie objawy że: Gdy mam płyn to cacy działa tylko nie mam pojęcia gdzie on mi ucieka obejrzałem wszystkie przewody i nie zauważyłem przecieków . Podobno może być to uszczelka pod głowica ale nie mam oleju ani w chłodnicy i nie dymi mi na biało oraz nie mam wody w oleju więc nie mam pojęcia co to może być. Czy może być to termostat??

Dzięki za uwagę i proszę o jakąś pomoc... Pozdrawiam
szczepan862
szczepan862
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Warszawa
  • 27 Gru 2009, 18:41

    Już pisałem o tym na forum - płyn chłodzący silnik ma tylko dwie drogi,którymi może się wydostać z układu chłodzenia - albo przez przepaloną uszczelkę pod głowicą do komory spalania albo do oleju lub wyciek.Cudów nie ma.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    27 Gru 2009, 20:32

    Rozumiem
    Tylko nie mam objawów żeby to była uszczelka , czyli mam szukać tych wycieków zewnętrznych . A jakie były by objawy jeżeli był to termostat ??
    szczepan862
    szczepan862
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Miejscowość: Warszawa

    27 Gru 2009, 21:34

    a jakie to są wycieki ubytki co ile km musisz dolewać płynu. termostat utrzymuje stałą temp. silnika i nie ma nic z ubytkiem płynu. natomiast jego awaria to silnik niedogrzany lub szybki wzrost temperatury.
    rafi195
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 284
    Miejscowość: małopolska

    27 Gru 2009, 23:31

    co jakies 100 km musze doelwac plynu i czasem slychac jakies bulgotanie w przewodach ale to pewnie od tego ze brakuje plynu a jak jest to tak jakby wyparowywal przez zbiorniczek wyrównawczy
    szczepan862
    szczepan862
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Miejscowość: Warszawa

    28 Gru 2009, 11:59

    Uzupełnij płyn w zbiorniczku,uruchom auto i jka silnik będzie się nagrzewał obserwuj wszystkie przewody i złączki,czy gdzies nie kapie albo nie robi się mokro.Jak załączy się wentylator,poczekaj aż się wyłączy,zgaś silnik i obserwuj jak silnik będzie stygł.
    Cudów nie ma,gdzieś musi cieknąć.Popatrz też,czy w płynie nie ma tlustych plam i czy ze zbiorniczka nie czuć spalinami.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Młodzi kierowcy nadal zbyt niebezpieczni
      Kierujący pomiędzy 18 a 24 rokiem życia od lat stanowią grupę z najwyższym wskaźnikiem liczby wypadków na 10 tys. populacji. Brak doświadczenia, niejednokrotnie zbytnia pewność siebie i szereg ryzykownych zachowań ...

    28 Gru 2009, 18:41

    Rozumiem ze jak bedzie czuc spalinami ze zbiorniczka i jak beda tluste plamy to uszczelka pod glowica??
    szczepan862
    szczepan862
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Miejscowość: Warszawa

    28 Gru 2009, 19:24

    dolej do pełna płynu i odpal na otworzonym korku i zobacz czy nie bulgocze nie idzie powietrze do płynu.
    rafi195
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 284
    Miejscowość: małopolska

    02 Sty 2010, 23:23

    mam nowe objawy leci mi troche wody z rury wydechowej , szelesty w przewodach od chlodnicy i bylgotanie plynu w zbirniczku wyrównawczym...
    szczepan862
    szczepan862
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Miejscowość: Warszawa

    03 Sty 2010, 09:46

    To,ze leci woda z rury wydechowej to norma i się nie przejmuj.
    A te szelesty w układzie chłodzenia to nic innego jak powietrze - skoro masz gdzieś lekki wyciek to zasysa ci powietrze ( na rozgrzanym silniku dokręć wszystkie opaski na wężach). Możesz też uzyć uszczelniacza w płynie do układów chłodzenia - nie kazdy lubi to stosowac więc to tylko propozycja.
    Podstawa to zlokalizować wyciek (moze sama nagrzewnica jest dziurawa) musisz wszystko sprawdzić.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    03 Sty 2010, 10:55

    a bulgoczący plyn w zbiorniczku wyrównawczym??? Rozumiem ze moga byc to tez przedmuchy w uszczelce pod glowica??
    szczepan862
    szczepan862
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Miejscowość: Warszawa

    03 Sty 2010, 11:07

    Płyn w zboirniczku bulgocze bo wydostaje się nim powietrze ( masz zapowietrzony układ).
    A temp. silnika jest w normie?
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    03 Sty 2010, 11:31

    temperatura jest ok .. Jakie byly by to objawy jak byla by to napewno uszczelka??
    szczepan862
    szczepan862
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Miejscowość: Warszawa

    03 Sty 2010, 12:27

    Najprostrzy sposób to tak jak koledzy pisali - olej w układzie chłodzenia lub płyn przedostaje się do miski olejowej ( zwiększony poziom oleju) lub pomiar ciśnienia na cylindrach.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    03 Sty 2010, 12:42

    Słuchaj powietrze w układzie chłodzenia to wina przepalonej uszczelki lub pęknięta głowica.
    A nie grzeje ci się autko jak pojeździsz ostro to wyrzuci płyn wtedy i zagotuje ... :?:
    rafi195
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 284
    Miejscowość: małopolska