Problem z podłączeniem Radia JGC AR-500.

Problem z podłączeniem Radia JGC AR-500.

25 Kwi 2009, 06:40

Witam. Mam takie pytanko. Dwa lata miałem podłączone radyjko w ten sposób, że Kable:
+12V Power (czerwony),
+12V Permanent (źółty),
Illumination (pomarańczowy),
były spięte razem pod przewód +12V z auta.
Już dwa razy rano zdażyło się że chce odpalić auto a tu Niespodzianka. Radio włączone, aku podnięty tak że nie mogę odpalić auta. Albo jakoś samo radio się włącza. Albo zapomniałem je wyłączyć:(((((
Pytanko????
Żółty kabel podłączyć pod stały prąd bo jest do podtrzymywania pamięci w radyjku.
Czerwony wraz z pomarańczowym złączyć i podłączyć pod stacyjke tak aby po wyjęciu kluczyka radio gasło (nie jak teraz, że wyjmuje kluczyk i gra).
Dobrze myśle czy się myle? Nie jestem laikiem ale też nie chce spalić bezpieczników.
A kabel od radia Auto-antena (niebieski) jest to do automatycznych wysówających się anten samochodowych czy jakiś wzmacniacz bo tego to już naprawde nie wiem?????
Z góry dziekuje.
BANAN23
Początkujący
 
Posty: 243
Rejestracja: 28 Lut 2009, 20:18
Miejscowość: Jabłonna Lacka

25 Kwi 2009, 12:56

Zawsze żółty kabel jest od anteny automatycznej (starsze modele radia działały po złączeniu tych kabli bez przekręcania stacyjki ale zależało to od instalacji)
Kabel koloru różowego jest od pamięci (zależy jaką masz kostke)
Jest to proste do zrobienia bo masz kostke uniwersalną od radia -napewno chodzi tu o kabel koloru czarnego.
Ja chciałem właśnie aby radio mi grało bez włączonej stacyjki i połączyłem różowy z czarnym( ale tak jak mówie zależy to od instalacji auta)
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1425
Rejestracja: 10 Lut 2009, 21:07
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

25 Kwi 2009, 12:59

W moim samochodzie żólty kabelek to permanent a niebieski jest od anteny.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 6556
Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
Miejscowość: Z prawdy :)

25 Kwi 2009, 14:05

No dobrze. Macie po prostu inne kolory kabelków w kostce radia. Ale angielskie słowa są wszędzie takie same, więc mam podłączyć tak jak myślę czy niech gra bez włączonej stacyjki.
Jeśli będzie podłączone na 3 oddzielne kabelki i pod stacyjkę to czy radio będzie w jakiś sposób lepiej grało????
Mase radia mam podpiętą pod karoserie. Słyszałem że lepiej mase puścić od akumulatora (-) oddzielnym przewodem. Czy to prawda??? Bo przy odbiorze stacji radiowych gubi mi sygnał. Czy to wina radia, czy anteny czy może tej masy od karoserii i są jakieś zakłócenia. Radio nie gra mi czysto, szumi i często gubi sygnał stacji 105.4 i nie tylko. Pomocy
BANAN23
Początkujący
 
Posty: 243
Rejestracja: 28 Lut 2009, 20:18
Miejscowość: Jabłonna Lacka

25 Kwi 2009, 17:30

[link wygasł] Masz może taką kostke do radia?
Jesli samo radio ci się włącza (bo piszesz,że nie pamiętasz czy wyłączyłes-ale ja znam takie przypadki i nawet sam taki miałem) to proponuje je zmienić. A radio jak zanika to też wina jakości twojego sprzętu. Jeśli masz taką kostke jak na zdjęciu podłącz od kolegi radio do swojego samoch. i będziesz widział różnice w odbiorze i jakości fal radiowych i dźwięku.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1425
Rejestracja: 10 Lut 2009, 21:07
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

25 Kwi 2009, 19:28

Tak to właśnie taka kostka. Więc mówisz że wina radia że zaniki fal radiowych są??? A może anteny lub tylko tą mase podłączyć do akumulatora bo teraz do karoserii jest przykręcona.
BANAN23
Początkujący
 
Posty: 243
Rejestracja: 28 Lut 2009, 20:18
Miejscowość: Jabłonna Lacka
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zimowa EkoJazda Zimowa EkoJazda
    Jak jeździć ekologicznie i ekonomicznie zimą? Zasady są te same o każdej porze roku, ale w trudnych warunkach pogodowych, niskich temperaturach mają jeszcze większy wpływ na bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu ...
    Wyższa szkoła jazdy dla kierowców i narciarzy Wyższa szkoła jazdy dla kierowców i narciarzy
    Wyjazdy na narty dają miłośnikom tego sportu dużo radości i satysfakcji. Wbrew pozorom narciarstwo alpejskie i podróżowanie samochodem mają wiele wspólnego. By przyjemne doznania z jazdy na nartach i podróży ...

  • 25 Kwi 2009, 21:26

    Możesz spróbować z tą masą. Antena też dużo daje -ja mam automatycznie wysuwaną.
    Skoro tak podłączyłeś sprzęt to nie było w nim oryginalnej instalacji pod radio i oryginalnej kostki?- montujesz radio i gra bez ciągnięcia mas pod aku. itd.
    Bo z tego co wiem to jak wyłączasz stacyjke to i radio nie gra-tak przynajmniej mają Ople i każdy prawie próbował to przerabiać bo na postoju musiał włączać zapłon żeby posłuchać muzyki.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1425
    Rejestracja: 10 Lut 2009, 21:07
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy od: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    25 Kwi 2009, 21:27

    Podłącz zasilanie pod stacyjkę i kłopot z głowy.
    Masa radia musi być w instalacji audio samochodu i pod ten kabelek z masą się podłącz.
    Jak ci zanikają fale radiowe,to jest to wina anteny - możesz mieć przegnity przewód antenowy,jeżeli autko ma już swój wiek.Ale niekoniecznie to musi być ten powód - być może masz nie tą falę nie na tej częstotliwości gdzie mieszkasz.Nie napisałeś,czy wszystkie fale ci szumią i zanikają,czy tylko ta jedna lub dwie.Bo jak wszystkie,to antena lub kabel.A jak tylko niektóre,to raczej częstotliwość źle dobrana dla miejsca w którym chcesz odbierać daną stację.
    Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
    Nie pomagam na PW
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 13686
    Zdjęcia: 1110
    Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    25 Kwi 2009, 22:37

    Mam kostke radiową oryginalną a właściwie dwie. Jedna od zasilania 3 kabelki, druga kostka od głośników 8 kabelków. Nie jest pod nie podłączone radio bo w radiu mam wtyk ISO czy jakoś tak. do głośników mam oddzielne kable grubsze niż te w instalacji auta, natomiast zasilanie jest z 1-go kabelka tej oryginalnej kostki instalacji auta (kabelek ucięty przez poprzedniego właściciela) i pod niego są podpięte 3 kabelki z radia (czerwony,żółty,pomarańczowy). Masa natomiast do radia jest z kabelka przykręconego do karoserii.
    Mam poprawić tą instalacje i podłączyć radio pod oryginalną kostke z 3 kabelkami czy niech będzie tak jak jest. Może to mieć wpływ na gorszy odbiór stacji radiowych (wszystkich stacji w mojej miejscowości).

    [ Dodano: Sob Kwi 25, 2009 23:52 ]
    A to to radyjko które gubi mi fale: [link wygasł]

    Radyjko? Antena? Czy złe podłączenie zasilania? Jaka jest wina złego odbioru stacji radiowych????
    BANAN23
    Początkujący
     
    Posty: 243
    Rejestracja: 28 Lut 2009, 20:18
    Miejscowość: Jabłonna Lacka

    26 Kwi 2009, 08:13

    Na początek odłącz od tej wiązki żółty kabelek-czerwony i pomarańczowy(pamięć) zostaw.
    Podłącz mase pod oryginalną instalacje (może będziesz musiał włączyć stacyjke jak by radio nie grało)
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1425
    Rejestracja: 10 Lut 2009, 21:07
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy od: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    26 Kwi 2009, 10:23

    Dzięki koledzy. Podłączyłem radyjko pod oryginalne kable i wyjmując kluczyk radio gaśnie:) kontrolki nie muszą mi się świecić:) zapłon wyłączony:)
    A z gubieniem stacji radiowych było tak. kabelek masowy przyczepiony do karoserii auta nie miał przejścia prądu. Po odłączeniu kabla antenowego radio gasło. Wniosek-Masa radia była poprzez antene a nie kabel czarny masowy. Dlatego gubiło stacje radiowe( musze jeszcze sprawdzić na trasie).
    Został mi 1kabelek od kostki ISO. Niebieski (antena remove) co to za kabel???
    BANAN23
    Początkujący
     
    Posty: 243
    Rejestracja: 28 Lut 2009, 20:18
    Miejscowość: Jabłonna Lacka

    26 Kwi 2009, 19:17

    Nie włączajac radia,sprawdz,czy na tym kabelku jest napięcie.Nie powinno być.Następnie włącz radyjko i sprawdz,czy pojawiło się na nim napięcie.Jeżeli tak,to jest to kabelek do wysuwania elektrycznej anteny lub w niektórych samochodach jest to kabelek do zasilania wzmacniacza antenowego,który jest wbudowany w antenie.
    Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
    Nie pomagam na PW
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 13686
    Zdjęcia: 1110
    Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    26 Kwi 2009, 23:49

    Kabelek jak kabelek. Mam problem. Jechałem teraz w nocy bo w dzień nie zauważyłem braku podświetlenia liczników, włączników itd. Bezpiecznik spalony. Włożyłem nowy 10A taki jak był i po włączeniu świateł postojowych spalił sie. Włożyłem 20A i to samo:( Czy to wina podłączenia radia pod stacyjke? ale stacyjki nie przekręcałem nawet kluczyka nie włożyłem a bezpieczniki pali. Co jest? Wcześniej było ok przed zmianą instalacji radia.
    Może przy wkładaniu radia jakiś kabelek uszkodziłem i dotyka masy i jest zwarcie. Bo radyjko SUPER.Włącza przy przekręceniu kluczyka pozycja1 bez kontrolek na desce rozdzielczej:) Stacje radiowe odbierają super. Antene wysówałem zawsze 30cm i myślałem że taka jest bo dalej nie wysówała się ale dziś wyjąłem ją i okazuje się że jest z 2teleskopów w sumie bat 60cm:)
    BANAN23
    Początkujący
     
    Posty: 243
    Rejestracja: 28 Lut 2009, 20:18
    Miejscowość: Jabłonna Lacka
     
    • Warto przeczytać
    • Master Truck
      Zarysowana felga i ubytki w oponie
      Porównanie opon klasy A i G - droga hamowania
      36
      Autosalon Genewa 2006