Problem z radiem i elektryką Seat Ibiza II (1999)

Problem z radiem i elektryką Seat Ibiza II (1999)

08 Kwi 2016, 14:40

Witam bardzo serdecznie. Szukam rozwiązania już od kilku dni i dalej nie wiem "jak". Chcę zrobić możliwie wiele, zanim zapłacę grube pieniądze specjaliście.

A o co chodzi dokładnie?

Zakupiłem Seata Ibize II 1999r. dwa miesiące temu. Na początku jeździłem na radiu z jakim kupiłem auto - stary Panasonic na kasety. Stwierdziłem, że warto zakupić nowe radio, a do momentu kupienia nowego wziąłem radio od sąsiada (pożyczyłem). Radio to działa u niego bez problemu (sprawdzaliśmy razem). Przy podpięciu do Seata było napięcie, radio się włączało, ale nic nie można było zrobić. Nie można było zmienić modułu (aux/płyta czy radio). Wypięliśmy to radio, podłączyliśmy stare - nie działało w ogóle. Znowu załączyliśmy to "nowe" - też nie działało, były wielkie problemy. Po przestawieniu kilku pinów pojawiło się zasilanie, a razem z tym przy włączeniu jednego przycisku na radiu włączały się ŚWIATŁA POZYCYJNE. I teraz moje pytanie: Co zrobić, aby radio działało, a włączenie przycisku "Start" na radiu nie włączało świateł pozycyjnych (włącza się ikonka, ale nie same światła). Dodam, że potem ponownie sprawdziliśmy radio w aucie kolegi - dalej działało idealnie.

Nie wiem czy jest to z tym związane, ale po wyjęciu kluczyka ze stacyjki na zegarach dalej świeci się przebieg i czas, lecz bez podświetlenia (tła) i mniej wyraźnie.

Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam.
maserton
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 08 Kwi 2016, 14:30
Prawo jazdy od: 07 05 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Ibiza II
Silnik: 1.4 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Problem z radiem i elektryką Seat Ibiza II (1999)

10 Kwi 2016, 10:35

Przyczyną tego stanu rzeczy jest najprawdopodobniej złe podłaczenie radia pod instalację Seata. W Seacie, w wiązce do radia, musisz poszukać przewodu na którym jest stały plus ( bez udziału kluczyka w stacyjce ), plus, kóry się pojawia po przekręceniu stacyjki i masę. No i oczywiście przewody do głośników - tutaj warto zwrócić uwagę na "+" i "-" przewodów od głośników w radiu oraz na te same bieguny w głośnikach. Następnie musisz wiedzieć, które przewody w radiu są od czego. Jak któryś z nich źle p[odepniesz, to będą działy się cuda, albo spalisz bezpiecznik lub uszkodzisz elektronikę w aucie ( rzadki przypadek w tak starych autach ).
Rozpoznając przewody w wiązce od radia od strony samochodu, zwróć uwagę na przewód, na którym pojawia się napięcie po włączeniu świateł postojowych. Radio też może miec taki przewód - wtedy, po prawidłowym podłączeniu tych przewodów, na radiu włącza się podświetlenie po włączeniu świateł postojowych. W wiązce od strony samochodu może być też przewód, na którym napięcie pojawia się po przekręceniu stacyjki w pozycje kontrolek. Na to też zwróć uwagę, bo wielu amatorów błędnie interpretuje ten przewód jako zasilający radio i łączy ten przewód z przewodem, na którym jest napięcie cały czas. I wówczas równiez dzieją się cuda. kolejny przewód od strony radia to zasilanie anteny - pojawia się na nim napięcie, po włączeniu radia - służy do wysunięcia anteny automatycznej bądz do podłączenia wzmacniacza antenowego. Źle podłaczony też może narobić zamieszania.
Reasumując, musisz się zapoznać z kolorami przewodów od strony radia i ich p[rzeznaczeniem, oraz z kolorami przewodów od strony auta i ich przeznaczeniem.
Jak nie będziesz umiał sobie poradzić, to zapodaj na forum schemat podłączenia radia oraz jakie kolory przewodów masz od strony samochodu i jakie jest ich przeznaczenie ( na którym jest stały plus, na którym jest plus po stacyjce, na którym jest masa, na którym jest plus po właczeniu swiateł itd )
PS - po co dwa te same tematy w tym samym dziale? Z odstępem 8 minut? Chyba nie chcesz ostrzeżenia?
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13686
Zdjęcia: 1110
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nie daj się przekręcić Nie daj się przekręcić
    Czy wiesz o tym, że kupując samochód sprowadzany z zagranicy, możesz żądać od sprzedawcy certyfikatu z ostatniej kontroli pojazdu wykonanej w kraju pochodzenia samochodu z informacją o jego przebiegu.
    Wyższe ubezpieczenie OC, podwyżki dla kierowców Wyższe ubezpieczenie OC, podwyżki dla kierowców
    Drastyczna podwyżka ubezpieczeń OC jaka miała miejsce w ostatnim czasie to bardzo mocny cios wymierzony w kierowców którzy płacą i tak już wysokie składki obowiązkowego ubezpieczenia za swoje samochody. Cena ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • DSCN5829
      Miasteczko Master Truck o zachodzie słońca
      Chevrolet Master Eagle 1933, tył
      Volkswagen Golf III, srebrny, dziewczny, 5
      Renault Megane R.S. 275 Trophy, przód