Problem z tylnym prawym kołem

Problem z tylnym prawym kołem

14 Wrz 2014, 10:58

Witam,

Mam problem z tylnym prawym kołem. Chodzi wyraźnie ciężej niż tylne lewe. Jakiś czas temu chodziło bardzo ciężko. Mechanik wymienił klocki, coś tam poczyścił ale dalej nie chodzi wystarczająco dobrze. Bardzo proszę o pomoc.
Pjotrek1980
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 14 Wrz 2014, 10:46
Prawo jazdy od: 16 06 1998
Przebieg/rok: 19tys. km
Auto: volkswagen golf 4
Silnik: 1.4 16v
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

Re: Problem z tylnym prawym kołem

15 Wrz 2014, 13:00

Witamy. Powodem może być uszkodzony zacisk hamulcowy, który nie odpuszcza tłoczka na odpowiednią odległość. W przypadku zastosowania na tylnej osi tarcz hamulcowych często problem stanowi uszkodzony mechanizm hamulca ręcznego.
AutoConrad
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 241
Rejestracja: 31 Sty 2014, 15:29
Miejscowość: Warszawa
Auto: różne marki

Re: Problem z tylnym prawym kołem

16 Wrz 2014, 19:49

Tam są tarczę czy bębny z tyłu??? Niech Twój mechanik rozbierze zacisk (o ie takowy jest), porządnie wyczyści i zwróci szczególną uwagę na prowadnice. Potem będziemy się martwić. Jak słusznie zauważył sąsiad z góry :mrgreen::

AutoConrad napisał(a):Witamy. Powodem może być uszkodzony zacisk hamulcowy, który nie odpuszcza tłoczka na odpowiednią odległość. W przypadku zastosowania na tylnej osi tarcz hamulcowych często problem stanowi uszkodzony mechanizm hamulca ręcznego.


Czy z hamulcem ręcznym było coś ostatnio "dłubane"??? Obstawiam że czyszczenie zamknie temat.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Rejestracja: 27 Mar 2013, 00:45
Prawo jazdy od: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

Re: Problem z tylnym prawym kołem

16 Wrz 2014, 22:48

Pjotrek1980 napisał(a): Mechanik wymienił klocki, coś tam poczyścił ale dalej nie chodzi wystarczająco dobrze.
Więc są tarcze. Mechanik przy wymianie klocków wyczyścił jarzmo . Problem występuje dalej . więc zacisk będzie do głębszej naprawy. Czyszczenie i wymiana tzw elementów miękkich - uszczelek i osłon . Niejednokrotnie konieczna jest wymiana tłoka.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 2233
Rejestracja: 10 Sty 2007, 19:58
Prawo jazdy od: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nie daj się zaskoczyć zimie i zadbaj o swoje auto Nie daj się zaskoczyć zimie i zadbaj o swoje auto
    Szron na szybach, temperatury spadające poniżej zera i pierwsze opady śniegu oznaczają jedno – to ostatni dzwonek, aby przygotować swoje auto do zimy. Okres zimowy jest nie tylko testem dla aut, ale w szczególności ...
    Pasek rozrządu - jego rola w silniku, żywotność i wymiana... Pasek rozrządu - jego rola w silniku, żywotność i wymiana...
    Pasek i jego rola w silniku Zlekceważenie terminu wymiany paska rozrządu może zakończyć się remontem kapitalnym silnika. Uwaga! Wymiana samego paska to zbyt mało. Zazwyczaj wymieniamy także napinacz, rolki prowadzące a czasem ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • VW Sharan, wnętrze
      VW TOURAN CZARNY MAT
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Ford Focus II, Bestia
      Wyścigi na motorach na 1-8 mili