Problem z tylnym prawym kołem

Problem z tylnym prawym kołem

14 Wrz 2014, 10:58

Witam,

Mam problem z tylnym prawym kołem. Chodzi wyraźnie ciężej niż tylne lewe. Jakiś czas temu chodziło bardzo ciężko. Mechanik wymienił klocki, coś tam poczyścił ale dalej nie chodzi wystarczająco dobrze. Bardzo proszę o pomoc.
Pjotrek1980
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 14 Wrz 2014, 10:46
Prawo jazdy od: 16 06 1998
Przebieg/rok: 19tys. km
Auto: volkswagen golf 4
Silnik: 1.4 16v
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

Re: Problem z tylnym prawym kołem

15 Wrz 2014, 13:00

Witamy. Powodem może być uszkodzony zacisk hamulcowy, który nie odpuszcza tłoczka na odpowiednią odległość. W przypadku zastosowania na tylnej osi tarcz hamulcowych często problem stanowi uszkodzony mechanizm hamulca ręcznego.
AutoConrad
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 237
Rejestracja: 31 Sty 2014, 15:29
Miejscowość: Warszawa
Auto: różne marki

Re: Problem z tylnym prawym kołem

16 Wrz 2014, 19:49

Tam są tarczę czy bębny z tyłu??? Niech Twój mechanik rozbierze zacisk (o ie takowy jest), porządnie wyczyści i zwróci szczególną uwagę na prowadnice. Potem będziemy się martwić. Jak słusznie zauważył sąsiad z góry :mrgreen::

AutoConrad napisał(a):Witamy. Powodem może być uszkodzony zacisk hamulcowy, który nie odpuszcza tłoczka na odpowiednią odległość. W przypadku zastosowania na tylnej osi tarcz hamulcowych często problem stanowi uszkodzony mechanizm hamulca ręcznego.


Czy z hamulcem ręcznym było coś ostatnio "dłubane"??? Obstawiam że czyszczenie zamknie temat.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Rejestracja: 27 Mar 2013, 00:45
Prawo jazdy od: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

Re: Problem z tylnym prawym kołem

16 Wrz 2014, 22:48

Pjotrek1980 napisał(a): Mechanik wymienił klocki, coś tam poczyścił ale dalej nie chodzi wystarczająco dobrze.
Więc są tarcze. Mechanik przy wymianie klocków wyczyścił jarzmo . Problem występuje dalej . więc zacisk będzie do głębszej naprawy. Czyszczenie i wymiana tzw elementów miękkich - uszczelek i osłon . Niejednokrotnie konieczna jest wymiana tłoka.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 2180
Rejestracja: 10 Sty 2007, 19:58
Prawo jazdy od: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowa jakość aut poflotowych * Nowa jakość aut poflotowych *
    Zmienia się rynek aut poflotowych i poleasingowych. I są to widoczne zmiany na lepsze. Coraz łatwiej znaleźć wśród takich aut oferty atrakcyjne pod każdym względem. Jeszcze nie tak dawno oferta samochodów pokontraktowych ...
    Wartość rezydualna, czyli co zrobić, żeby jak najmniej stracić Wartość rezydualna, czyli co zrobić, żeby jak najmniej stracić
    Samochody tracą na wartości najbardziej w ciągu pierwszych trzech lat eksploatacji. Po tym okresie cena auta spada nawet do 40 proc. jego wartości początkowej. Jeśli jest to intensywnie eksploatowany samochód firmowy, który ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Master Truck
      Zarysowana felga i ubytki w oponie
      Porównanie opon klasy A i G - droga hamowania
      36
      Autosalon Genewa 2006