Problem z układem chłodzenia Superb II

Problem z układem chłodzenia Superb II

08 Cze 2016, 17:37

Witam. Szukam juz od tygodnia i nie mogę znaleźć dlatego tez postanowiłem założyć nowy post.
Kupiłem jakieś 2 tygodnie temu Skode Superb II 2.0 tdi170 km 2009. Moj problem polega na tym ze wiatraki chłodnicy cały czas chodzą na maksymalnych obrotach a po wyłączeniu silnika pracują dalej przez jakieś 15-20 minut jest tak cały czas od momentu włączenia silnika. RATUNKU byłem juz u 5 mechaników i nikt nie wie co to jest. Wymienione zostały przekaźnik, czujnik chłodnicy , czujnik klimy, oba wiatraki, no i oczywiście był juz kilkakrotnie podłączany pod komputer.
studiotatoo
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 08 Cze 2016, 17:25
Prawo jazdy od: 01 06 2009
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Skoda Superb
Silnik: 2.0 Tdi 170 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2009

Re: Problem z układem chłodzenia Superb II

09 Cze 2016, 09:42

studiotatoo napisał(a):Wymienione zostały przekaźnik, czujnik chłodnicy , czujnik klimy, oba wiatraki

A po co tyle rzeczy zostało wymienionych :?: Takich mechaników, którzy naprawiają auta metodą prób i błędów za kasę kierowców, to bym na ścięcie posłał...
Wiatraki zostały wymienione bez najmniejszej potrzeby - kręciły się, więc były na 100% sprawne. Przekaźnik można sprawdzić zamieniając go z tym samym przekaźnikiem z jakiegokolwiek innego obwodu. Można też go sprawdzić podłączając pod aku i mierząc pod obciążeniem styki robocze. Założę się, że też został wymieniony bez powodu i jest sprawny na 100%. czujniki temperatury cieczy można też sprawdzić podłączając się pod komputer. Ciekawi mnie, jakiż to czujnik klimy został wymieniony - żaden z czujników w układzie klimy nie załącza wentylatorów chłodnicy - robi to sterownik silnika, który włącza wentylatory po włączeniu klimy.
Pojedz do normalnego elektryka samochodowego - nie żadnego mechanika, który o elektryce nie ma pojęcia. Podłączyć się należy pod komputer i sprawdzić, jaką temperaturę pokazuje czujnik temperatury cieczy chłodzącej - to na podstawie jego odczytu, sterownik silnika włącza wentylatory na odpowiedni bieg. Jeżeli temp. będzie ok, to trzeba szukać zwarcia w obwodzie wentylatorów ( między sterownikiem silnika, a wentylatorami lub w obwodzie przekaźnika - między przekaźnikiem a wentylatorami. Układ jest taki, że czujnik temp. podaje sygnał do sterownika silnika, a ten, jak temp. przekroczy dopuszczalną wartość wysyła napięcie na cewkę przekaźnika. I tu rola sterownika i czujnika się kończy. Następnie cewka przekaźnika zwiera styki robocze i napięcie z akumulatora przez bezpiecznik leci wprost do wentylatorów.
Uszkodzenie może być też w samym sterowniku - zwarcie na linii klimatyzacji bądz chłodzenia. Ale dobry elektryk samochodowy poradzi sobie z tym bez najmniejszego problemu.
A na samym początku warto sprawdzić przewód czujnika temp. płynu, czy gdzieś nie robi zwarcia do masy ).
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13687
Zdjęcia: 1110
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: Problem z układem chłodzenia Superb II

09 Cze 2016, 14:38

Wiązka silnika od dużej wtyczki przechodzi w gruby peszel.
Ściągnij peszel z wiązki koło skrzyni biegów i sprawdź przewody.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704
Rejestracja: 08 Sie 2007, 23:19
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy luksusowe SUV-y mogą być ekologiczne? Czy luksusowe SUV-y mogą być ekologiczne?
    Jeszcze dekadę temu aspekt ekologii w segmencie samochodów klasy premium nie był brany przez producentów pod uwagę tak mocno, jak w chwili obecnej. Co więcej, samochody luksusowe produkowane dzisiaj mogą poszczycić ...
    Rambler Marlin Rambler Marlin
    Rambler Marlin - samochód osobowy klasy średniej produkowany pod marką AMC (American Motors Corporation) w latach 1965–1967. Jedyną dostępną opcją nadwoziowa był 2-drzwiowy fastback, napęd przenoszony był na ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • VW Sharan, wnętrze
      VW TOURAN CZARNY MAT
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Ford Focus II, Bestia
      Wyścigi na motorach na 1-8 mili